PDA

View Full Version : Dagens oppgave: hvordan kommer jeg til Kuala Lumpur på best mulig måte


gardkarlsen
04-11-2008, 12:31
Hei

Det ser ut som det går mot en ny jobbtur til Malaysia. Jeg har ca. 25.000 kroner til rådighet. Flyturen skal gå fra Stavanger og helst via Bangkok men det er ikke noe krav. Utreise kan nok være fixed mens hjemreise skal være fleksibel. Som medlem av Eurobonus vil jeg helst holde meg til StarAlliance slik at jeg får fordeler med mitt gullkort men det er heller ikke et must. Så hva er best måte å reise dit? Hvilket flyselskap?:lol:

LN-KOG
04-11-2008, 13:36
The Ticktor har vel svaret skulle jeg tro...

Bizflyer
04-11-2008, 21:11
Fly SAS i Z klasse til BKK og kjøp ny billett derfra til KUL.
SAS billetten koster ca 21' og du får lett en billett videre til KUL for under 4'.
SAS sin Z klasse er billigste bizbillett til BKK om du ser bort fra Egyptair da, som også er en "liten" omvei. (Du kan vel fly first class med Egyptair til BKK for ca 25', men da tror jeg SAS Biz er like bra - og flere poeng!)

Dette vil absolutt gi deg flest poeng! 30 000 EB poeng på SAS flighten siden du er EBG!

Lykke til!

BF:cool2

gardkarlsen
04-11-2008, 22:01
Hei

Er det noen restriksjoner på Z klasse billetter? Kan man ta kontakt med et reisebyrå og si at man ønsker Z klasse billetter? Eller er det mulig å gjøre dette online noen plass?

Tommy777
04-11-2008, 22:10
God ide fra BizFlyer. Oensker du noe litt mer spennende, kan Austrian i deres nye 777 til samme pris til BKK. De har en meget spesiell service, hakket bedre enn SAS i min bok.

http://www.aua.com/us/eng/about_flight/onboard/classes/longhaul_busi.htm

Tommy777
04-11-2008, 22:16
Hei

Er det noen restriksjoner på Z klasse billetter? Kan man ta kontakt med et reisebyrå og si at man ønsker Z klasse billetter? Eller er det mulig å gjøre dette online noen plass?

De maa handles mer enn 21 dager og har restriksjoner. Du kan ikke endre en SAS Z billett. SAS har strengere restriksjoner enn mange andre, tror LH og Austrian kan endre Z billetter mot et gebyr. Folk som jobber med billettering vet mer.

Billettene kan kjoepes paa nett (sas eller wideroe.no)

Tommy777
04-11-2008, 22:18
Pris paa 22K hos Austrian bookes i D klasse, saa fleksibel. Her er et eksempel:

NOK 22878 in Norwegian Krones
1 adult @ NOK 22878
Hide booking details

Airport legend:

SVG: Stavanger Sola
CPH: Copenhagen
VIE: Vienna Int'l
BKK: Bangkok Suvarnabhumi Int'l
OSL: Oslo
Stavanger, Norway to Bangkok, Thailand: 6137 miles 17 hrs 15 min
SAS Scandinavian Airlines Flight SK1877 on a Brit. Aero. 146 (jet) in business class
(operated by Atlantic Airways Faroe Islands)
(meal)
Departs Stavanger, Norway (SVG) Sun, Nov 30 3:55p 1 hr 20 min
Arrives Copenhagen, Denmark (CPH) 5:15p
1 adult in booking code D, covered by fare (A1) below
Layover in Copenhagen 2 hrs 50 min
Austrian Airlines Flight OS306 on a Boeing 737 (jet) in business class
(meal)
Departs Copenhagen, Denmark (CPH) Sun, Nov 30 8:05p 1 hr 45 min
Arrives Vienna, Austria (VIE) 9:50p
1 adult in booking code D, covered by fare (A1) below
Layover in Vienna 1 hr 30 min
Austrian Airlines Flight OS25 on a Boeing 777 (jet) in business class
(meal, snack)
Departs Vienna, Austria (VIE) Sun, Nov 30 11:20p 9 hrs 50 min
Arrives Bangkok, Thailand (BKK) Mon, Dec 1 3:10p
1 adult in booking code D, covered by fare (A1) below
Note: The flight from Vienna (VIE) to Bangkok (BKK) is overnight.

