PDA

View Full Version : Rimligste vei til 15000 Eurobonuspoeng

Molinari
31-10-2008, 11:58
Trenger å fylle på kontoen med 15000 grunnpoeng for å beholde EBG et år til, og ser etter rimligste måte å gjøre dette på. Fabler om Ecoflex til BKK, men det kan jo være at det er noen som sitter med innspill til hvordan dette kan gjøres rimeligere. Trenger vel i prinsippet ca 12000 poeng, da jeg jo får 25% ekstra med EBG status pt.

Er vel grunnpoeng å hente på endel av SK-partnere, og det kan jo være andre lystigere reisemål for en rimligere slant.

Alle innspill mottas med takk

Bizflyer
31-10-2008, 12:07
Kjøp en Z klasse billett til BKK. Rundt 20 000 kr.

Eller enda bedre: Reis Europa rundt med Swiss på biz i julen. De har gode biz tilbud på den tiden. f.eks. CPH-MAD via ZRH for ca 3000 dkk t/r. Så kombinerer du det du trenger til du har de poengene du trenger. Dvs at du kommer langt for ca 12000 kr.

BF:cool2

Discus
31-10-2008, 12:21
Evt. Egypt Air til BKK slik farmer gjorde (ref. tidligere tripreport) eller Sør-Afrika kanskje.

SQ 777
31-10-2008, 14:02
Møt meg i Hawaii i jula med SK/UA etc i R-klasse ( uten 25 % ). Tommy777 kan alt om å unngå 25 %....

Flott sted for langt billigere enn bare betale og dra et sted i C-klasse...... Det kaller jeg uansett dårlig butikk..

FlightDeck
31-10-2008, 14:11
Eller enda bedre: Reis Europa rundt med Swiss på biz i julen. De har gode biz tilbud på den tiden. f.eks. CPH-MAD via ZRH for ca 3000 dkk t/r.

Disse prisene er ikke bare tilgjengelig i julen, men stort sett hele tiden.

Gulboble
31-10-2008, 14:44
Møt meg i Hawaii i jula med SK/UA etc i R-klasse ( uten 25 % ). Tommy777 kan alt om å unngå 25 %....

Flott sted for langt billigere enn bare betale og dra et sted i C-klasse...... Det kaller jeg uansett dårlig butikk..

................og "oppskriften" er ?

SQ 777
31-10-2008, 15:02
Oppskriften er kun ha lyst til å dra dit.;) Så enkelt. Hvis ikke glem det. Nå om dagen er vi der en eller to gange ri året og elsker det. Men det er jo oss da. :8:

Det er minst 17.000-18.000 poeng i monkey dersom en unngår 25 %... Selv har jeg aldri betalt mer enn kr. 8.000 for disse turene.

Men det er jul og litt høyere, men siste rapporter er at pga finanskrisen er det dårlig belegg ut dit om dagen. Også på hotell. Så hvem vet hva prisen kan bli...

Men jeg har droppet Star og da har jeg ikke oversikten over deres tilbud. MEN UA er uansett et must. Tror via ORD det greieste. Tommy har informert meg tidligere om dette.

Selv bruker jeg nå om dagen CO med one-stop via EWR som gir 17.300 poeng pluss min gullbonus, ialt 30.275. Dette blir et flott Star-tilbud senere. ( Merk, må overnatte i NYC på veien over )

Hvis han er interessert , så er Tommy777 master på dette.:9:

FlightDeck
31-10-2008, 17:33
Når det gjelder Hawaii, så kan man fortsatt få billetter med Air New Zealand og United Airlines tur/retur for 3900 kr. for hele 1. halvår 2009. Noe for deg, Reidar?

SQ 777
31-10-2008, 18:16
Gjerne det ;). Men det må bli noe senere. Med slike priser blåser man i allianse og bonuspoeng ! MEN det må bli senere i 2009.

Er off til Hawaii i , se nedenunder, og så igjen 30.mars med CO via EWR.....

Men jeg velger NZ foran hva som helst ved et senere tidspunkt. Har hatt mjølkeruta LHR-LAX( og videre til AKL) så til HNL to ganger tidligere.

Takk FlightDeck, kanskje Molinari ved en noe høyere pris ( husk han ønsker EB gull billigst mulig , ikke kaste ut for mye C-klasse penger ) på samme ruta ??

