PDA

View Full Version : Sent øltips: Norsk øl denne helga

gustavf
31-10-2008, 18:19
EB har jo vært flittig med vintipsene i det siste, mens ølet har glimret med sitt fravær. Ettersom det begynner å bli nær helg, så får det bli et tips som fortsatt kan skaffes før helga:

Bayer.

Et undervurdert øl, som de fleste norske bryggeriene lager og som føres i de fleste dagligvarebutikkene. Bayer er et lagerøl som er litt mørkere enn pils, med mindre bitterhet og litt mer fylde. Internasjonalt kalles denne øltypen münchener. Aass og Ringnes lager også alkoholfrie varianter (Aass Bayer Uten og Munkholm Münchener), men jeg har ikke smakt noen av dem og stoler på ryktene om at de ikke er spesielt vellykket.

Hovedmalten i bayer er münchenermalt, som gir litt sødme, karamellsmak og fylde. Sammen med lite bitterhet gjør blir bayer et lettdrikkelig øl, som passer godt til tradisjonelle norske middagsretter eller til å slappe av med foran TVen på en mørk høstkveld.

SQ 777
31-10-2008, 19:44
Bayer er min nr. 1 favoritt av norsk øl... Heldigvis har stampuben min i Lillestrøm det på tap. har faktisk vært vanlig og populært her i ganske mange år. Frydenlund som fortsatt blir lagd......

Øivind
31-10-2008, 20:17
Bayer ja, den er ikke dum :cheers:

SQ 777
31-10-2008, 20:27
I tillegg takk til gustavf for nyttig info om de forskjellige typer.... Mer hver helg, please !:exclaimation

Tommy777
31-10-2008, 20:49
Og her paa en fredag kjoepes det inn en kasse med Dag Johnsens favorittoel fra Texas: Shiner Bock http://www.shiner.com/

Bizflyer
31-10-2008, 21:03
Nå skal vi ikke glemme at Puleøllet, ehh jeg mener Juleøllet er kommet! Iallefall her sør! Det kommer tidligere og tidligere hvert år. I år kom det siste helg i oktober mot første helg i november ifjor.

Jeg sitter her nu og nyter Chrsand Bryggeris Juleøl klasse D. Mørkt og godt, med fint skum og god fylde! Kanskje en anelse mer bitter-toner enn jeg hadde forventet, men absolutt drikkelig.

Om litt skal jeg også teste klasse F, som for meg er det skikkelige juleøllet. Stay tuned for tasting notes!

BF:drunk:

gustavf
31-10-2008, 21:20
Som et bonustips: Nøgne Ø Dark Horizon 2nd edition kommer for salg i morgen.

Dette er et øl som ikke akkurat er pils... Farge som brukt motorolje, alkoholstyrke som vin, fylde som ei sjokoladekake, humle som en tysk humleåker, litt brentsmak. Et ekstremt øl!

Bestillingsutvalget. 189 kr for 0,5 liter. Løp og kjøp!

3tflyer
31-10-2008, 21:52
Både Dahls og Macs juleøl skuffer i år, men den Nøgne Ø er toppers! Hjem fra juleølsmaking i Trondheim og det noe riktige smaksbomer i år. Tror også at årets juleaquavit ble testet uten at det har gjorde noe særlig inntrykk!

Bizflyer
31-10-2008, 21:54
189 kr for en halvliter? Hvor mange prosent er den da? Det må da være det dyreste øllet i historien?

Selv har jeg nå lesket strupen med Chr Bryggeris klasse F juleøl (rød etikett).
Dette var årntli juleøl! God fylde, litt søthet og fin fylde og godt skum. nam nam!

BF:drunk:

Someone
31-10-2008, 21:56
189 kr for en halvliter? Hvor mange prosent er den da? Det må da være det dyreste øllet i historien?

http://e24.no/eksklusiv/livsstil/article2223146.ece

Neida....Carlsberg har noe som slår dette ned i støvlene:cheers:

gustavf
31-10-2008, 22:20

Noe av det dyreste som ikke er priset opp kun for å være "dyreste øl", ihvertfall. De har satt opp prisen litt fra 1st edition, men den ble til gjengjeld utsolgt på noen dager. Dette er et øl som gjerne nevnes i samme sleng som Westvleteren.