Bangkok, Thailand to Stavanger, Norway: 6322 miles 22 hrs 55 min
Austrian Airlines Flight OS26 on a Boeing 777 (jet) in business class
(meal, breakfast)
Departs Bangkok, Thailand (BKK) Fri, Dec 12 11:55p 11 hrs 30 min
Arrives Vienna, Austria (VIE) Sat, Dec 13 5:25a
1 adult in booking code D, covered by fare (A2) below
Layover in Vienna 5 hrs 0 min
Austrian Airlines Flight OS335 on a Fokker 70 (jet) in business class
(operated by Tyrolean Airways Tiroler Luftfahrt GmbH)
(meal)
Departs Vienna, Austria (VIE) Sat, Dec 13 10:25a 2 hrs 35 min
Arrives Oslo, Norway (OSL) 1:00p
1 adult in booking code D, covered by fare (A2) below
Layover in Oslo 3 hrs 0 min
SAS Scandinavian Airlines Flight SK4035 on a Boeing 737 (jet) in business class
(operated by SAS Scandinavian Airlines Norge AS)
(no meal)
Departs Oslo, Norway (OSL) Sat, Dec 13 4:00p 50 min
Arrives Stavanger, Norway (SVG) 4:50p
1 adult in booking code D, covered by fare (A2) below
Note: The flight from Bangkok (BKK) to Vienna (VIE) is overnight.

Tommy777
04-11-2008, 22:19
Her er fare info:

Fare (A1): OS SVGBKK DR6OS fare (rules) NOK 9910
Fare (A2): OS BKKSVG DR6OS fare (rules) NOK 9910
Tax: Danish Passenger Transfer Charge DKK 72
Tax: Norway Passenger Charge NOK 148
Tax: Austrian Passenger Service Charge €15.26
Tax: Austrian Passenger Security Charge €16.00
Tax: OS YQ surcharge €276.00
Tax: Thailand Passenger Service Charge THB 700
Total for 1 adult passenger: NOK 22878
(as of Tuesday, November 4, 2008 3:55pm; fares loaded Tuesday, November 4, 2008 12:33pm)
Fare construction (sometimes useful to travel agents):
SVG SK X/CPH OS X/VIE OS BKK 1613.06DR6OS OS X/VIE OS X/OSL SK SVG 1613.06DR6OS NUC 3226.12 END ROE 6.14359 FARE NOK 19820 XT 148ZN 85ZO 140AT 134ZY 141TS 2410YQ

Tommy777
04-11-2008, 22:20
Fare rules (merk siste setningen, du kan booke om til uansett Star Carrier):

CANCELLATIONS
ANY TIME
CANCELLATIONS PERMITTED FOR REFUND.
NOTE -
REFUND THE FARE PAID LESS THE APPLICABLE OW FARE
FOR THE SECTOR ALREADY TRAVELLED.
IF COMBINING A NON-REFUNDABLE FARE WITH
REFUNDABLE FARE ORIGINAL NON-REFUNDABLE AMOUNT
REMAINS NON-REFUNDABLE
CHANGES
ANY TIME
CHANGES PERMITTED FOR REVALIDATION.
NOTE -
CHARGE DOES NOT APPLY
--------------
BEFORE DEPARTURE-ALL CONDITIONS NEEDS TO BE
COMPLIED WITH
AFTER DEPARTURE-ADVANCE PURCHASE CONDITION CAN BE
IGNORED
BEFORE DEPARTURE
CHANGES PERMITTED FOR REISSUE.
NOTE -
CHARGE DOES NOT APPLY
CURRENT FARES NEED TO BE USED
-------
REROUTING PERMITTED TO STAR ALLIANCE CARRIER.

