PDA

View Full Version : Lørdag morgen...


EB
25-10-2008, 00:54
Ja det er lørdag morgen - og jeg har drukket mange flasker rødvin... Nå er det bare å håpe på en rolig natt - for treningsøkten starter 09:30. Ha en bedre lørdag!

Twin Otter
25-10-2008, 01:25
Jjamensan. Noen som har det. Hehe. Midt på natten for noen er midt på dagen for meg. Jeg hadde nettopp kjøttkakemiddag. Hihi. Enda seks timer før jeg kan kaste inn håndkleet.

LN-MOW
25-10-2008, 01:30
Det var da voldsomt ...

Vel - her i Alpharetta har det blitt mørkt .. gradestokken ligger 12 over frysepunktet og det har sluttet å regne. Guttungen har fotballkamp, så da får vi håpe at det tørker nok til at de åpner banen i tide.

Ellers er det jobbhælj, så jeg bir mest å finne bak tastaturet i helgen for å legge grunnlaget for SAS' suksess .. og skaffe WIAS en kjempekommisjon på kjøpet. :p

Men først må jeg finne en måte å bli kvitt en del av arbeidet på, så jeg kan dyrke WIAS' favorittfilosofi: Latskapen.

TOS
25-10-2008, 01:39
God lørdagsmorgen fra Tromsø!

Da har man vært på juleølsmaking på Ølhallen (med åpne kraner...). Jeg er godt fornøyd med årets juleøl fra Mack, men tar sikte på å sove litt lenge i morgen....!

Nå snurrer Yes & Owner of a lonely heart på TV'en. Slettes ikke noen dårlig låt.:)

Martin
25-10-2008, 01:47
Ellers er det jobbhælj, så jeg bir mest å finne bak tastaturet i helgen for å legge grunnlaget for SAS' suksess ...

Hørtes da voldsomt ut... Skal du legge grunnlaget for SAS sin suksess helt alene?

LN-MOW
25-10-2008, 02:24
:lol: I helgen, iallefall ...

TOS; Du bør heller ta et dypdykk i Yes-arkivet. 'Owner' er noe av det dårligste de har gjort. Prøv heller 'Close To The Edge' eller 'Going For The One'.

Utflyttet
25-10-2008, 03:31
Morn morn fra Pangkok. Her er det på tide med frokost oppi en eller anne lounge. Så skal dagen gå med til litt jobbing før jeg vist nok skal ut på middag her i kveld. Hvem vet.

-A

JoeW
25-10-2008, 03:54
Da var jeg tilbake i gamlelandet, for å finne en kredittkortregning fra DnB som de nå plutselig sender til adressen min her - mens forrige måned var sendt direkte til DK(som er min folkeregistrete adresse). Irriterer meg sinnsykt at dette blir 35 kroner i renter og eventuelle gebyrer - jeg har i min karriere med meget heavy kredittkortbruk aldri betalt en krone i rente. Mulig jeg ringer DnB og ber dem stryke dette, de må jo bestemme seg for hvilken adresse de skal sende regningene mine til!! OH WELL.

Ellers var det en veldig staff-heavy tur fra CPH på fredagskvelden, og det "dunket" kanskje hakket mer enn vanlig, dog ikke noe uvanlig, i bakken ved landing. Skipperen skyldte på at jorden hadde flyttet seg siden sist, og lovte og gjøre en bedre jobb neste gang. Artig av ham og i det hele tatt kommentere det, det var overhodet ikke så uvanlig. :) Mulig det hjalp at det var minst 10 cabin attendants på vei hjem. God stemning ihvertfall. :)

LCH78
25-10-2008, 04:58
God Morgen fra Nord også.. Da setter man straks kursen for Vadsø Airport for leking med tall og pax :)

Egil
25-10-2008, 06:59
God morgen fra aerodromen @ MJF!

Arbeidshælg her også og i dag var det glatt gitt... 2 over frysepunktet, men er redd jeg må finne fram vinterdekk snart :angry:
Ikke mye folk som er ute og reiser via MJF i dag men vi skal nok overleve. Nå blir jeg borte en liten time, vaffeltid og nytraktet kaffe ;)

E!

LN-KRF
25-10-2008, 07:02
God Morgen fra Oslo!