2nd edition er 17,5%.

Hickok
31-10-2008, 23:04
Ohhhh, mye bra her i dag!!! Shiner Bock er jo nydelig. De har også en Shiner Dark som er god.
Når det gjelder Bayer, så er jo det utrolig godt. Synd og si det, men til og med en Bergenser må innrømme at Frydenlund har det beste bayerøllet.

Trety
31-10-2008, 23:07
For å gå litt tilbake til Bayer'n, så kan det nevnes at både Lauritz og Goggen i Drammen serverer AASS Bayer (Med, ikke Uten ;)) på fat. Herlig!

LN-SEK
01-11-2008, 09:57
For å gå litt tilbake til Bayer'n, så kan det nevnes at både Lauritz og Goggen i Drammen serverer AASS Bayer (Med, ikke Uten ;)) på fat. Herlig!

På Lauritz kan du også få TOPPA Bayer fatøl. Har dere hørt om det ? :p:p

Stian
01-11-2008, 11:49
Denne tråden gjorde meg tørst :)

N-3PB
02-11-2008, 08:53
Ja disse øltrådene er et veldig bra tiltak!!

Etter en veldig travel lørdag kunne jeg endelig ramle ned i sofa'en kl 22:30 i går med en Karlovacko.
Et Kroatisk øl, egentlig ikke så mye å si om det. God på smak,helt greit til å skylle ned pizza'en med.

Yngve

tackle55
02-11-2008, 10:09
Og i Stjørdal nyter vi øl laget av korn fra årets egen avling!!!! Mørkt, fyldig, stor grad av bitterhet. Men vær brygging gir ulikt ressultat. Spennende prosses og oftest godt øl!!!!!!

ENTO
02-11-2008, 18:33
Som innfødt Sandefjording, og egentlig ikke så fan av Grans øl, må jeg få anbefale (med fare for å bli slått ned) "Grans Classic". Har selv ikke kjøpt Grans øl så lenge jeg kan huske, men ble anbefalt denne. Prøv selv.

CK
03-11-2008, 11:19
Og her paa en fredag kjoepes det inn en kasse med Dag Johnsens favorittoel fra Texas: Shiner Bock http://www.shiner.com/

Får du Shiner der oppe?? Jeg trodde Shiner kun "eksporterte" til statene som grenser til TX? Shiner Bock er muligens det beste ølet som brygges i USA. For fem år siden var jeg faktisk i Shiner, Texas og besøkte bryggeriet. (det ble selvsagt smaksprøve...) - anbefales! Ta en for meg også!

CK
03-11-2008, 11:21
Som innfødt Sandefjording, og egentlig ikke så fan av Grans øl, må jeg få anbefale (med fare for å bli slått ned) "Grans Classic". Har selv ikke kjøpt Grans øl så lenge jeg kan huske, men ble anbefalt denne. Prøv selv.

Styr for all del unna Grans "juleøl". Phøy! Det var tynne og lyse greier. Ikke noe å satse på. Så langt har jeg bare testet Grans og Aass, og drammenserne er i en helt annen klasse! Anbefales!

Someone
03-11-2008, 11:28
Styr for all del unna Grans "juleøl". Phøy! Det var tynne og lyse greier. Ikke noe å satse på. Så langt har jeg bare testet Grans og Aass, og drammenserne er i en helt annen klasse! Anbefales!

Jeg var på Polet og lastet opp meg Juleøl i helgen. (Juleøl kjøpt i butikk er fy-fy og smaker vann)

-Ringnes Juleøl
-Ringnes Julebok
-Nøgne Ø Underlig jul
-Nøgne Ø God jul
-Dahls Juleøl

Får vel lage smaksrapport etterhvert som de åpnes

Bizflyer
03-11-2008, 11:46
(Juleøl kjøpt i butikk er fy-fy og smaker vann)

Der er vi helt på linje!! Juleøl skal holde over 6,5 prosent. Ferdig med den saken!