The Ticketor
05-11-2008, 11:19
Bare send meg en PM, så skal vi se på det. Jeg kan ikke ordne *A-poeng dog, men reise fra SVG bør ikke være noe problem.

Molinari
05-11-2008, 12:10
Ellers så er TK et godt alternativ om du kommer deg til Oslo. Businessbilletten ligger vel på ca 18K. Du vil også ta med deg godt med EB-points - selv om jeg ikke kan si deg akkurat hvor mange

OSLflyer
05-11-2008, 18:19
Ellers så er TK et godt alternativ om du kommer deg til Oslo. Businessbilletten ligger vel på ca 18K. Du vil også ta med deg godt med EB-points - selv om jeg ikke kan si deg akkurat hvor mange

Bare påse at billetten ikke blir kjøpt med D-fare som gir kun 100% opptjening med EB.

Tommy777
05-11-2008, 18:22
Bare påse at billetten ikke blir kjøpt med D-fare som gir kun 100% opptjening med EB.

Wow, meget viktig opplysning. At Turkish bruker D som discounted businessklasse, kaller jeg daarlig Star Alliance tilpasning

Molinari
05-11-2008, 20:12
Bare påse at billetten ikke blir kjøpt med D-fare som gir kun 100% opptjening med EB.

Takk for det - god folkeopplyning

gardkarlsen
12-11-2008, 09:53
Hei

Nå har jeg fått forslag fra Berg Hansen om business (klasse Z) på Lufthansa til ca 25.000 kroner. Men det tar oss ikke via Bangkok og det trekker litt ned ettersom vi jobber med å få til et møte der. Hvordan er SAS sin businessklasse sammenlignet med Lufthansa business?

3tflyer
12-11-2008, 15:08
Min erfaring er at setene, mat, drikke etc. er noenlunde likt, men foretrekker SAS da jeg opplever servicen som noe bedre, personlig. Men, vet at en del har hatt relativt dårlige erfaringer, så det kan være litt "hitt or miss"! Med EBG høster jeg også flere poeng!

gardkarlsen
12-11-2008, 15:12
Da ser det ut som det går mot tur til Kuala Lumpur med SAS via Oslo og Stockholm...etter det jeg husker skal det vel være dobbelt opp med EB poeng for Stockholm Bangkok i November så da får vi jo med oss litt ekstra poeng der. Ser ut til at det blir business klasse både til KL og tilbake igjen så det burde bli ganske så behagelig. Jeg tror ikke jeg har reist til Østen via Stockholm før så det blir en ny strek på Flightmemory kartet mitt ;)

TG923
12-11-2008, 15:25
Doble EuroBonuspoeng for ARN-BKK hvis du har registrert deg på forhånd ja, men fristen for det har vel gått ut nå.

gardkarlsen
12-11-2008, 15:41
jepp, jeg la heldigvis merke til det så jeg fikk registrert meg innen tidfristen :lol: Litt dumt at man må registrere seg på denne måten. Hva er egentlig vitsen med det?

Tommy777
12-11-2008, 16:52
Hva ble prisen med SAS?

gardkarlsen
12-11-2008, 18:39
Prisen ble rundt 26.000 kroner tur retur Stavanger - Kuala Lumpur med et lite stopp i Bangkok. Vi flyr J klasse Stockholm-Bangkok og tilbake.

Tommy777
12-11-2008, 18:40
Prisen ble rundt 26.000 kroner tur retur Stavanger - Kuala Lumpur med et lite stopp i Bangkok. Vi flyr J klasse Stockholm-Bangkok og tilbake.

