PDA

View Full Version : Mislykket kampanjeannonsering?

MD11
06-11-2008, 23:08
Ser på adressa.no at SAS i flere dager har annonsebanner for supertilbud til København, direkte fra Bergen.....liten mening i en slik annonse i Trondheim mener nå jeg.

Tommy777
07-11-2008, 03:53
Klarte ikke aa se noen annonsebanner, men forklaringen er nok relativt enkel: Jeg har selv hatt ansvaret for en rekke online kampanjer i samkjoeringen adressa er med i. Man sender da dataen over til samkjoeringen som har ansvaret for koordineringen av utrulling av bannere for alle de 17 forskjellige online lokalavisene. Det skjedde baade titt og ofte at de postet feil bannere i feil aviser. Det resulterte i en kredittnota og annonsen blir derfor gratis.

Saa selv om du tror at SAS er saapass dumme, er nok det en fornuftig forklaring bak

CK
07-11-2008, 11:59
forumet leses i SAS Norge!
feilen skyldes en feil i taggingen av SAS mediebyrå. Tror det vanker en liten rabatt på SAS etter dette. Jeg har forsøkt å få en liten provisjon til julebordet, men...

MD11
07-11-2008, 12:24
Og nå er banneret borte, kanskje SAS Norge leste tråden her;) Jeg regnet med at det var noe i den dur du skrev Tommy777 men uansett så blir jo en slik annonsering helt feil.

CK
07-11-2008, 12:27
ja, MD11 - de leste tråden!

DY_ENZV
07-11-2008, 12:44
Kanskje derfor de flyr med mindre passasjerer og taper nesten to milliarder? ;)

LN-RRA
07-11-2008, 12:47
Kanskje derfor de flyr med mindre passasjerer og taper nesten to milliarder? ;)

Haha.....1,9 milliadrer av dette var avskrivninger på Spanair, men det er en annen diskusjone som hører hjemme et annet sted.;)

EAGLE
07-11-2008, 13:14
Igjen en "enkel" forklaring - takk for at så mange har bred kompetanse her på forumet !SAS trenger ikke få skylden for alt...evt mistenkeligjort for ikke å vite forskjellen på Bergen og Trondheim...
Kanskje det kan være noe i at "den som aldri gjør feil - heller ikke gjør noe.."