Log in

View Full Version : Nye Ryanair tilbud

SQ 777
07-11-2008, 17:55
Noen ganger kan en ønske at en bodde nær Torp. Tittet litt på bl.a. London
i januar. Tot kr 60 t/r og en kunne velge og vrake i avganger. Betyr jo at de betaler deler av dine taxes...

Dette gjelder alle desinasjoner fra TRF..

Selvfølgelig plus kredittkortgebyr og bagasje hvis du vil dra på det.

I praksis betyr dette at hvis du kjeder deg en dag, som jeg gjør nå ( gressenke ), hadde jeg tatt dagstur uten bagasje...

Ut 0950, hjemme 2200.. Pubrunde , noe mat og hjem igjen....

Fæle FR , skrekkens flyselskap...:rolleyes:

LN-MOW
07-11-2008, 18:41

Hvis de er på rute ..... ;)

Fly high
07-11-2008, 19:46

Jeg tror faktisk ikke det er så mye å si på punktligheten til Ryanair. Jeg mener å ha sett svært positive tall der.

FlightDeck
07-11-2008, 19:56

Ryanairs punktlighet er meget bra, så det er det ingenting å si.

Men at det er "nye" tilbud fra Ryanair, er jo ikke så spesielt. Hvis man følger med på nettsidene til selskapet, vil man finne ut at det alltid er ulike tilbud og kampanjer der. Det er en del av konseptet og forretningsstrategien. Selskapet skriver at man må booke innen midnatt søndag - men når klokken har passert tolv er gjerne fristen forlenget noen dager, eller så har en ny kampanje kommet på.

På søndag skal jeg fly Ryanair, Wroclaw-Edinburgh - og det gleder jeg meg ikke til...

LN-MOW
07-11-2008, 19:58
Det var ikke punktligheten jeg tenkte på, men mer på irr-handlingen deres NÅR shit happens ... da blir billetten fort dyr. Men det en risk man tar når man reiser med Ryanair.

For ordens skyld - jeg har ikke noe spesielt mot Ryanair annet enn at de har en lite kundevennlig holdning. Men når det starter på toppen er det jo 'corporate policy'.

FlightDeck
07-11-2008, 20:00

Hvis man bor i Oslo høres dette ganske slitsomt ut. Det blir da totalt fire timer på Torp-ekspressen, to timer på tog til/fra Stansted og fire timer på Ryanair - altså ti timer reisning. Så en dagstur er neppe tingen...

svetho
07-11-2008, 21:01
På søndag skal jeg fly Ryanair, Wroclaw-Edinburgh - og det gleder jeg meg ikke til...

Om du ikke gleder deg så kan du jo bare holde deg hjemme... Det er ingen som tvinger deg til å fly FR....

Da får du ha en god tur i ett fly som kanskje er noen måneder gammelt, ett kabincrew som "kun gjør" jobben sin, og for en reise du sikkert har betalt slikk og ingenting for.......

AirbusTrond
07-11-2008, 22:25
For øvrig er vel problemet med Torp-ekspressen at den går fra Oslo sentrum nesten fire timer før flyavgang, så det er et svært negativt moment for oss som bor sentralt og ikke har bil. Men takk for tips!

KennethGS
08-11-2008, 00:01
svetho:

Ryanair har en ganske ung flåte, men langt i fra alle flyene er "noen måneder gammelt"...
De opererer ennå 800'er fra den første "batch'en" de kjøpte, og de ser jaggu også ut som om de har flydd for Ryanair i 8+ år...
Maskinene som er solgt, flyr idag for det meste i sør-amerika...

Selv benytter jeg av min mulighet til å legge igjen pengene mine hos andre selskaper... :)

Bizflyer
08-11-2008, 02:40
Koster billetten bare 60 kroner, er det jo bare å kjøpe opp noen flere billetter og bare bruke dem du finner for godt! Det er jo ikke store tapet å kjøpe så billige billetter og ikke bruke dem!?!

BF:cool2

EB
08-11-2008, 07:50
Fantastisk! Dette må det jo bli smekkfulle fly av...

imm
08-11-2008, 09:07
Takk for tipset! Jeg har nå booket 3 billetter til London fredag 17. desember. Prisen for oss tre, inkludert 2 bagasje og alle andre gebyrer = 699 kroner en vei.
Kan opplyse at hvis vi skulle reist fra Gardermoen, ville bare toget fra Sandefjord til OSL koste 951 kroner :colgate:

svetho
08-11-2008, 09:40
svetho:

Ryanair har en ganske ung flåte, men langt i fra alle flyene er "noen måneder gammelt"...
De opererer ennå 800'er fra den første "batch'en" de kjøpte, og de ser jaggu også ut som om de har flydd for Ryanair i 8+ år...
Maskinene som er solgt, flyr idag for det meste i sør-amerika...

Selv benytter jeg av min mulighet til å legge igjen pengene mine hos andre selskaper... :)

Det var ikke bokstavelig ment Kenneth, men du også vet at majoriteten av flyene FR har er "nok så nye". Jeg klarer heller ikke å gi de en dato, men stadig dukker det opp nye registeringer i form av "new AC to our fleet" fra FR.

Flåten EIC.. er ikke spesielt gamle, mens flåten EID.. er levert for ikke lenge siden..