Det finnes ikke J klasse hos SAS, regner med det er Z klasse du mener

gardkarlsen
12-11-2008, 20:05
Hei

Jeg hører hva du sier men dette er det jeg fikk fra Berg-Hansen
Scandinavian Airlines - SK 0975,
Avreise: Stockholm, Arlanda (ARN), Torsdag 20.11.2008, kl. 20:20, Terminal: 5
Ankomst: Bangkok, Suvarnabhumi Intl (BKK), Fredag 21.11.2008, kl. 12:35
Status: Bekreftet, Transportmiddel: AIRBUS A340-300, Klasse:: J, Reisetid: 10:15, Sete: 03D

Tommy777
12-11-2008, 20:15
Hei

Jeg hører hva du sier men dette er det jeg fikk fra Berg-Hansen
Scandinavian Airlines - SK 0975,
Avreise: Stockholm, Arlanda (ARN), Torsdag 20.11.2008, kl. 20:20, Terminal: 5
Ankomst: Bangkok, Suvarnabhumi Intl (BKK), Fredag 21.11.2008, kl. 12:35
Status: Bekreftet, Transportmiddel: AIRBUS A340-300, Klasse:: J, Reisetid: 10:15, Sete: 03D

Hmmm... Trodde ikke de solgte J i Skandinavia.. Kan hende BH henviser til J som ofte i non star flyselskaper er en henvisning til business class

Dag Viking
12-11-2008, 20:24
Hmmm... Trodde ikke de solgte J i Skandinavia.. Kan hende BH henviser til J som ofte i non star flyselskaper er en henvisning til business class

Fikk denne i går fra VIA
RESERVATION CONFIRMED- J BUSINESS
FLIGHT OPERATED BY BU SAS NORWAY


Ser jeg tilbake på andre reiser jeg har hatt i år, er det J åtte av ti ganger, og resten er i D.
Eller sikter du til IC ut fra Skandinavia med bookingklasse J?

Tommy777
12-11-2008, 20:26
Harru sett...

Etter aa ha kikka i Expertflyer, fant jeg denne Fare Base SVG-KUL-SVG:

JNOBIZ SK J Round-Trip 4036.00(USD)

ANY TIME CHANGES PERMITTED.
NOTE - FARES MAY BE REBOOKED IN SAME CLASS OR UPGRADED TO ANY HIGHER SK FARE CANCELLATIONS ANY TIME CANCELLATIONS PERMITTED.

Mot Z som er:

ZNOBIZ SK Z Round-Trip 2829.00(USD)

UNCHANGEABLE

Ser at SAS begynner aa dumpe prisene paa sine non restrictive tickets fra Skandinavia. Det er ikke et godt tegn. J brukes f.eks. i Tyskland eller andre competiive markeder for intercont, i Norge maatte man tidligere (min siste vaaren 07) kjoepe D for aa faa fleksible billetter intercont

DNOBIZ SK D Round-Trip 4819.00(USD)

B777ER
12-11-2008, 20:57
De maa handles mer enn 21 dager og har restriksjoner. Du kan ikke endre en SAS Z billett. SAS har strengere restriksjoner enn mange andre, tror LH og Austrian kan endre Z billetter mot et gebyr. Folk som jobber med billettering vet mer.

Billettene kan kjoepes paa nett (sas eller wideroe.no)

Jeg kjøpte en tur/retur i SVG-FRA-LAX i sommer 24. juni med utreise 30. juni fra gotogate. Dette var riktignok med LH og UA!

Gjelder reglene om 21 dager i forveien kun for SAS?

TG923
13-11-2008, 00:22
Det er da ikke 21 dagers forkjøp på Z-klasse med SAS f.eks. til BKK.
Fullt mulig å kjøpe ut 22.11. og hjem 25.11. f.eks.

Tommy777
13-11-2008, 02:44
Det er da ikke 21 dagers forkjøp på Z-klasse med SAS f.eks. til BKK.
Fullt mulig å kjøpe ut 22.11. og hjem 25.11. f.eks.