Skal man bare til LAX med Star, er dette også et meget raskt og godt alternativ !:9::9:

Sannsynligvis selger de LAX og videre til HNL billig siden dette er raskeste til AKL og de har ledig kapasitet til LAX hvor LAX-kunder hopper på......

Molinari
31-10-2008, 18:22
Eller enda bedre: Reis Europa rundt med Swiss på biz i julen. De har gode biz tilbud på den tiden. f.eks. CPH-MAD via ZRH for ca 3000 dkk t/r. Så kombinerer du det du trenger til du har de poengene du trenger. Dvs at du kommer langt for ca 12000 kr.

Er det businessupgrade-prisene du refererer til? Det er i såfall 3000 på toppen av en økobillett..... ikke "stand alone"

Outbound flightOutbound flight: Copenhagen - Madrid via Zurich
Thu. 15.01.2009 09:45 CPH - 11:35 ZRHLX 1267Business Saver ***(J)
Thu. 15.01.2009 12:25 ZRH - 14:40 MADLX 2026
Return flightReturn flight: Madrid - Copenhagen via Zurich
Sun. 18.01.2009 09:50 MAD - 12:05 ZRHLX 2021Business Saver ***(J)
Sun. 18.01.2009 17:25 ZRH - 19:20 CPHLX 1272
Please Note
You have selected a Business upgrade offer that is based on an Economy fare. Rebookings or refunds are thus governed by the same terms and conditions as the underlying Economy fare. If the upgrade booking class is unavailable, any price difference between the underlying Economy fare and the upgrade offer cannot be refunded. These offers are only valid for flights operated by SWISS.

Someone
31-10-2008, 18:25
Er det businessupgrade-prisene du refererer til? Det er i såfall 3000 på toppen av en økobillett..... ikke "stand alone"

Jeg betalte 2950DKK for Business Discounted med Swiss CPH-ZRH-MUC nå i Januar som kommer. Og såvidt jeg husker var ikke MAD noe særlig dyrere. Og uansett så er det "stand alone" og ikke 3000 for oppgraderingen

Molinari
31-10-2008, 18:34
Det hører forsåvidt med til saken at jeg ikke har ferie å ta av, og vil forsøke å få gjort dette på en weekendtur. Takker for alle tips, men jeg tror nok Hawaii blir for langt....

Skal sjekke trip-reporten ad EgyptAir til BKK

OSLflyer
31-10-2008, 20:29
Det hører forsåvidt med til saken at jeg ikke har ferie å ta av, og vil forsøke å få gjort dette på en weekendtur. Takker for alle tips, men jeg tror nok Hawaii blir for langt....

En annen mulighet er å finne noen kampanjebilletter til +/- 90 EUR pr. strekke til MXP eller CDG hos KF: De gir 100% EB opptjening på alle økonomi discount billetter ved reiser i år. T/R HEL-MXP gir 4500 EB poeng med EBG. Hver helg har de lagt ut ymse tilbud.

FlightDeck
31-10-2008, 20:56

Ta noen søk til på Swiss.com - det er lett å finne billetter i Business til 2500-3000 kr. - totalt! Skal selv bestille en slik tur snart. Så dette har ikke noe med oppgradering å gjøre, bare at business-billetten er uten fleksibilitet.

Molinari
31-10-2008, 23:31
Ta noen søk til på Swiss.com - det er lett å finne billetter i Business til 2500-3000 kr. - totalt! Skal selv bestille en slik tur snart. Så dette har ikke noe med oppgradering å gjøre, bare at business-billetten er uten fleksibilitet.

Ser frem i mot trip-report - for det jeg finner på swiss.com er oppgraderingspriser......

Someone
31-10-2008, 23:35
Ser frem i mot trip-report - for det jeg finner på swiss.com er oppgraderingspriser......

Det er IKKE oppgraderingspriser. Man er garantert plass foran gardinen, får 200% EB poenge, lounge adkomst, ekstra baggasje og full pakke, untatt fleksibiliteten

http://booking.swiss.com/web/bbf.htm?BOOKBY=SP&Origin=Copenhagen&Destination=Madrid&depart=20.11.2008&inbound=23.11.2008&flex=0&OutboundFlex=0&InboundFlex=0&Adults=1&Children=0&Infants=0&AIRLINE=LX&OutboundClass=Y&DirectFlightsOnly=true&submit.x=true&submit.y=true&page=BBF

Her er et eksempel på CPH-ZRH-MAD. Det i det blå feltet (Business Saver /J-class) er slike billetter jeg snakker om og det er IKKE oppgradering, men Business Discounted

You have selected a Business upgrade offer that is based on an Economy fare. Rebookings or refunds are thus governed by the same terms and conditions as the underlying Economy fare. If the upgrade booking class is unavailable, any price difference between the underlying Economy fare and the upgrade offer cannot be refunded. These offers are only valid for flights operated by SWISS.

