View Full Version : 50% avslag på bonusreiser
jcnorway
14-10-2008, 15:40
Norge - Dehli, India
Bestillingsperiode: 15 - 20. oktober 2008
Reiseperiode: 27. oktober - 31. desember 2008
Kampanjetilbud tur/retur:
Economy : 30 000 poeng / person (normalt 60 000)
Economy Extra: 37 500 poeng/person (normalt 75 000)
Dublin, Berlin, Milano
Tilbudet gjelder på SAS direkteruter mellom Oslo – Dublin, Berlin og Milano, inkl. tilslutningsbillett i Norge med SAS til Oslo.
I perioden 15. oktober - 14. november 2008 (siste hjemreisedato)
Kampanjetilbud per person
Berlin
Eco: 15 000
Eco Extra: 20 000
Biz: 25 000
Dublin
Eco: 15 000
Eco Extra: 20 000
Biz: 25 000
Milano
Eco: 20 000
Eco Extra: 25 000
Biz: 30 000
Oslo-Helsinki (med Blue1)
50 % avslag på bonusreiser til Helsingfors med Blue1
Tilbudet gjelder på Blue1 direkteruter mellom Oslo – Helsingfors, inkl. tilslutningsbillett i Norge med SAS til Oslo.
Bestillings- og reiseperiode: 15. oktober - 14. november 2008 (siste hjemreisedato)
Kampanjetilbud per person
Oslo - Helsinki
Biz: 10 000*
Eco Extra:8000 (kombinasjon biz/economy)
Eco: 6000
* I Economy Extra
Alle tilbudene ligger her (http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-tilbud/)
Kan noen fortelle meg forskjellen på Biz og Flex når man reiser på bonuspoeng intraskandinavisk?
Billettene er jo ikke fleksible og man sitter i samme kabin.
Kan noen fortelle meg forskjellen på Biz og Flex når man reiser på bonuspoeng intraskandinavisk?
Billettene er jo ikke fleksible og man sitter i samme kabin.
Man får tilgang til lounge og kan ha med 10kg ekstra bagasje
jcnorway
16-10-2008, 20:22
Slang meg på denne :)
Jeg og samboer reiser til HEL med Blue1 i Economy Extra i november. En overnatting på Hilton Helsinki-Vantaa Hotel. Ut lørdag og tilbake søndag, 15 000 poeng, 472 kr i skatter/avgifter + 950 kr for en natt med frokost :)
Får man tilgang til lounge på OSL og HEL med slike billetter? Blue1 har ikke biz... Noen forslag på hva man kan finne på i HEL på en lørdag kveld? Hotellet ligger 3 minutter å gå fra flyplassen så kanskje det blir spotting? :D
Får man tilgang til lounge på OSL og HEL med slike billetter?
Nei, siden du reiser i Eco-extra (P-klasse), hadde det derimot stått I på billetten;)
jcnorway
16-10-2008, 20:28
Står følgende:
Flight no. KF508
Departure airport Oslo Airport
Arrival airport Helsinki
Check-in terminal
Departure time 13:10
Arrival time 15:35
Booking class Service class P
Baggage allowance 20
Flying time 1 hour(s) and 25 minutes
Aircraft type AVRO RJ85 AVROLINER JET 80-100
Flight no. KF507
Departure airport Helsinki
Arrival airport Oslo Airport
Check-in terminal
Departure time 13:55
Arrival time 14:30
Booking class Service class P
Baggage allowance 20
Flying time 1 hour(s) and 35 minutes
Aircraft type AVRO RJ85 AVROLINER JET 80-100
Regner med at P heller ikke har adgang :)
Mente P og ikke S. Uansett er P = Eco-Extra. Du får tilgang til Fast Track, men ikke lounge
jcnorway
16-10-2008, 20:49
Bare litt nysgjerrig... på sas.no kan man velge biz på Blue1-flightene og dette koster selvfølgelig noen ekstra poeng (2000 ekstra poeng pr pers). Hvis man kjører bonusreise i biz, vil man da få loungetilgang?
Bare litt nysgjerrig... på sas.no kan man velge biz på Blue1-flightene og dette koster selvfølgelig noen ekstra poeng (2000 ekstra poeng pr pers). Hvis man kjører bonusreise i biz, vil man da få loungetilgang?