Har aldri kjoept en Z billett til Bangkok, det er dog ikke lenge siden de begynte aa selge billetter i Z klassebilletter/rabattert business hos SAS, kjoepte en del til USA fra sent 2006 og 2007, tror Z kom i august/september 2006.

Ser dog at det har endret seg en del siden da. SAS solgte aldri fleksible billetter til rabattert pris, det er noe helt nytt, mens med Z billetter er det fortsatt umulig aa endre noe som helst, mens fra de fleste andre land kan man endre Z billetter mot gebyr. Til USA ser jeg at de naa selger rabattert businsess billetter helt frem til to uker foer avreise, saa det er helt klart at det tetner seg til. Det maa fortsatt em loerdagsovernatting til for aa faa Z.

Utflyttet
13-11-2008, 03:30
Har aldri kjoept en Z billett til Bangkok, det er dog ikke lenge siden de begynte aa selge billetter i Z klassebilletter/rabattert business hos SAS, kjoepte en del til USA fra sent 2006 og 2007, tror Z kom i august/september 2006.

Ser dog at det har endret seg en del siden da. SAS solgte aldri fleksible billetter til rabattert pris, det er noe helt nytt, mens med Z billetter er det fortsatt umulig aa endre noe som helst, mens fra de fleste andre land kan man endre Z billetter mot gebyr. Til USA ser jeg at de naa selger rabattert businsess billetter helt frem til to uker foer avreise, saa det er helt klart at det tetner seg til. Det maa fortsatt em loerdagsovernatting til for aa faa Z.

Jeg har til og med kombinert Z og J-klasse på SIN-BKK-ARN-CPH-BGO. Z-klasse hjem, J-klasse tilbake.

-A

TG923
13-11-2008, 09:40
Det er jo også en fordel (ja, det finnes faktisk fordeler der også!) som finnes på SAS booking (IC), du kan kombinere bookingklassene selv etter eget forgodtbefinnende.

gardkarlsen
13-11-2008, 12:05
Men for meg som må ha det inn med t-skje...hvor fleksibel er J klasse billetter? Jeg forstår at jeg kan booke om på SAS men kan jeg booke om på en annen Star Alliance carrier dersom det er nødvendig?

LN-MOW
13-11-2008, 12:27
Det som du viser over er en 'JNOBIZ' .. som i motsetning til en ren 'J' vel er begrenset til SAS m/partners. En ren J kan typisk brukes på alle selskaper så lenge selskapene har interlineavtale. Den er vel også dobelt så dyr ...
Fleksibiliteten er vel ubegrenset - innen de selskaper man er begrenset til.

Tommy777
13-11-2008, 16:29
Det som du viser over er en 'JNOBIZ' .. som i motsetning til en ren 'J' vel er begrenset til SAS m/partners. En ren J kan typisk brukes på alle selskaper så lenge selskapene har interlineavtale. Den er vel også dobelt så dyr ...
Fleksibiliteten er vel ubegrenset - innen de selskaper man er begrenset til.

Etter det jeg kan se, bruker SAS forvirrende nok J klasse som discounted business, mens hos f.eks. BA er J det samme som C klasse hos SAS. Saa dette er ikke en C klasse billett, men mer en god nok. J har akkurat fare rules som D klasse, saa full fleksibel dersom J er tilgjengelig. Ser dog ut som en reprising er paa gang dersom J ikke er tilgjengelig.

Fare rules for JNOBIZ


PENALTIES UNLESS OTHERWISE SPECIFIED CHANGES ANY TIME CHANGES PERMITTED.
NOTE - FARES MAY BE REBOOKED IN SAME CLASS OR UPGRADED TO ANY HIGHER SK FARE CANCELLATIONS ANY TIME CANCELLATIONS PERMITTED.