Jeg personlig flyr heller ikke med FR oftest, har gjort det 3 ganger, og finner det veldig greit og effektivt....

imm
08-11-2008, 09:48

Det er bra, for med de underskudd som de fleste andre har nå, så trengs det virkelig passasjerer som er villige til å "fylle sand i trakta" ;)

KennethGS
08-11-2008, 13:01
Det er bra, for med de underskudd som de fleste andre har nå, så trengs det virkelig passasjerer som er villige til å "fylle sand i trakta" ;)

Vel, de overlever neppe pga. meg... Jeg har aldri reist så lite som etter at jeg begynte å jobbe i flyselskap... :rolleyes:

EB
08-11-2008, 13:05
...og jeg har aldri reist så mye som etter jeg mistet "id billettene".

ENTO
08-11-2008, 20:53
Hvis man bor i Oslo høres dette ganske slitsomt ut. Det blir da totalt fire timer på Torp-ekspressen, to timer på tog til/fra Stansted og fire timer på Ryanair - altså ti timer reisning. Så en dagstur er neppe tingen...

Apropos buss til Torp osv. Til orientering så kan jeg sykle til Torp. (20 min.) Har vurdert en slik daytrip.

Tommy777
08-11-2008, 21:28
Apropos buss til Torp osv. Til orientering så kan jeg sykle til Torp. (20 min.) Har vurdert en slik daytrip.

Hvor lang tid tar det aa sykle fra Oslo?:p

Someone
09-11-2008, 01:39
Hvor lang tid tar det aa sykle fra Oslo?:p

Fritt etter hukomelsen mener jeg brodern bruker 3,5 time på det......og han har drukket langt mindre øl enn meg opp gjennom årene, så for oss andre kan vi nok dobble det.

.....og for en som har vært mye i Sandefjord opp gjennom årene og har hele familien derfra kan jeg fastslå at selv med "gratis" biletter fra FR så frister det ikke å bo der

FlightDeck
09-11-2008, 14:58
Om du ikke gleder deg så kan du jo bare holde deg hjemme... Det er ingen som tvinger deg til å fly FR....

Da får du ha en god tur i ett fly som kanskje er noen måneder gammelt, ett kabincrew som "kun gjør" jobben sin, og for en reise du sikkert har betalt slikk og ingenting for.......

Vel, hadde jeg hatt mulighet til å velge et annet selskap, hadde jeg da også valgt det. Men når valgmulighetene ikke finnes, blir det Ryanair. Jeg respekterer at folk synes at Ryanair er greit som transport, men jeg synes fokuset har blitt flyttet altfor langt fra behagelig og fornuftig transport og over til salg og lureri. Jeg liker ikke forretningsprofilen til selskapet - og jeg synes ikke det er noe behagelig å fly med dem.

Tommy777
09-11-2008, 15:00
D
Jeg personlig flyr heller ikke med FR oftest, har gjort det 3 ganger, og finner det veldig greit og effektivt....

Inntil noe gaar gaernt..

imm
09-11-2008, 16:41
Inntil noe gaar gaernt..

Ja, det er kanskje best å bli hjemme, toget til flyplassen kan jo stå også. Sjansen er jo der.

Jeg har flydd Ryanair en hel del, men har aldri hatt dårlig erfaring.
De er vel oppe i 50 millioner passasjerer årlig nå (om ikke mer), og de tjener penger selv i nedgangstider. Jeg tror det er fordi de har et bra produkt.

Et bra produkt er når noen kjøper det, selgeren tjener penger på det, og kunden kjøper det igjen. Så enkelt er det.

SQ 777
09-11-2008, 17:12
Henger meg på den, IMM...

Lenge siden sist, men jeg har lovet ikke å kontakte VG hvis noe går gærnt.. Får uansett et tilbud om å komme avgårde..

Man har spart så mye penger at en har råd til en C-klsse tur hjem hvis noe går i dass..:rolleyes:

Herlig å løfte tråden på en søndag kveld hvor ikke så mye annet skjer på forumet !

FlightDeck
09-11-2008, 17:41
Ja, det er kanskje best å bli hjemme, toget til flyplassen kan jo stå også. Sjansen er jo der.

Jeg har flydd Ryanair en hel del, men har aldri hatt dårlig erfaring.
De er vel oppe i 50 millioner passasjerer årlig nå (om ikke mer), og de tjener penger selv i nedgangstider. Jeg tror det er fordi de har et bra produkt.

Et bra produkt er når noen kjøper det, selgeren tjener penger på det, og kunden kjøper det igjen. Så enkelt er det.

Det er ingen tvil om at det er marked for Ryanair. Etterspørselen etter flyreiser er enorm, og en viktig årsak til dette er forskjellene mellom selskapenes produkter. Ryanair har vært og er en viktig trendsetter i markedet, både nyetablerere og tradisjonelle selskaper tar i stor grad etter Ryanair. Men når markedet først er så differensiert får folk tåle at Ryanair - som faktisk har en ganske kontroversiell forretningsstrategi - får kritikk. Jeg har reist åtte ganger med Ryanair, selskapet har aldri vært forsinket når jeg har reist med dem og jeg har betalt urovekkende lite for billettene. Men det betyr ikke at jeg liker strategien deres; jeg synes som sagt at det blir mer og mer salg, avgifter og lureri og mindre og mindre transport og service. Den utviklingen synes jeg det er helt legitimt at tas opp og diskuteres - uansett hva slags forhold man har til Ryanair. Siden Ryanair i så stor grad setter trender i markedet, får deres produkt store ringvirkninger til andre selskaper.