Har de store avisene hatt sine juleølstester enda? Kan ikke huske å ha sett noen!

BF:cheers:

Tommy777
03-11-2008, 16:38
Får du Shiner der oppe?? Jeg trodde Shiner kun "eksporterte" til statene som grenser til TX? Shiner Bock er muligens det beste ølet som brygges i USA. For fem år siden var jeg faktisk i Shiner, Texas og besøkte bryggeriet. (det ble selvsagt smaksprøve...) - anbefales! Ta en for meg også!

Shiner faar du kjoept hos Whole Foods, verdens beste supermarked. Kan jo godt hende at man finner Shiner der fordi Whole Foods hovedkontor ligger i Austin, TX.

Har ikke sett Shiner andre steder.

ENTO
03-11-2008, 21:56
Har vært i USA en del ganger (Texas). Ølet der borte er jo bare mig. Det værste er Budweiser. Alc. styrken er vel heller ikke noe å skryte av. Hva er egentlig alc. styrken på øl kjøpt i butikk over there ? Er det normalt sterkt øl (4,7 % ++) å få der borte ?

LN-MOW
03-11-2008, 22:08
Hvis du titter under overflaten, er USA trolig verdens beste øl-land. Gå i hvilken som helst 'package-store' eller litt upscale kolonial (som f.eks. Whole Foods) og du vil finne hyllemetre på hyllemetre med spesialøl fra alle mulige steder.

Texas er mulig unntaket .. eller hva, Dag? ;)

Someone
03-11-2008, 22:10
Har vært i USA en del ganger (Texas). Ølet der borte er jo bare mig. Det værste er Budweiser. Alc. styrken er vel heller ikke noe å skryte av. Hva er egentlig alc. styrken på øl kjøpt i butikk over there ? Er det normalt sterkt øl (4,7 % ++) å få der borte ?

USA har alt fra himmel til helvete når det gjelder øl. At ikke du har smakt bra øl der har du bare deg selv å takke for det er ikke vanskelig å finne. USA flommer over av micro- og husbryggerier.

Og når det kommer til styrke kjøpt i butikk så varierer det fra delstat til delstat, så er ingen fast regel

Hickok
03-11-2008, 22:14
Tenk at det går an å være så uovertruffent kjempetilbakestående at man legger ned produksjonen av Frydenlunds pilsener, den gode gamle på flaske.

For et varemerke, for et øl.

:angry:
Sånn går det når en er mer redd for konkurranse enn å lage kvalitet!

Someone
04-11-2008, 13:21
http://dinmat.aftenposten.no/Temasider/Artikler/Drikke/Øl/Den-store-juleøl-testen

http://dinmat.aftenposten.no/Temasider/Artikler/Drikke/Øl/Årets-beste-juleøl

Da har Aftenposten/DinMat testet årets første juleøl. Resultatet i klasse F (eneste klassen som teller) ble:

1) Nøgne Ø God Jul 46 poeng
2) Ringnes juleøl 43 poeng
3) Borg juleøl 41 poeng
4) Ringnes julebokk 36,5 poeng
5) Hansa julebrygg 36 poeng
5) CB juleøl 36 poeng
7) Aass juleøl 35,5 poeng
8) Bah Humbug Christmas Cheer (England) 30,5 poeng
8) Dahls juleøl 39,5 poeng
10) Fredrikstad juleøl 30 poeng
11) Nøgne Ø Underlig Jul 29,5 poeng
12) Hansa juleøl 28,5 poeng
13) Mack juleøl 27,5 poeng
14) Erdringer Schneeweisse (Tyskland) 18 poeng
15) Mönchshof Weihnachtsbier (Tyskland) 13,5 poeng

gustavf
04-11-2008, 14:41
Jeg kjenner to av testerne, og kan gå god for at dette er gjordt av et rimelig oppegående smakspanel. Det er jo ikke alle juleøltestene som preges av folk som kan kjenne forskjell på øl og øl.

