View Full Version : Overnatting på LHR
Noen tips når jeg skal ha billig overnatting på LHR for å rekke morgenfly?
Jeg skal med 07:30 (AY) fra T1, til Helsinki i november. Jeg kommer fra cambridge kvelden i forveien, og tenkte jeg skulle prøve å finne overnatting i nærheten av LHR.
Jeg fant yotel (www.yotel.com) som virker bra, men det ser ut som det er på sikker side, og da har jeg et koffertproblem. Dette er en del av en 10 dagers reise, så det blir nok mer enn bare håndbagasje. Finnes det bagasjeoppbevaring på LHR, kan jeg sjekke inn så tidlig som kvelden i forveien? Ville blitt overrasket om finnair godtok det, men kanskje siden BA vel antagelig tar seg av bagasje. Fikk pris på £59 for min overnatting, så det er jo i alle fall gunstig.
Eventuelle andre tips til overnatting nært LHR taes imot med glede.
FlightDeck
10-10-2008, 14:44
Ibis-hotellet er vel ganske billig? Park Inn har ogsaa meget bra priser. Det er bare aa soeke opp paa en soekemotor, det gaar Hotel Hoppa mellom terminalene og hotellene.
Finnes det bagasjeoppbevaring på LHR
Jepp. Vet ikke hvor på T1, men fikk ihvertfall oppbevart koffert og pc-veske inkl pc på T5 i sommer. Kostet 5-10£ døgnet per bag, husker ikke nøyaktig pris. Spør i informasjonen om hvor de har bagasjeoppbevaring på T1.
Du kan prøve Jurys Inn ved Hatton Cross. Kostet 45£ natten sist jeg var der. Be om ett rom i de øvre etasjer, og med utsikt til flyplassen (rom 747 skal være det beste). Billig og bra, og med den perfekte utsikten for oss som er litt over gjennomsnittelig interesert i fly :-)
Yotel ligger på landsiden på T4(!), og T4 er jo ikke i nærheten av T1......
Fra FAQen:
London Heathrow Terminal 4
Det pleier jo å være en del rimelige rom, sjekk HolidayInn, Marriot, Radisson, hotels.com osv. osv. så hender det at det dukker opp rom ned mot £60
Tommy777
12-10-2008, 18:12
Sheraton sine to hoteller ligger veldig sentralt og har god standard. fra 45 Pund pr natt. Utsikt over rullebanene paa begge hotellene
FlightDeck
12-10-2008, 22:32
Generelt sett er det faktisk veldig rimelig å bo på Heathrow, mye rimeligere enn gjennomsnittet på flyplasser -f.eks. OSL. Så her kan man velge bra kjeder og hoteller og få en lav pris! Det er en god start på reisen!
Noen tips når jeg skal ha billig overnatting på LHR for å rekke morgenfly?
Jeg skal med 07:30 (AY) fra T1, til Helsinki i november. Jeg kommer fra cambridge kvelden i forveien, og tenkte jeg skulle prøve å finne overnatting i nærheten av LHR.
Jeg fant yotel (www.yotel.com) som virker bra, men det ser ut som det er på sikker side, og da har jeg et koffertproblem. Dette er en del av en 10 dagers reise, så det blir nok mer enn bare håndbagasje. Finnes det bagasjeoppbevaring på LHR, kan jeg sjekke inn så tidlig som kvelden i forveien? Ville blitt overrasket om finnair godtok det, men kanskje siden BA vel antagelig tar seg av bagasje. Fikk pris på £59 for min overnatting, så det er jo i alle fall gunstig.
Eventuelle andre tips til overnatting nært LHR taes imot med glede.
Jeg skal overnatte ved T5 i mars, og har booket på Travelodge. Fikk rom for £29 for en natt. Godt fornøyd med det.
FlightDeck
13-10-2008, 17:13
Det er for øvrig verdt å nevnte Renaissance London Heathrow Hotel. Bestiller man club room får man fantastisk utsikt til rullebanen. Her er en rapport fra mitt opphold på dette hotellet: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=30879
Renaissance er bra dersom du er interessert i spotting, men hotellet i seg selv er ikke noe spesielt. Rommene er små og ganske nedslitte. Jeg ville heller betalt en 10-15 pund mer og bodd på Marriott eller Hilton.
FlightDeck
16-10-2008, 13:47
Club-rommene er ikke så små, men hotellet er fra 1970-tallet og bærer preg av det. Det finnes dessuten hoteller som ligger nærmere terminalene og som er billigere. Men skal man se på fly, er det veldig bra!
Sjekket selv Sheraton nå - der kan man få prepay-rate til GBP49