PDA

View Full Version : Hotelltips i Dublin?


Martin
14-10-2008, 20:32
Sitter og vurderer noen reiseplaner som kan ende opp med en, muligens to netter i Dublin utpå nyåret, og lurte på om noen visste om noen bra hoteller i byen..

Heller ingen ulempe om det ligger i nærheten av Olympia Theatre..

Hickok
14-10-2008, 21:07
Sist jeg var der bodde jeg på George Frederic Handel Hotel like ved Temple Bar. http://www.handelshotel.com/
Var veldig fornøyd med dette, og fikk rom til rundt €80 pr. natt inkl. frokost med en helt grei standard.

OEH
16-10-2008, 13:29
Ikke billig, men et legendarisk luksushotell i Dublin.
Jeg bodde der 2 netter i våres og det frister så absolutt til gjentagelse.

http://www.marriott.co.uk/hotels/travel/dubbr-the-shelbourne/

Vede
26-01-2013, 00:08
Gammel tråd, men ingen grunn til å ikke kunne resirkulere.

Vurderer en langweekend til Dublin utpå vårparten og lurte på om det var noen der ute som hadde hotelltips å komme med? Helst sentralt som ikke kosster flesk for en stakkars husbygger.

Hvordan er det å komme seg til å fra flyplassen?

Turtle
26-01-2013, 00:31
Hvordan er det å komme seg til å fra flyplassen?

Jeg bor kun på ett hotel når jeg er der og det er Carlton på flyplassen så kan ikke si så mye om hotel, men det å komme seg fra flyplassen til byen er veldig enkelt med buss, som bortsett fra taxi er eneste alternativ til bil.

Der er lokale busser (16-serien) som går mer eller mindre direkte til O'Connell Street (hovedgaten gjennom byen) og er det billigste alternativet. Ellers er det Airlink 747 (operert av Dublin Bus) som tar motorveien til og Busáras (busstasjonen) og O'Connell Street. Der er også Aircoach som går mer eller mindre samme ruten som Airlink 747.

GinTonic
26-01-2013, 00:44
Fleet Street Hotel, blir strengt tatt ikke mer sentralt og er veldig koselig. Betalte 69€ døgnet for et enkeltrom i Juni i fjor, ink. frokost. Aircoach til og fra DUB går omtrent utenfor døren;)

http://fleethoteltemplebar.com/

ENGML4
26-01-2013, 02:01
Jeg bodde på Radisson Blu ved St. Patricks Cathedral i fjor høst. Ålreit hotell snaue ti minutters spasertur fra Temple Bar. Betalte rundt tusenlappen pr. natt lørdag-tirsdag.
Vi tok taxi fra flyplassen til hotellet, tror det kostet rundt €30.

Eriksan
26-01-2013, 20:51
Vært mye i Dublin siste drøye året og er godt kjent, bodd privat så har ikke egne hotellerfaringer. Har merket meg at følgende tre hoteller ligger midt i smørøyet på sørsiden av elven Liffey, og de er alle anerkjente: Shelbourne, Westbury og Westin. Radisson BLU ligger også greit til med gangavstand til alt, vært i lobbyen og det virket moderne og fint.

Tommy777
27-01-2013, 07:16
Westin er panser. Ligger midt i smørøyet. Betalte 120 Euro sist gang jeg var der.

robertaas
27-01-2013, 09:49
Westin er panser. Ligger midt i smørøyet. Betalte 120 Euro sist gang jeg var der.
+ 20 euro for frokost og 15 Euro for Wifi for de uten stor kortstokk?

For de som tør bo på 3-stjerners har jeg blitt anbefalt Best Western Plus Academy Plaza som ligger i en sidegate rett ved O'connel street. Wlan inkludert. Prisene skal være fra ca 500 kr uten frokost, men jeg betalte 700 for en booking der. Var mye senere ute enn vanlig med bookingen.

Voipe
27-01-2013, 19:47
For de som tør bo på 3-stjerners har jeg blitt anbefalt Best Western Plus Academy Plaza som ligger i en sidegate rett ved O'connel street.

Helt ok hotell, men noen av dobbeltrommene er latterlig trange.