Ja, itillegg får du meg 10kg ekstra bagasje
jcnorway
16-10-2008, 21:40
Takk for info :) Da får vi se om vi bruker noen ekstra poeng. Ekstra baggasje kommer vi nok ikke til å få bruk for, men besøk i lounge er jo stas når det ikke er noe vi gjør til vanlig.
FlightDeck
16-10-2008, 21:51
Noen forslag på hva man kan finne på i HEL på en lørdag kveld?
Jeg ville definitivt oppgradert til Business-billett slik at man får 10 kg. ekstra bagasje. For i Helsinki er det desginshopping som gjelder. Fabrikkutsalget til Arabia er en sikker favoritt, med blant annet Marimekko, Alvar Aalto, Arabia og Iittala. Prisene er mye høyere på Esplanaden og Stockman, men det er fint å ta noen runder her. Gå ned til sjøsiden, sikkert ganske surt i november, men stikk innom Salu-torget for litt mat. Bra kaffe på Java som finnes rundt om i byen.
Anbefaler baren på Sokos Torni Hotel, nydelig utsikt over byen - og ellers er alltid Kosmos, Elite og Savoy bra spisesteder. Nokia Megastore er nyåpnet og designmuseet har alltid noen stilige utstillinger.
Helsinki er en meget bra by!
jcnorway
16-10-2008, 22:05
Det blir oppgradering til biz-billett ja :)
Går det tog/buss fra Vantaa inn til sentrum??
FlightDeck
16-10-2008, 22:16
Det blir oppgradering til biz-billett ja :)
Går det tog/buss fra Vantaa inn til sentrum??
Buss! Da jeg var der i juni hadde flybussene Blue1-fly over hele seg, så de er lett å se.
jcnorway
17-10-2008, 09:20
Hrmf... blir nok bare Economy Extra på oss. Manglet noen poeng for å få oppgradert til Biz og har 3500 poeng som skal overføres fra EB Mastercard, men disse overføres først 7.november selv om faktura ble betalt i går (i følge SEB Kundeservice) og det blir litt sent... Jaja... bor jo 3 minutter fra flyplassen så da blir hotellet vår "lounge" :)
jcnorway
17-10-2008, 12:52
Fikk nettopp bekreftet fra Hilton Helsinki-Vantaa at de har lagt inn request om rom med "runway view" :colgate:
jcnorway
30-10-2008, 16:38
Nei, siden du reiser i Eco-extra (P-klasse), hadde det derimot stått I på billetten;)
Det fristet litt å besøke lounge på OSL, så nå står det I på utreisebilletten. Fikk også bekreftet 2-seter på rad 1 begge veier :colgate:
Hvilken lounge er det man har tilgang til? Ser at SAS har to stk på OSL (Scandinavian Lounge og Scandinavian Business Lounge). Hvilken er "best"? :)
FlightDeck
30-10-2008, 16:48
Det fristet litt å besøke lounge på OSL, så nå står det I på utreisebilletten. Fikk også bekreftet 2-seter på rad 1 begge veier :colgate:
Hvilken lounge er det man har tilgang til? Ser at SAS har to stk på OSL (Scandinavian Lounge og Scandinavian Business Lounge). Hvilken er "best"? :)
Hvis du ikke har SAS EuroBonus Gold, vil du på denne reisen ha tilgang til SAS Business Lounge. SAS Scandinavian Lounge er kun for de med gullkort innen Star Alliance.
Scandinavian er litt bedre. Businesspax har tilgang til businessloungen, de som reiser first (er det noen firstclassdestinasjoner fra OSL?) og gullkortmedlemmer har tilgang til Scandinavian. Jeg ble fortalt av en av de ansatte i CPH-loungen at forskjellen var at de har brennevin i Scandinavianlounge.
jcnorway
30-10-2008, 17:03
Får se om jeg får rota meg bort til riktig lounge da:) Takk for kjappe svar.
Får se om jeg får rota meg bort til riktig lounge da:) Takk for kjappe svar.
De ligger samlet, så det bør du greie.
jcnorway
30-10-2008, 17:08
Har jo klart flygeledertestene så jeg får inderlig håpe at jeg klarer å finne fram på osl. Hvis ikke er det noe galt med testen :colgate: