Hickok
13-10-2008, 13:13
Var en liten tur i Skottland i helgen for å titte på en mindre viktig fotballkamp. Tenkte jeg skulle lage en liten tripreport derfra, siden turen inneholdt innenriksflyging i UK. Det er dårlig med blider, så det får dere bære over med. Here we go..
10.10.08 kl.16:05 BGO-SVG-ABZ SK4167/4615. B735 LN-BUG
Opprinnelig skulle turen gått med Widerøe BGO-ABZ kl. 17:35, men noen dager før avreise ringte WF og spurte om det var greit om vi endret til SK via SVG kl. 16:05. Dette var jo selvsagt helt greit, så vi stilte derfor opp 3 glade lakser på BGO for innsjekk kl. 15:00. Dette gikk greit og vi fikk ombordstigningskort. En av oss endte opp med oppgradering og dermed også prioritytag på baggen. Som seg hør og bør var det selvsagt ikke den av oss med EBG som fikk dette. :) Turen til SVG gikk i en knapt halvfullt fly, og med 20 minutters flytid, så forbigåes denne i stillhet.
Videre fra SVG var det samme maskin som gikk. Denne gang var det nesten fullstendig fullt. Hørte tallet 109 passasjerer, og med to rader buisness og elleve rader Eco Extra, så var det ikke mange ledige seter totalt. Faktisk stilte SAS med 4 personer i kabinen, noe som strengt tatt var nødvendig. Jeg satt på rad 18, og fikk ikke noen som helst form for servering før vi var langt over halvveis. Da fikk jeg en Ciabatta som jeg hadde gledet meg lenge til, men ikke den "gamle" sorten. Denne var fullstendig druknet i finoppkuttede sylteagurker, som dermed var umulig å fjerne. Lang historie kort, jeg har aldri vært så skuffet! Klarte akkurat å tvinge denne i meg før landing, og skylte den ned med en GT. Det hjalp litt. Det var bare så vidt jeg fikk den, og måtte plinge på servering for i det hele tatt å få noe som helst.
Alt i alt, så var vel turen grei nok, men jeg synest jo strengt tatt at SAS kan bruke mindre tid på reklame, og mer tid på å få servert det de driver å reklamerer for.
Kommer tilbake med returen litt senere.
10.10.08 kl.16:05 BGO-SVG-ABZ SK4167/4615. B735 LN-BUG
Opprinnelig skulle turen gått med Widerøe BGO-ABZ kl. 17:35, men noen dager før avreise ringte WF og spurte om det var greit om vi endret til SK via SVG kl. 16:05. Dette var jo selvsagt helt greit, så vi stilte derfor opp 3 glade lakser på BGO for innsjekk kl. 15:00. Dette gikk greit og vi fikk ombordstigningskort. En av oss endte opp med oppgradering og dermed også prioritytag på baggen. Som seg hør og bør var det selvsagt ikke den av oss med EBG som fikk dette. :) Turen til SVG gikk i en knapt halvfullt fly, og med 20 minutters flytid, så forbigåes denne i stillhet.
Videre fra SVG var det samme maskin som gikk. Denne gang var det nesten fullstendig fullt. Hørte tallet 109 passasjerer, og med to rader buisness og elleve rader Eco Extra, så var det ikke mange ledige seter totalt. Faktisk stilte SAS med 4 personer i kabinen, noe som strengt tatt var nødvendig. Jeg satt på rad 18, og fikk ikke noen som helst form for servering før vi var langt over halvveis. Da fikk jeg en Ciabatta som jeg hadde gledet meg lenge til, men ikke den "gamle" sorten. Denne var fullstendig druknet i finoppkuttede sylteagurker, som dermed var umulig å fjerne. Lang historie kort, jeg har aldri vært så skuffet! Klarte akkurat å tvinge denne i meg før landing, og skylte den ned med en GT. Det hjalp litt. Det var bare så vidt jeg fikk den, og måtte plinge på servering for i det hele tatt å få noe som helst.
Alt i alt, så var vel turen grei nok, men jeg synest jo strengt tatt at SAS kan bruke mindre tid på reklame, og mer tid på å få servert det de driver å reklamerer for.
Kommer tilbake med returen litt senere.