PDA

View Full Version : CO søker concierge OSL


JoeW
15-10-2008, 02:45
Jeg trodde opprinnelig at "conciergen" til CO var en handling oppgave - var ikke denne utført av Servisair (learjet?) tidligere?

Vet dog ikke hvem som skal ha ansettelsesforholdet - men det tyder jo på at man om ikke annet får ID-tkts - "The perks require a passport!"

https://www.continental.com/web/en-US/apps/vendors/default.aspx?SID=316482A4590F4F25AA97D4690955A664&i=OUTUSJOBS

jcnorway
15-10-2008, 08:17
Trodde dette var learjet sitt bord jeg...

The Ticketor
15-10-2008, 09:09
Jeg er rimelig sikker på at det var som JoeW sier, handlingagenten gjorde dette. Men det er ikke dumt å bringe sånt in-house. Kun deltidsjobb dog.

jcnorway
15-10-2008, 09:13
Betyr det at det snart er slutt på "Scanair spesial" på CO38 og CO39? :colgate: Her trenger vi en uttalelse fra learjet!

laurenz
15-10-2008, 11:47
Det har bestandig vært CO sine egne som er concierge.

Thomas
15-10-2008, 12:23
Det er vel ikke helt riktig, Laurenz..? I min tid i SA var det vi og ikke CO som hadde concierge oppgaven. Learjet har såvidt meg bekjent aldri jobbet _i_ CO.

FlightDeck
15-10-2008, 12:28
Hva gaar egentlig jobben ut paa? Altsaa, hva skiller den fra vanlig handling...

JoeW
15-10-2008, 13:39
Det står jo forsåvidt ikke at man blir ansatt i CO, men virker merkelig for meg om CO skulle reklamere på sine sider etter en stilling for MA. Rent praktisk sett er vel dette en stilling som BØR kombineres med annen handling rett og slett for å oppnå 100 %.

Discus
15-10-2008, 15:27
De kan vel umulig bare ha en person på deltid som skal dekke hver eneste dag i uka? Er det snakk om at de vil ha en CO-ansatt som jobber sammen med handling, for å hjelpe dem, passe på osv? Kan det være at de snuser på flere avganger?

The Ticketor
15-10-2008, 15:28
Var det ikke en svensk dame som var concierge for ikke så lenge siden? Hun var vel ikke ansatt av CO?

Vede
15-10-2008, 15:31
Hva vil det si å jobbe som concierge for oss uvitende?

Thomas
15-10-2008, 15:34
Med store ord: sleike bizfirstpaxen godt oppi... :p

JoeW
15-10-2008, 15:35
Jo, har også sett en jente/dame som concierge i grå jakke.

Vede: Det er en ganske undefined greie, ihvertfall så vidt jeg har forstått. I utgangspunktet skal conciergen stå til tjeneste med det det skulle være - for BusinessFirst passasjerer. Det hender/de skal(?) jeg vet ikke, tilby deg å laminere visittkortet ditt slik at du får en pen baggasje-navnelapp, og ryktene sier også, på andre flyplasser, at de er ganske flinke til å prøve å selge OnePass-programmet. Ut fra EWR var conciergen ombord i BF-kabinen og ønsket samtlige reisende god tur ved navn, og spurte om det var noe annet han kunne hjelpe med.

Men også ut i fra stillingsbeskrivelsen, (res, check-in, gate) virker det jo som om det er en slags blekksprutoppgave som skal hjelpe til der det trengs...

jcnorway
15-10-2008, 15:36
Hva gjør man ikke for "perks that requires a passport" :lol:

learjet
15-10-2008, 18:21
Concierge er MA sitt bord. Men det har vaert noen endringer blandt de som er ansatt internt hos CO. Saa de trenger, som noen sier, en potet. Og de kaller det det for Concierge. Men jeg vil nok si at det er ikke helt riktig. Har ikke faat sjekket opp helt hva de planlegger aa gjoere med stillingen men det er nok diverse forefallet arbeid og ellers hva som maate komme....

Og oppgaven til Concierge - som Thomas sier - Kiss ass
Samt selge OnePass, skaffe kunde leads til salgsapparatet. (storkunder etc)
Men kanskje noe av det viktigse, naar noe gaar til h.... saa er Concierge der for aa hjelpe BF pax. Man bestemmer upgrades, samt har naermest ubegrenset budsjett for aa hjelpe BF pax. Man kan stort sett gjoere som man vil.

S

Wishmaster
15-10-2008, 19:43
Med store ord: sleike bizfirstpaxen godt oppi... :p

Ja, det var akkurat dèt jeg også skulle til å si ... :colgate:

audunn
15-10-2008, 19:44
Fra COs egne sider:

"BusinessFirst Concierge ServicesConcierges add a personal touch to Continental's BusinessFirst service, long before departure. These specially-trained representatives provide individual on-the-ground assistance that complements our award-winning inflight service.

Continental's concierges are selected based on their exceptional "people" skills and ability to work well with a variety of personalities, cultures and preferences. Because of their leadership, the program is almost entirely self-directed.

Besides helping customers with pre-boarding, concierges greet connecting BusinessFirst customers at the gate and assist them through Customs. In short, concierges ensure that each BusinessFirst customer receives personalized, VIP treatment not offered by most other airlines.

Concierge service is available on all international routes offering BusinessFirst service, including Houston, New York/Newark and Cleveland."

Virket jo spennende dette!:colgate:

Wishmaster
15-10-2008, 20:10
Lurer på hva lønna er jeg... ;-)
Deltid, US$... 5000,- for en 50% stilling?

LN-AØR
15-10-2008, 21:20
Hva med denne jobben. Int'l Finance and Accounting Supervisor - OSL or CPH. https://www.continental.com/web/en-US/apps/vendors/default.aspx?SID=316482A4590F4F25AA97D4690955A664&i=OUTUSJOBS

JoeW
15-10-2008, 21:22
Hva med denne jobben. Int'l Finance and Accounting Supervisor - OSL or CPH. https://www.continental.com/web/en-US/apps/vendors/default.aspx?SID=316482A4590F4F25AA97D4690955A664&i=OUTUSJOBS
Den tror jeg vi har hatt en egen tråd for her tidligere faktisk.

Lurer på hva lønna er jeg... ;-)
Deltid, US$... 5000,- for en 50% stilling?Synes å huske at de rekrutterte efter stasjonsjef OSL, og lønnsspekteret de så for seg var relativt søkt, ihvertfall med den dollarkursen som har vært på denne siden av tusenårsskiftet.

Wishmaster
15-10-2008, 21:39
Ble're no' stasjonsjef på'rem'a?

Martin
15-10-2008, 21:42
Ble're no' stasjonsjef på'rem'a?

Kjenner hvertfall en som skryter av at han nylig ble det...

Thomas
15-10-2008, 21:46
H.B.? hmm

..........

Martin
15-10-2008, 21:49
H.B.? hmm

..........

Skal være initialene hans det, ja..

FlightDeck
15-10-2008, 21:54
Fra COs egne sider:

"BusinessFirst Concierge ServicesConcierges add a personal touch to Continental's BusinessFirst service, long before departure. These specially-trained representatives provide individual on-the-ground assistance that complements our award-winning inflight service.

Continental's concierges are selected based on their exceptional "people" skills and ability to work well with a variety of personalities, cultures and preferences. Because of their leadership, the program is almost entirely self-directed.

Besides helping customers with pre-boarding, concierges greet connecting BusinessFirst customers at the gate and assist them through Customs. In short, concierges ensure that each BusinessFirst customer receives personalized, VIP treatment not offered by most other airlines.

Concierge service is available on all international routes offering BusinessFirst service, including Houston, New York/Newark and Cleveland."

Virket jo spennende dette!:colgate:

Vel, det er fint Continental har et slikt tilbud, men synes ikke akkurat at oppgavene virket spesielt spennende, om jeg skal få si det selv. Tror det finnes mer morsomme oppgaver på en flyplass.

The Ticketor
15-10-2008, 23:34
Det learjet sier om potet stemmer bra med hva min kontakt i CO sier om stillingen, det er egentlig ikke en ren conciergestilling. Men den som søker får sikkert den infoen den trenger.