Du må skille mellom booking class og class of travel. Jeg sitter selv med bekreftelsen fra Swiss foran meg og der stpr det class of travel: J/Business.

Tommy777
01-11-2008, 03:05
Hvis han er interessert , så er Tommy777 master på dette.:9:

Vel, det er mange ting jeg kan, men ikke trylle ;). Uansett hvordan du slicer det, maa han jo ut med masse spenn for aa faa V klasse naar det gjelder Eurobonus, spiller ingen rollle hvem han reiser med, SAS gir jo kun 25% i de lavere klassene.

Vet ikke naar perioden din utgaar, men her er mitt raad:

Dersom det ikke skal ta veldig lang tid, ville jeg nok satsa paa en Economy Extra billett til Chicago eller Washington, koster ca 12-13K t/r. Det tar seg av problemet ditt for og gaernt.

Dersom du har litt mer tid til overs, kan du jo lete etter V klasse tilbud ut i europa.

Swiss tilbudet er ogsaa en veldig ok, men du maa ha flere turer og de koster en del spenn. Du faar heller ikke EBG bonusen.

A346
03-11-2008, 20:37
Mulig jeg stikker hånda inn i et vepsebol nå, men er det virkelig verdt å betale 12-13K utelukkende for å beholde EBG statusen?

Hilsen en EBB som er altfor lite lojal mot både selskap og allianse til å samle nok poeng til en oppgradert status.

Tommy777
03-11-2008, 20:46
Mulig jeg stikker hånda inn i et vepsebol nå, men er det virkelig verdt å betale 12-13K utelukkende for å beholde EBG statusen?

Hilsen en EBB som er altfor lite lojal mot både selskap og allianse til å samle nok poeng til en oppgradert status.

Ikke noe vepsebol dette. Dersom du har mange reiser planlagt for neste aar, er det utrolig befriende aa haa status. Har du lite eller ingenting planlagt, er behovet for statusen lav og bortkastede penger i min bok

Bizflyer
03-11-2008, 23:14
Problemet for en del, meg selv inkludert, er at man reiser mye innenriks. Og det gir ikke bonuspoeng eller status. (Bortsett fra om man har "årskort" - da blir man EBG.) Jeg tar også et par 3 ferie turer med SAS og partnere i året, som heller ikke gir noen poeng å snakke om. (Herav minst en langtur til Østen.) På disse ferieturene pluss jobbreiser innenriks, har jeg fordel av gullkortet. Både i forhold til ventelister, raskere innsjekk og mulighet til å velge sete ved innsjekk. Og ikke minst i forhold til utenlandsreiser hvor man kan sjekke inn på Star Gold innsjekk og benytte lounger.

Jobbreiser utenriks gir meg nok poeng til sølvkort. Jeg vil gjerne beholde gullkortet pga fordelene over. Derfor tenker jeg også i samme baner som tråd-starter her. Hvordan kan jeg beholde gullkortet enklest?

For meg ble det sikret gjennom en Z klasse billett til BKK. Det gav 30 000 poeng, og sikret gullkortet. Billetten kostet ca 20t.

Så jeg har stor forståelse for hvorfor enkelte ønsker å "kjøpe" seg et gullkort på billigst mulig vis!

Hickok
03-11-2008, 23:31
Bare en liten digresjon. Det går fint å bruke Star Gold innsjekken på innenlands også. Den bruker jeg stadig vekk, ettersom det sjelden er et oppegående Biz Bagdrop.

FlightDeck
04-11-2008, 10:15
Til trådstarter, se også denne tråden: http://forum.scanair.no/showthread.php?goto=newpost&t=38295

Molinari
04-11-2008, 14:24
Til trådstarter, se også denne tråden: http://forum.scanair.no/showthread.php?goto=newpost&t=38295

Joda - følger med på alle tråder :-)