APPLICATION AND OTHER CONDITIONS RULE - 004/NKS1 UNLESS OTHERWISE SPECIFIED SAS BUSINESS FULL FLEX FARES APPLICATION AREA THESE FARES APPLY FROM SCANDINAVIA TO AREA
3. CLASS OF SERVICE THESE FARES APPLY FOR BUSINESS CLASS SERVICE.
TYPES OF TRANSPORTATION FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE ROUND-TRIP/CIRCLE-TRIP/OPEN-JAW JOURNEYS.
FARES ONLY APPLY IF PURCHASED BEFORE DEPARTURE.
EXCEPTION FARES MAY BE USED FOR ENROUTE UPGRADING FROM A LOWER FARE PROVIDED THAT ALL CONDITIONS OF THE NEW FARE ARE MET.
CAPACITY LIMITATIONS THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS CARRIED ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY THIS RULE AND SUCH FARES WILL NOT NECESSARILY BE AVAILABLE ON ALL FLIGHTS.
THE NUMBER OF SEATS WHICH THE CARRIER SHALL MAKE AVAILABLE ON A GIVEN FLIGHT WILL BE DETERMINED BY THE CARRIERS BEST JUDGMENT OTHER CONDITIONS PASSENGER EXPENSES NOT PERMITTED.
---- FOR TRAVEL PASS CORPORATE MAXIMUM STAY IS LIMITED TO INVOICING DAY E.G.
7 DAYS.
STOPOVERS UNLESS OTHERWISE SPECIFIED UNLIMITED STOPOVERS PERMITTED.
PERMITTED COMBINATIONS UNLESS OTHERWISE SPECIFIED ADD-ONS PERMITTED.
END-ON-END END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED.
VALIDATE ALL FARE COMPONENTS.
FARES MUST BE SHOWN SEPARATELY ON THE TICKET.
TRAVEL MUST BE VIA THE POINT OF COMBINATION.
OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS.
OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS NOTE - THE ENTIRE JOURNEY IS SUBJECT TO THE CONDITIONS OF THE FARE HAVING THE MORE RESTRICTIVE CONDITIONS -EXCEPT FOR PENALTY WHERE THE CONDITIONS FOR EACH FARE COMPONENT APPLY.
PROVIDED - COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER SK/LH/LX/OS/ UA/SQ/AC/LO/MX/TG/CA IN ANY RULE AND TARIFF.

Tommy777
13-11-2008, 16:37
Regler for Z. Ser at Z selges til KUL helt frem til avreise (jeg sjekket i morra). Naar prisen er 1200 dollar billigere, ser jeg absolutt ingen grunn til aa velge Z dersom man har en fast plan satt, noe man vanlivgis har naar man kjoeper billetter dagen foer.

Den store forskjellen er at det godtas ingen endring, ingen stand by og du maa ha et loerdagsopphold, noe som gjoer denne billetten lite attraktivt naar man reiser i jobben