SQ 777
04-11-2008, 15:03
Dette interesserte meg...... Måtte innom:

http://www.shiner.com/ :D

Bare en kune finne ev. andre steder jeg passerer i vinter for å få tak
i dette ... Hawaii, NYC og Florida.........

dc-8-63
04-11-2008, 15:24

Hvor har du vaert ?? Det er ikke det USA jeg kjenner...4.7% regner vi ikke som sterkt oel engang....Akkurat naa er det Barley Wine Sesong, vi har ikke startet med Jule Oelet ennaa...Barley Wines (Som er en slektning av Chimay Blaa) ligger mellom 8.4% og 12.7% - det skal helst drikkes av spesielle glass, utformet nesten som Cognac Glass...en god lokal variant her borte i vest er Hood Canal Breidablikk 9.2%...foran valgkampsendingene har jeg anskaffet en Stone Vertical Epic Ale 2008 (Tappet 08.08.08) aarets brygg er igjen preget av Belgiske tradisjoner...dette er oel som er brygget for aa kunne lagres til 2012, da siste Epic Ale vil bli tappet (12.12.12) - gustavf har kommet med mye meget bra informasjon om Amerikansk oel....mine lokal puber serverer ikke Bud, Miller, Coors etc engang - innen en 40 minutters kjoeretur har jeg 7 bryggerier....fra det meget lokale Hood Canal (Gymnas Laerer Pedersen) til Port Townsend......den lokale brygger Hale's Ales (Bryggeriet ligger i Fremont) men Mike Hale bor nede i gata....har akkurat lansert en 25 aar Jubileums serie, blant annet en utmerket Belgian Dobbel....Stikk innon Scanairs Julebord i Januar...saa skal vi brygge fletta av deg (Som de Arrogante Bastards vi er:colgate::colgate:)

Dag Viking
04-11-2008, 15:26
Florida er en fantastisk dårlig øl-stat. Der er det omtrent bare Miller Lite og Bud Light som gjelder. Utvalget på de fleste butikker er også dårlig, det er tydelig at i varmen selges det stort sett bare piss. Heldigvis er det mye bedre oppe i nord.

SQ 777
04-11-2008, 15:30
Pokker DC8-63, har fri i kveld og hele morgen....... Kunne vært gøy å være
der borte........^_^

EDit: Glemte, jeg elsker Chimay og alt belgisk ( også ).

dc-8-63
04-11-2008, 15:30
Dette interesserte meg...... Måtte innom:

http://www.shiner.com/ :D

Bare en kune finne ev. andre steder jeg passerer i vinter for å få tak
i dette ... Hawaii, NYC og Florida.........

Duuuude !!! paa Hawaii gaar man da aldri over gata for oel.....Kona Bryggeri har utmerket Oel - og de har naa aapnet "BrewPub" paa Honolulu's Int Airport (i midten - i det tidligere Stigray lokalene)....de har masse oel som kun er tilgjengelig i sine BrewPubs (Det ligger en rett syd for Waikiki ogsaa)...
http://www.konabrewingco.com Wailua Wheat er utmerket paa Hawaii, men Castaway IPA (Kun Draft i Pubene) er meget god IPA for oss som liker slikt....

SQ 777
04-11-2008, 15:32
Duude, jeg drikker alltid Kona Longboard og andre.......:lol:

Kjøleskapet er alltid full av det...... ^_^

LN-MOW
04-11-2008, 15:33
Faen - der har du et poeng .. dette skulle vi tenkt på før ... Scanair Valgvake på Bainbridge Island med utvalgt spesialøl ... det hadde vært megaopplegg!!!

dc-8-63
04-11-2008, 15:35
Pokker DC8-63, har fri i kveld og hele morgen....... Kunne vært gøy å være
der borte........^_^

EDit: Glemte, jeg elsker Chimay og alt belgisk ( også ).

