PDA

View Full Version : Charterselskap svartelister klagere

DonRuud
24-10-2008, 15:41
Den britiske delen av TUI svartelister turister som bevisst klager for å få penger igjen på sydenferien. Da begynner kundene å bli utspekulert spør du meg.:angry:

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=538602

Someone
24-10-2008, 15:47
Høres et greit ut mener nå jeg. Kunden har ikke alltid rett og selskapet må stå fritt til å selge til hvem de vil

AirbusTrond
24-10-2008, 15:48
Litt apropos denne, men her er jo det NRKs FBI som får på pukkelen:

http://www.klikk.no/reise/sologbad/article348854.ece

DonRuud
24-10-2008, 17:25
Høres et greit ut mener nå jeg. Kunden har ikke alltid rett og selskapet må stå fritt til å selge til hvem de vil

Særdeles klønete formulert av meg, Selvsagt mener jeg at selskapene står i sin fulle rett til å gjøre det. Kunden mener jeg har blitt utspekulert.

LCH
24-10-2008, 17:38
Litt apropos denne, men her er jo det NRKs FBI som får på pukkelen:

http://www.klikk.no/reise/sologbad/article348854.ece

De forbrukerprogrammene på TV har jeg ikke mye til overs for, verken FBI eller TV2 hjelper deg. Kjepphøye journalister uten kritisk sans som ukritisk taler forbrukernes sak.

LN-GBM
24-10-2008, 17:38
Samme søren hva du selger så merker man at kunder kan være nokså sleipe, og at de blir stadig mer utspekulerte. Kunden har alltid rett... nesten! Men ikke mer en det...

AirbusTrond
24-10-2008, 17:53
De forbrukerprogrammene på TV har jeg ikke mye til overs for, verken FBI eller TV2 hjelper deg. Kjepphøye journalister uten kritisk sans som ukritisk taler forbrukernes sak.

Det stemmer, og det verste er at disse selv ikke på svarer på henvendelser ! :rolleyes: (Nå skal jeg ikke dra den historien da jeg satte DinSides Elisabeth Realfsen til veggs, selv om jeg er fristet..:D)

On topic må jeg si at det høres greit ut å svarteliste kunder som tydeligvis misbruker klagemulighetene.

Blackhawk
24-10-2008, 19:34
Kjør gjerne "Elisabeth Realfsen"-saken AirbusTero, nå ble
jeg veldig nysgjerrig - har ofte irritert meg over håpløs
journalistikk på både DinSide og andre steder!

AirbusTrond
24-10-2008, 20:24
Hehe, har sånt å gjøre, har sånt å føre ;)

Jepp, den dama er litt "skravlete". Jobben min er delvis å følge med på TV, delvis å sammenfatte saker av interesse for våre kunder. Bensinpris er en slik ting en del er opptatt av, også medieomtalen av bensinpriser. Blant oss som kaller oss medieovervåkere stod aldri Realfsen høyt i kurs.

For et par år siden var hun i studio for å fortelle seerne om hvordan man kunne spare penger på sine bensininnkjøp. Det var snakk om at det en ukedag, la oss si tirsdager, oftere var billigere bensin enn andre ukedager.

Programlederen spurte konkret om hvor mye en vanlig bilist kunne spare på å fylle bensn på en tirsdag vs en vanlig ukedag. Det kom meget tydelig fra Realfsen: - Det dreide seg om et par-tre tusen kroner i året ! :exclaimation

Selv om jeg ikke har bil, stusset jeg over tallet. Det gjorde tydeligvis ikke verken DinSide.no eller TV2.no. Saken ble også liggende på nettet.

Ok - det er greit å forsnakke seg. Men her må hun ha koblet ut hodet. Det er også greit en tidlig morgenstund, men selv ikke etter et par henvendelser til DinSide, Realfsen direkte på mail og til TV2.no ble feilen på nettsidene rettet opp! :rolleyes:

Det gikk en liten j**** i meg, og jeg kontaktet en eks-kollega som jobber i Hegnar Media. Et par dager fikk hun seg imildertid en liten oppstrammer, på sistesiden i Finansavisen (humorsiden) kunne man lese om lag dette:

"Elisabeth Realfsen - sist sett svettende bak et ratt!". :colgate: Avisa hadde regnet ut hvor mange timer i døgnet hun måtte kjøre bil for å "spare et par-tre tusenlapper" i året. Det ble ikke få kilometer. Faktisk måtte hun sitte store deler av døgnet bak rattet klare å spare såpass. Og med normale bensintanker ville det heller ikke la seg gjøre, fordi man ikke kunne kjøre så mye og samtidig bare fylle bensin på tirsdager!

Discus
24-10-2008, 20:27
AirbusTero - genialt :cheers:

Blackhawk
25-10-2008, 03:16
He he, herlig! Hadde vært interessant å se reaksjonen hennes "live", når
hun evt. så denne notisen bakerst på Finansavisen.. ^_^

JetBlue
25-10-2008, 10:02

Enig, tror denne praksisen i det skjulte har fungerer mange steder...

Stian
25-10-2008, 10:04
Er vel best å holde kjeft og la være å klage da.

Blackhawk
25-10-2008, 15:48
Svartelistingen av disse såkallte "kundene", er jo folk som er EKSTREME
til å klage. Når de klager på hver bidige chartertur, og er notoriske til
å bl.a. velge hoteller som ikke er helt ferdige - eller andre forhold som
gjør at de kan klare å finne flere "momenter" å klage på; ja da har jeg
full forståelse for at noe må gjøres. Dette er et fenomen som nok
er mer gjeldende i England og USA, men uansett utgjør disse håpløse
folkene kun noen få promille av de totale reisende.