PDA

View Full Version : Hva skjer med Malaysian på ARN?


MartinL
01-11-2008, 12:26
Hører noen rykter om at det nå kun er to ukentlige avganger fra ARN (øst/vest). Noen som vet om dette stemmer?

jikswoboB
01-11-2008, 12:41
Det kan nog stämma. Blev känt redan i somras att MH skulle plocka bort enskilda avgångar under hösten och det ser ut att forsätta in i 2009...

MartinL
01-11-2008, 12:53
Det kan nog stämma. Blev känt redan i somras att MH skulle plocka bort enskilda avgångar under hösten och det ser ut att forsätta in i 2009...

Flott, takk for opplysningen:)

jikswoboB
01-11-2008, 13:02
Ingen orsak. Vi får se hur länge dom håller ut innan det är slut med ARN.

MartinL
01-11-2008, 13:07
Ingen orsak. Vi får se hur länge dom håller ut innan det är slut med ARN.

Vi får håpe at den holder seg, men mye tyder nok på at den ikke vil klare seg på sikt. Det er synd, for potensialet for en slik rute fra Skandinavia til Kuala Lumpur er absolutt tilstede.

Jeg tror ruten hadde vært noe ganske annet dersom de hadde hatt avtaler som gjorde det mulig med transfer fra andre skandinaviske byer. Uten dette er jeg redd ruten med tiden går i graven!

jikswoboB
01-11-2008, 13:12
Jeg tror ruten hadde vært noe ganske annet dersom de hadde hatt avtaler som gjorde det mulig med transfer fra andre skandinaviske byer. Uten dette er jeg redd ruten med tiden går i graven!


Framför allt, skrota ARN-EWR-ARN samt gör om tidtabellen och linjen skulle säkert ha en bättre framtid.

FlightDeck
01-11-2008, 13:43
Er det mange passasjerer som flyr ARN-EWR og som går på i Stockholm? Markedsføres denne ruten noe i Sverige?

Someone
01-11-2008, 20:03
Jeg tror ruten hadde vært noe ganske annet dersom de hadde hatt avtaler som gjorde det mulig med transfer fra andre skandinaviske byer. Uten dette er jeg redd ruten med tiden går i graven!


Som Ticketor vel kan bekrefte, så feeder blant annet SAS MH på ARN fra OSL. Så uten transfermuligheter/feed er de ikke.

Christian
01-11-2008, 21:13
Efter att MH har skärt ned på antalet avgångar, så är det faktiskt ganska mycket som reser ARN-EWR-ARN med MH.. vi fyller allt mellan 2 och 4 AKE-burkar, och ibland även mer.

MartinL
02-11-2008, 00:24
Som Ticketor vel kan bekrefte, så feeder blant annet SAS MH på ARN fra OSL. Så uten transfermuligheter/feed er de ikke.

Sist jeg snakket med Ticketor om ruten fikk jeg en forståelse av at norske reisende gjennom Malaysian kontoret i Oslo, ble sendt med KLM til AMS fordi man ikke hadde noen avtale til ARN.

Stoarn
02-11-2008, 01:23
Men de har sättet 744 istället för 772 :)

The Ticketor
02-11-2008, 02:05
At det er en seasonal reduksjon i ruteprogrammet er gammelt. Når det gjelder pax ARN-EWR går det bra, minst like bra som ARN-KUL. Men det er tøffe tider, så hvem vet hva som skjer.

Feeder via ARN østover er på gang, er på plass allerede når det gjelder til EWR. At dette burde ha vært på plass for l-e-n-g-e siden er en annen historie, jeg kan si at det ikke er jeg som er skyld til det - for å si det mildt. Noe mer sier jeg ikke om det, for da kan noen ta ille opp. ;-)

Someone
02-11-2008, 04:05
Sist jeg snakket med Ticketor om ruten fikk jeg en forståelse av at norske reisende gjennom Malaysian kontoret i Oslo, ble sendt med KLM til AMS fordi man ikke hadde noen avtale til ARN.

Les Ticketors siste svar :P

Og det er ikke så veldig mange dagene siden jeg snakket med han om det;)

MartinL
02-11-2008, 09:40
Les Ticketors siste svar :P

Og det er ikke så veldig mange dagene siden jeg snakket med han om det;)

Jeg klarer ikke helt å følge deg her Someone. ARN - KUL har ikke feederavtale og pax fra Skandinavia sendes primert med KLM (som de har avtale med).

The Ticketor bekrefter jo her også at en slik avtale ikke eksisterer i dag østover,men er på gang. Det betyr fortsatt at om jeg ønsker å fly med Malaysian til KUL, så blir det via AMS og ikke via ARN.

Feederavtale vestover var nytt for meg. Jeg har selv flydd ARN - EWR med Malaysian og måtte fikse billett med DY for å komme meg over og var svært overrasket da ovet at det ikke fantes noen avtale.