Du er alltid velkommen til oeya Reidar....arrangerer gjerne en spesial tur fra Bryggeri til Bryggeri...Port Townsend har 2...saa Hood Canal, Scuttlebut i Everett, Skagit i Mout Vernon, Boundry Bay i Bellingham, Archer Ale House i Fairhaven (Old Town Bellingham) kombinasjon av utmerket oel og meget god mat....(druknet vaare sorger naar Bush ble gjenvalgt der....i hvertfall var oelet og maten god:D:D) og vi er ennaa ikke i Seattle...minner om The Julebord...:p:p

dc-8-63
04-11-2008, 15:39
Faen - der har du et poeng .. dette skulle vi tenkt på før ... Scanair Valgvake på Bainbridge Island med utvalgt spesialøl ... det hadde vært megaopplegg!!!

Det er Scanair Valgvake paa Bainbridge - oppmoete er bare noe tynnt....opplegget: Starter klokken 17:00 I commuter Comforters paa Ferge kaia i Seattle....storskjerm og Hale's Spesial Oel.....:rolleyes: Saa blir det middag paa http://www.harbourpub.com/ her staar ogsaa Hale paa Oel menyen....

Hickok
04-11-2008, 15:49
Hvor har du vaert ?? Det er ikke det USA jeg kjenner...4.7% regner vi ikke som sterkt oel engang....Akkurat naa er det Barley Wine Sesong, vi har ikke startet med Jule Oelet ennaa...Barley Wines (Som er en slektning av Chimay Blaa) ligger mellom 8.4% og 12.7% - det skal helst drikkes av spesielle glass, utformet nesten som Cognac Glass...en god lokal variant her borte i vest er Hood Canal Breidablikk 9.2%...foran valgkampsendingene har jeg anskaffet en Stone Vertical Epic Ale 2008 (Tappet 08.08.08) aarets brygg er igjen preget av Belgiske tradisjoner...dette er oel som er brygget for aa kunne lagres til 2012, da siste Epic Ale vil bli tappet (12.12.12) - gustavf har kommet med mye meget bra informasjon om Amerikansk oel....mine lokal puber serverer ikke Bud, Miller, Coors etc engang - innen en 40 minutters kjoeretur har jeg 7 bryggerier....fra det meget lokale Hood Canal (Gymnas Laerer Pedersen) til Port Townsend......den lokale brygger Hale's Ales (Bryggeriet ligger i Fremont) men Mike Hale bor nede i gata....har akkurat lansert en 25 aar Jubileums serie, blant annet en utmerket Belgian Dobbel....Stikk innon Scanairs Julebord i Januar...saa skal vi brygge fletta av deg (Som de Arrogante Bastards vi er:colgate::colgate:)
Og alt dette var en liten del av den ene av 50 stater!

LN-MOW
04-11-2008, 15:52
Og alt dette var en liten del av den ene av 50 stater!

Hehe ... WA er ekstrem ... men - som nevnt - det finnes utrolig mye digg hvis man leter litt .. også i Florida.

dc-8-63
04-11-2008, 15:53
San Diego utvikler seg til USA Mikrobryggeri Hovedstad....det skjer utrolig mye spennende og bra i San Diego...absolutt verdt et besoek.....

dc-8-63
04-11-2008, 15:54
Hehe ... WA er ekstrem ... men - som nevnt - det finnes utrolig mye digg hvis man leter litt .. også i Florida.

Vi i WA blekner i forhold til Oregon og naa San Diego...det er der det skjer.....

SQ 777
04-11-2008, 15:56
Joda, var i San Diego nov 07, men var dessverre ikke så oppmerksom på dette !

dc-8-63
04-11-2008, 16:02
Joda, var i San Diego nov 07, men var dessverre ikke så oppmerksom på dette !

San Diego har "brewed" (pun intended!!) i god stund - gjengen bak Stone http://www.stonebrew.com er utrolige - i gaar ble aarets Double Bastard tappet.....den som var i San Diego....