RULE - 004/NKS3 FOR Z- TYPE FARES SAS BUSINESS RESTRICTED FARES APPLICATION AREA THESE FARES APPLY FROM SCANDINAVIA TO AREA
3. CLASS OF SERVICE THESE FARES APPLY FOR BUSINESS CLASS SERVICE.
TYPES OF TRANSPORTATION FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE ROUND-TRIP/CIRCLE-TRIP/OPEN-JAW JOURNEYS.
FARES ONLY APPLY IF PURCHASED BEFORE DEPARTURE.
CAPACITY LIMITATIONS THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS CARRIED ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY THIS RULE AND SUCH FARES WILL NOT NECESSARILY BE AVAILABLE ON ALL FLIGHTS.
THE NUMBER OF SEATS WHICH THE CARRIER SHALL MAKE AVAILABLE ON A GIVEN FLIGHT WILL BE DETERMINED BY THE CARRIERS BEST JUDGMENT OTHER CONDITIONS PASSENGER EXPENSES NOT PERMITTED.
ADVANCE RES/TICKETING UNLESS OTHERWISE SPECIFIED RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS.
WAITLIST NOT PERMITTED.
WHEN RESERVATIONS ARE MADE AT LEAST 7 DAYS BEFORE DEPARTURE TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 7 DAYS AFTER RESERVATIONS ARE MADE.
OR - RESERVATIONS FOR ALL SECTORS ARE REQUIRED AT LEAST 1 DAY BEFORE DEPARTURE.
TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 24 HOURS AFTER RESERVATIONS ARE MADE OR AT LEAST 1 DAY BEFORE DEPARTURE WHICHEVER IS EARLIER.
MINIMUM STAY UNLESS OTHERWISE SPECIFIED TRAVEL FROM LAST STOPOVER IN AREA 3 MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 1201AM ON THE FIRST SUN AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.
STOPOVERS UNLESS OTHERWISE SPECIFIED 2 FREE STOPOVERS PERMITTED - 1 IN EACH DIRECTION.
PERMITTED COMBINATIONS UNLESS OTHERWISE SPECIFIED ADD-ONS PERMITTED.
END-ON-END END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED.
VALIDATE ALL FARE COMPONENTS.
FARES MUST BE SHOWN SEPARATELY ON THE TICKET.
TRAVEL MUST BE VIA THE POINT OF COMBINATION.
OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS.
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS PERMITTED./ROUND TRIPS -TO FORM CIRCLE TRIPS A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS PERMITTED.
OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS NOTE - THE ENTIRE JOURNEY IS SUBJECT TO THE CONDITIONS OF THE FARE HAVING THE MORE RESTRICTIVE CONDITIONS -EXCEPT FOR PENALTY WHERE THE CONDITIONS FOR EACH FARE COMPONENT APPLY.
PROVIDED - COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER SK/CA/LH/LX/ OS/SQ IN ANY RULE AND TARIFF.
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER TG IN ANY RULE AND TARIFF.

UNLESS OTHERWISE SPECIFIED NOTE - FARES BETWEEN NO/SE-A03 CPM CHECK IN CPH MAY BE DISREGARDED.
TICKET ENDORSEMENT UNLESS OTHERWISE SPECIFIED THE ORIGINAL AND THE REISSUED TICKET MUST BE ANNOTATED - RESTRICTIONS APPLY - AND - PER FARE COMPONENT - IN THE ENDORSEMENT BOX.
CHILDREN DISCOUNTS UNLESS OTHERWISE SPECIFIED ACCOMPANIED CHILD 2-11 - CHARGE 75 PERCENT OF THE FARE.
TICKETING CODE - BASE FARE CODE PLUS CH OR - 1ST INFANT UNDER 2 WITHOUT A SEAT - CHARGE 10 PERCENT OF THE FARE OR - INFANT UNDER 2 WITH A SEAT - CHARGE 75 PERCENT OF THE FARE OR - UNACCOMPANIED CHILD 5-11 - CHARGE 75 PERCENT OF THE FARE.
NOTE -
1. UNACCOMPANIED MINOR UNDER 5 WILL NOT BE ACCEPTED FOR CARRIAGE.
2. YOUNG PASSENGER 12-15 PAYING 100 PCT OF THE FARE MAY REQUEST ASSISTANCE AT A CHARGE - SEE SURCHARGE IN SU CATEGORY.

Tommy777
13-11-2008, 16:39
Men for meg som må ha det inn med t-skje...hvor fleksibel er J klasse billetter? Jeg forstår at jeg kan booke om på SAS men kan jeg booke om på en annen Star Alliance carrier dersom det er nødvendig?

For aa svare konkret: Ja, men dersom det ikke er J tilgjengelig, maa du oppgradere billetten din til D eller C. D er 400 dollar dyrere en vei.

Naar jeg kikker paa tilgjengeligheten av J billetter KUL-SVO er tilgjengeligheten meget stor, saa sjansen for at du maa betale meget liten.

Husk ogsaa at dersom business er utsolgt paa avgangen du skifter til og du frivillig velger aa reise i oekonomi, er det din egen feil, ikke flyselskapets