Her er man akkurat våknet etter en god natts søvn! en 5-6 grader på morgenkvisten!

Jobb 0815 til 1530 så er det hjem igjen, for litt besøk og god mat!

Ha en ellers flott lørdag!

Farmer
25-10-2008, 07:05
Riktig god morgen fra Farmen. Da er jeg oppkledd i Kongens klær, har fått i meg en kopp kaffe og frokost, og nå skal jeg fyre opp V-åtteren og dundre avgårde til Drevjamoen som skal være mitt hjem i 8 dager.
Repetisjonsøvelse kalles det, men med alder og rang på plass skal vel dette bli en helt grei uke innendørs i et KO, hvor jeg får forsøke å ha litt empati med alle de vi skal jage rundt i lendet;-)

FBU 4EVER
25-10-2008, 08:01
God morgen fra Oxford Flight Academy som gamle SAS Flight Academy heter nå til dags. Ser ut til å bli en fin dag her på ARN, men hva hjelper det når man skal sitte i simulator hele dagen, bare avbrutt av lunsj.
Ha en fin lördag alle sammen!

sirpjalle
25-10-2008, 09:00
God morgen fra Stavanger! Frokosten inntas i dette øyeblikk, har allerede konsumert noen kopper kaffe før kursen settes ut og ut på diverse arrangement om ungene skal være md på.

Regner med at jeg går glipp av Israeleren i dag (A330) gitt :drunk:

Ha en fin dag forumister:)

EDIT: En liten reminder på tidspunkt for de som har tid og mulighet til å forevige denne fuglen på brikka si:

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=37000

Someone
25-10-2008, 09:29
God morgen fra Oslo. Blir en liten tur til byen på formiddagen for å ordne endel småting og en løpetur står også på programmet. Senere ikveld er det innflyttningsfest hos en kompis. :cheers: Ha en fin dag

.....åja, for å irritere har han eller dama hans eller begge to funnet ut at det skal være kombinert innflyttningsfest og halloweenfest....1. Det er en uke for tidlig 2. Det må betyr jeg må finne på noe for å ihvertfall late som jeg har kledd meg ut.....for noe styr!

Savipix
25-10-2008, 10:19
God morgon!

Är hemma hos mor och far över helgen för att slappna av lite och utöka midjemåttet lite. Ingenting stort står på planen idag utom kanske en liten tur ner på stan för köpa ett par nya skor.

Åh det är skönt att bli bortskämd ;)

B737
25-10-2008, 13:21
God ettermiddag fra Skien! Her er det så langt en rolig dag, men snart skal jeg i dusjen for så å dra opp på flyplassen hvor en kompis skal få akro- tur i 40 årsgave med fest etterpå!

Frode!

Bizflyer
25-10-2008, 13:43
Det var da ufyselig mange som var tidlig oppe en lørdag! God morgen forøvrig fra et Krsand med sterk vind og avlyste båtavganger til Danmark!

Her blir det litt indretjeneste i dag, før det blir mat og vin og øl og GT og Jägermeister i kveld!

Farmer! Hygg deg i HV. Synes 8 dager var drøyt. Og så med start på lørdag da!! Må ha godt budsjett der oppe dere. Her nede er det aldri snakk om mer enn 4-5 dager for oss med stjerner på. Men du er kanskje i spesialstyrken?:colgate:

BF:cool2

sail4fun
25-10-2008, 14:40
God ettermiddag fra Vollen.
Da var begge båtene "konservert" og klare for frost og snø.[måtte det vare lenge før det slår til]
Marked's dager i Vollen, så det blir nok en tur ned for å se om det er noen tilbud på ny båt...

MD11
25-10-2008, 14:46
God ettermiddag fra TRD som byr på nesten skyfritt vær og 8 grader i skrivende stund. Standby tjeneste i dag og det tegner til å bli en fridag, intet hørt enda iallefall og nå går det heller ikke noe særlig med fly lenger.....

JetBlue
25-10-2008, 15:14
God lørdag fra Grefsen. Skyet og vind over Oslo i dag. Bror Arne og jeg var en tur til Lars på Strømme til (Hobbyland), men intet nytt fristetfor innkjøp.

Det blir en rolig kveld her i gården, men en flaske rødvin går nok med.