SQ 777
04-11-2008, 16:07
Øltråden burde vel ha startet over år siden, og ukentlig oppdatert !:9::exclaimation

dc-8-63
04-11-2008, 16:13
Du passerer vel deler av USA i de kommende maaneder....jeg skal bidra for aa holde dere oppdaert....beste Oelbutikken jeg har sett saa langt er Whole Foods - downtown Portland (Pearl District)....der fant jeg selv Den Noegne Oee - IPA - som solgte meget bra !!

SQ 777
04-11-2008, 16:23
Takk og i Florida kommer vi inn til FLL og flyr ut fra RSW i feb/mars . Så tut og kjør i retning av Key West...... Lenge siden sist der borte. Får titte etter ølbutikker. En sliten sjåfør om kvelden trenger øl-belønning :lol:. Marian er enig ;)

OMW
04-11-2008, 16:27
Må bare slenge meg på DC-8-63 og Tommy777 sin hyllest av Whole Foods. Der er det veldig godt utvalg av det meste. Også for noen "salad-bars" det er på noen av de?? Man kan jo emigere for mindre..

Og for å komme delvis inn på topic, har noen her på berget sett Kingfisher-øl for salg, eller prøvd lykken med bestilling hos polet?

dc-8-63
04-11-2008, 16:38
Takk og i Florida kommer vi inn til FLL og flyr ut fra RSW i feb/mars . Så tut og kjør i retning av Key West...... Lenge siden sist der borte. Får titte etter ølbutikker. En sliten sjåfør om kvelden trenger øl-belønning :lol:. Marian er enig ;)

vel finn en Whole Foods..skal legge ut Google maps....hva med et mini Scanair Julebord den 21 Desember paa SEATAC....skal vel klare aa lure meg inn saa vi kan ta en oel foer dere fyker videre til Hawaii....

LN-MOW
04-11-2008, 16:52
Her er en liste over sjappene i FL ...
http://www.wholefoodsmarket.com/stores/florida/index.php

SQ 777
04-11-2008, 17:08
LN-MOW ...Har printet ut adresse til matbutikkene........Thanks !:9:

DC 8-63...... Topp ..... Kan du snike deg inn så kan vi alltids dra i NW loungen. Her er mitt opphold, er jo også søndag ! Oppdaget en time-change som nettopp er kommet ved checkmytrip:

Flight 2 Sunday, December 21, 2008
confirmed Departure: 10:30 Paris, France - Charles De Gaulle , terminal 2E
Arrival: 11:55 Seattle, USA - Seattle Tacoma

Airline: Air France AF040 Duration: 10:25
Aircraft: Airbus Industrie A330-200

Seattle to Honolulu

Flight 1 Sunday, December 21, 2008
confirmed, timechange Departure: 17:30 Seattle, USA - Seattle Tacoma
Arrival: 21:51 Honolulu, USA - Honolulu International , terminal M

Airline: Northwest Airlines NW627 Duration: 6:21
Aircraft: Boeing 757-300

Hele fem timer ( immigration går jo raskt på SEA ), mye øl, vil sove godt
ut til holmene !:colgate::drunk:

Tommy777
04-11-2008, 17:29
Verdens beste Whole Food og supermarked finner du i El Segundo, rett ved Manhattan Beach, 10 minutter soer for LAX. Er man i LA er et besoek i denne butikken paa hoeyde med de beste attraksjonene i LA. Anbefales!!

http://www.wholefoodsmarket.com/stores/elsegundo/

SQ 777
04-11-2008, 17:44
Missa nok et sted i november i fjor . Var ikke så lang tunna :(

Tommy777
04-11-2008, 17:45
Reidar, du faar pelle deg en tur innom julemiddagen paa loerdag foer du reiser!!

SQ 777
04-11-2008, 17:52
Har sett den, MEN skal opp 0230 neste morra, og det blir for tøft !

