PDA

View Full Version : SAS i Danmark ypper til matkrig på hovedstadstriangelet

MD90
04-02-2005, 09:29
Lige nu før det bryter ut matkrig på hovedstadstriangelet! Sultne dansker går nå i bresjen for mer mat på SK intraskand. Og kanskje presser de på for en lille en?

Fra Berlingske Tidende, 3. feb:

Mad til Oslo, ikke til Stockholm

Hvis det står til den danske SAS-chef Susanne Larsen skal passagererne på ruten mellem København og Stockholm have mad om bord udover det morgenmåltid, der serveres i øjeblikket. Hvis det står til hendes svenske kollega Anders Ehrling, er der ikke noget behov for mere servering. Da de er fælles om ruten, bliver det nok først på ruten mellem København og Oslo samt til andre norske byer, at forbedringen indtræffer til foråret. Her bestemmer Susanne Larsen og hendes danske stab nemlig selv.

DY
04-02-2005, 09:45
HURRA! Endelig ser det ut til at man i SAS skal bli bedre på det som skiller dem fra andre selskaper. Bra!

Isbamse
04-02-2005, 09:58
Landskamp der også...hei hvor det går!:devot:
Tradisjoner :)

(Tror dere det blir like mye moro når DY slår seg sammen med NB og sikkert FlyMeToo etterhvert?)

DY
04-02-2005, 10:03
Originally posted by Isbamse
Landskamp der også...hei hvor det går!:devot:
Tradisjoner :)

(Tror dere det blir like mye moro når DY slår seg sammen med NB og sikkert FlyMeToo etterhvert?)

Ja detta blir gøy......
Vet f.eks at det er endel passasjerer som bevisst valgte å fly med avgangene til flynordic på ruta OSL-ARN da disse hadde salg ombord, mens Norwegian ikke hadde det. Vet ikke hvordan servicenivået på rute OSL-ARN er hos Norwegian idag. Er det mulig å kjøpe mat....og det viktigste for endel: er det tax-free-salg ombord? Flynordic har jo dette.

CK
04-02-2005, 10:44
jeg tror ikke det blir aktuelt å kjøre forskjellige konsepter på intra-skand,. Blir det to-klassekonsept OSL-CPH blir det også det andre steder. Time will show

Trety
04-02-2005, 13:14
Det hadde vært midt i blinken om SAS separerte produktet litt fra LCC'ene igjen. Jeg ser meget gjerne at servicekonseptet de hadde på Economy inntil nylig kommer tilbake igjen. Det konseptet var bra og var en godt grunn til å velge SAS!

DY
04-02-2005, 13:16
Enig Trety! SAS bør unngå å bli for lik LCC og heller spille på alt det ekstra man får ved å velge dem. Tror folk er villig til å betale det, selv om en har LCC.

EB
04-02-2005, 14:55
Danske smørbrød har alltid gitt SAS bra respons i markedet...få dem tilbake og opp i luftrommet over skandinavia!!!

DY
04-02-2005, 18:02
Ja la SAS Danmark gi oss noen smørbrød, så skal en vel klare å kjøpe plastikkpakka trekantsmørbrød hos SASBraathens innenlands.

EB
04-02-2005, 18:05
...SAS Braathens har vel fortsatt frokost med yoghurt og musli!!! Der var jo SAS i sin tid tidligere ute enn Tine og Go`morgen variantene...;)

DY
04-02-2005, 18:11
Ja man har fortsatt anledning å KJØPE en frokostpakke. Og müsli/yoghurt var nok i butikken før det kom ombord i SAS så her var ikke SAS først nei.

EB
04-02-2005, 18:12
Hver for seg var det mulig - men servert var SAS før Tine...(... bare spør Tine!!)

DY
04-02-2005, 18:17
Har alltid fått müsli og joghurt servert hver for seg når jeg har flydd SAS. Aldri opplevd å få den ferdigblandet, eller at dem i det minste henger sammen. Og i butikkene har da både müsli og joghurt vært lenge.

EB
04-02-2005, 18:19
Riktig...og Tine videreutviklet ideen til det som nå er Go`morgen serien. Flott av SAS og lurt av Tine...:spin:

DY
04-02-2005, 18:36
Nå skjønner jeg hva du mener....altså at Tine sin Go'morgen joghurt er inspirert av at SAS puttet begge disse tingene på frokostbrikkene sine. At Tine fiikk ideen derfra kan hende, og veldig bra av SAS. Men å si at SAS var først med GodMorgen joghurt blir litt feil. Da legger vi müsli-debatten død - inntil videre.

EB
04-02-2005, 18:38
Poenget mitt var vel mer at SAS og sikkert ofte med dansker i spissen har gjort mye bra... Det som selges nå er jeg ikke like sikker på - men den norske frokosten var i allefall en suksess i sin tid... Må ikke legge så mye dødt...blir for lite action av det...;)

DY
04-02-2005, 18:39
Synes bare dette hørte mer hjemme på matprat.no

Airfan
04-02-2005, 20:29
Hey, forstår ikke problemet, taler vi ikke om flyvning på max. 1t10min??

sail4fun
04-02-2005, 20:33
... mat er viktig , og det er kos med mat når man er på flytur...

EB
04-02-2005, 23:02
Kanskje DY kunne komme med ukens (fly)mattips?

DY
05-02-2005, 01:55
Hmmm...kanskje jeg kan det. Får tenke litt på det.