Discus
25-10-2008, 17:13
God ettermiddag fra vest for Oslo - vinden er økende, og det ser ut som det kan bli friskt utover kvelden. Rygge som slet med mye crosswind for litt siden, får nok sin dose denne gangen også:
TAF (FC) 251400Z 251521 20020G35KT 9999 SCT020 BKN030 TEMPO 1521 22030G45KT -RA BKN014

Tror jeg tilbringer kvelden innendørs med litt druer i flytende form. Ha en fin kveld.

EDIT:
Nå tar det godt tak både her og der
ENRY 251820Z 20031G48KT
ENTO 251820Z 22034G54KT
ENGM 251811Z 21026G42KT
ENBR 251750Z 19033G47KT
ENCN 251750Z 21023G36KT

AirbusTrond
25-10-2008, 20:55
Det rusker godt mellom bygårdene i Gamlebyen. En bedre biffmiddag er fortært, og så sitter man her med restene av en god sørafrikansk Shiraz. Nespresso-maskinen står på, slik at man kan lage seg en Roma til konjakken som snart skal serveres meg selv. Pga de mange feilforsendelsene Nespresso har stått for, kan jeg også nyte litt Nespresso-sjokolade jeg har fått som plaster på såret.

sail4fun
25-10-2008, 20:58
Vi bor skjermet til for Syd/Sydvestlig vind så jeg pleier å følge med på http://www.kuling.com/index.php?Pg=2 27m/s max i kveld.

Bizflyer
25-10-2008, 21:15
Her i KRS blåser det kraftig og det bøtter ned med vann fra oven.

Det var da jeg fant ut av at dette var en typisk ost og rødvin kveld. Så nå har jeg funnet frem noen oster, litt kjeks og fyllt glasset med en utmerket Raimat Abadia.

Skål, venner! :cheers:

BF:cool2

AirbusTrond
25-10-2008, 22:17
:cheers: Tester Bache Gabrielsens Sérénité innkjøpt på fredag. Blir ikke helt venn med den, litt for bløt, synes jeg. Men greit nok, den kan stå i hylla og tas fram til gjester som trenger å bløtgjøres. :D

Bizflyer
25-10-2008, 22:22
....og jeg er på vei over til øl og Jägermeister. Ikke så dum drikke det heller!!

BF:cheers:

Martin
25-10-2008, 23:50
Akkurat tilbake fra hovedstaden, med Speedy og Mountaindew, samt Andreas, en kollega av MD.. Spiste en bedre orientalsk middag, på et sted jeg mener heter Oriental. Lå hvertfall over Bohemen.. Vårruller til forrett, og en lettere blanding av biff og noen forvokste reker og annen sjømat som hovedrett, med stekt banan og is til dessert.. Skylte det hele ned med et godt japansk øl, som jeg ikke fikk med meg navnet på.. Trivelig sted, med god mat :)

AirbusTrond
25-10-2008, 23:57
Oriental er en absolutt favoritt i hovedstaden! Har spist der et par ganger, og det har alltid vært god og relativt rimelig mat, samtidig som det er avslappet og lite formelt. Foretrekker nesten denne framfor "søsteren" Dinner, der det er dyrere og trangere. Et par år siden jeg var der sist, men skal absolutt snart testes igjen...

Bizflyer
26-10-2008, 00:08
Har også vært på oriental, men det er mange år siden. Foretrekker å unngå asiatisk mat når jeg skal ut å spise.

Sitter her med godt i glasset, og ser litt på "Livet på første klasse" på TV2.

Synes det var morsomt med kommentaren fra flyvertinnen:

"Klokken er nå 7.38 i New York, og jeg minner om at siste mann ut av flyet må vaske det".

Selv om jeg forstår at det er på film, lurer jeg på hvorfor ikke noen kan putte inn litt humor ombord også, så vi kan få litt å le av på en av våre mange flyturer?

Skål:cheers:

BF:cool2

JoeW
26-10-2008, 02:46
Den filmen tror jeg har på DVD, og den er vel strengt tatt ikke spesielt spennende, annet enn at en white-trash jente klarer å jobbe seg opp(kan sikkert diskuteres) til cabin attendant for first class on intl flights, og ofrer alt for dette.

Da foretrekker jeg faktisk de 70-tallsfilmene "Airport" og oppfølgerne.