Dessverre...:( Er dessverre ingen ungfole lenger.......:angry:

Martin
04-11-2008, 17:54

Enkelt: Flytoget rett til OSL etter julemiddagen ;)

Tommy777
04-11-2008, 17:56

Da faar du komme en tur innom for et par pils i 5 tiden. Vi bor paa Grand

SQ 777
04-11-2008, 18:14
Den vil jeg holde åpen ! :rolleyes:

Tommy777
04-11-2008, 18:17
Den vil jeg holde åpen ! :rolleyes:

En liten tur med lokaltoget fra Lillestroem og inn til bye for et par kalde, klarer til og med en gamling som du ;)

SQ 777
04-11-2008, 18:23
Jeg likte dette grunnet Grand :exclaimation. 5 min fra Oslo S og toget bruker 11 min hver vei ! Sykkel på stasjon Lillestrøm.. Kan komme hjem for noe søvn med innlagt sovemedisin...^_^

Martin
04-11-2008, 18:25
Jeg likte dette grunnet Grand :exclaimation. 5 min fra Oslo S og toget bruker 11 min hver vei ! Sykkel på stasjon Lillestrøm.. Kan komme hjem for noe søvn med innlagt sovemidesin...^_^

..eller rett ved Nathionaltheateret...

Tommy777
04-11-2008, 18:25
Flott, da er vi enige!

SQ 777
04-11-2008, 18:28
Martin, så sjelden i Oslo. Nationaltearet er bedre...:exclaimation:9:

dc-8-63
05-11-2008, 03:55
LN-MOW ...Har printet ut adresse til matbutikkene........Thanks !:9:

DC 8-63...... Topp ..... Kan du snike deg inn så kan vi alltids dra i NW loungen. Her er mitt opphold, er jo også søndag ! Oppdaget en time-change som nettopp er kommet ved checkmytrip:

Flight 2 Sunday, December 21, 2008
confirmed Departure: 10:30 Paris, France - Charles De Gaulle , terminal 2E
Arrival: 11:55 Seattle, USA - Seattle Tacoma

Airline: Air France AF040 Duration: 10:25
Aircraft: Airbus Industrie A330-200

Seattle to Honolulu

Flight 1 Sunday, December 21, 2008
confirmed, timechange Departure: 17:30 Seattle, USA - Seattle Tacoma
Arrival: 21:51 Honolulu, USA - Honolulu International , terminal M

Airline: Northwest Airlines NW627 Duration: 6:21
Aircraft: Boeing 757-300

Hele fem timer ( immigration går jo raskt på SEA ), mye øl, vil sove godt
ut til holmene !:colgate::drunk:

Utmerket....og naa som Obama har vunnet valget - kan jeg oensker dere velkommen til et nytt og bedre USA......Her staar gleden i taket!!!!!

Someone
22-11-2008, 11:04
Da har første skikkelige juleøl blitt testet. Første mann ut var Ringnes Julebokk, og som alltid smakte den fortreffelig også i år. Med sine 9% så må den selvsagt på polet for å kjøpes, men det er absolutt verdt bryet :cheers:

Someone
18-12-2008, 21:17
Da ble nok en flaske Ringnes Julebokk testet og denne gangen var det flasken som har stått i kjelleren 1 år og som holdbarhetsdatoen gikk ut for et par måneder siden som ble testet.....og drukket. Og jeg kan konkludere med at en Julebokk som har stått lagret 1 år er minst like god som årets øl.

Nå sitter jeg med en Nøgne Ø God Jul som også er god, men som ikke når helt opp til Julebokken. :cheers:

SQ 777
18-12-2008, 21:31
Dette var meget interessant.. Har du en til av fjorårets for å prøve neste jul ?

Someone
18-12-2008, 21:55
Nei, dette var et eksemplar som ble glemt og som jeg fant i Januar og da tenkte jeg at jeg kunne gi den en sjanse og la den stå over sommeren

AirbusTrond
18-12-2008, 21:59
Nå sitter jeg med en Nøgne Ø God Jul som også er god, men som ikke når helt opp til Julebokken. :cheers:

Det var da som svarte. :drunk: :cheers:Trodde det var ulovlig med alkoholreklame her til lands. Nå tar jeg jeg fram en flaske Nøgne Ø God Jul, som har vært lagret i et år. :cheers: