PDA

View Full Version : Stusselig SWISS lounge på Geneve flyplassen

gardkarlsen
08-11-2008, 10:48
Hei

Var innom SWISS Senator Lounge da jeg dro hjem fra Geneve igår og det var litt stusselige greier...iallefall etter å ha vært innom BA loungen på Terminal 5 på Heathrow. Loungen som jeg var i på Geneve flyplassen var ganske liten, jeg tror vi fikk de to siste stolene, det var lite eller ingen mat osv. Men det verste av alt var at vi ikke kom på nett...det er jo krise for en som er nettavhengig :-) Men de hadde iallefall noen ølsorter og velge blant og litt rødvin :D

FlightDeck
09-11-2008, 17:12
... Men er du i Zürich vil nok Swiss-loungen imponere!

gardkarlsen
09-11-2008, 18:24
Hei

Ja, jeg har leste det. Er det Zürich som er home-base for Swiss?

Bizflyer
09-11-2008, 18:44
Hei

Ja, jeg har leste det. Er det Zürich som er home-base for Swiss?

Ja, det er hovedsetet, og derfra hvor de flyr interkontinentalt.

BF:cool2

Tommy777
10-11-2008, 19:09
3 lounger har Swiss tilgjengelig i GVA:

GENEVA LOUNGE FACTS
200 m2 of stylish design: SWISS First Lounge
Elegance in 226 m2: SWISS Senator Lounge
422 m2 for 100 people: SWISS Business Lounge

Hvorfor stakk du ikke innom First loungen istedetfor? Star Gold er velkommen.

http://www.swiss.com/web/EN/services/airport/Pages/geneva_lounges.aspx

Bizflyer
10-11-2008, 19:19
3 lounger har Swiss tilgjengelig i GVA:

GENEVA LOUNGE FACTS
200 m2 of stylish design: SWISS First Lounge
Elegance in 226 m2: SWISS Senator Lounge
422 m2 for 100 people: SWISS Business Lounge

Hvorfor stakk du ikke innom First loungen istedetfor? Star Gold er velkommen.

http://www.swiss.com/web/EN/services/airport/Pages/geneva_lounges.aspx

Ser hva som står på siden du henviser til, men det må være feil. Star Gold kunder skal vel ha tilgang på Senator loungen. Jeg tviler vel på at de som er Senatorer (gullkunder i LH/LX) får tilgang til Senator loungen, og gullkunder i andre selskap i First loungen. Det er da bakvendt land.

Dersom du klikker på siden for Zürich lounges vil du se at Star Gold har tilgang til Senator og Business lounge.

Husk at trykkleifdjevelen hviler aldri!;)

BF:cool2

Tommy777
10-11-2008, 19:24
Joda, enig at det ikke virker fornuftig, men dersom jeg hadde blitt nektet, hadde jeg bare bedt loungedama omm aa gaa til www.swiss.com og bedt om tilgang alikevel.

jcnorway
10-11-2008, 20:46
Er det alltid damer som jobber i loungen Tommy? :)

Joda, enig at det ikke virker fornuftig, men dersom jeg hadde blitt nektet, hadde jeg bare bedt loungedama omm aa gaa til www.swiss.com og bedt om tilgang alikevel.

OSLflyer
10-11-2008, 21:26
Apropos Senator Lounge. Hver gang jeg besøker MXP blir jeg alltid henvist til Business Loungeen til LH som EBG. Nå sist gang (14 dager siden) prøvde jeg å ta opp kampen med dragen, men til ingen nytte. HUN argumenterte med at det var kun på MXP hvor EBG ikke hadde tilgang til Senator Loungen.

Noen som har opplevd det samme på MXP?

Neste tur er i januar og da skal jeg ha med meg mest mulig skriftlig dokumentasjon samt at jeg skal ta kontakt med EB for å få en avklaring.

Tommy777
10-11-2008, 21:29
Ja, paa MXP blir man alltid husja inn i Business Loungen, kun Senator slipper inn der.

De skylder paa at det er daarlig plass i den loungen. Gjaldt ogsaa LHR, men naa er det jo en ny Star lounge i T1 saa naa gjelder det ikke lengre.

Dokumentasjon hjelper ikke paa MXP, der er det bare aa holde gapet og gaa til hoeyre

OSLflyer
11-11-2008, 18:26
Takk for den Tommy.
En liten trøst er at ingen andre med fremmed gullstatus kan ta av til venstre for å komme til "himmelrike".

jcnorway
11-11-2008, 19:28
Vi som ikke har opparbeidet oss noe status hos flyselskapene ville nok vært happy uansett standard på lounge :)