PDA

View Full Version : Den store mimre-tråden!


gilberg
03-10-2008, 20:10
Braathens på Tenerfie, 1987. (http://www.airliners.net/photo/Braathens-SAFE/Boeing-737-205-Adv/0435199&tbl=photo_info&photo_nr=32&sok=WHERE__(aircraft_generic_%3D_%27Boeing_737-200_(T-43)%27)_AND_(airline_LIKE_%27Braathens%25%27)_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&prev_id=0441072&next_id=0429919)

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/9/9/1/0435199.jpg

SQ 777
03-10-2008, 20:22
Så skinnende blank og ren ! Herlig....

LN-SSL
03-10-2008, 20:31
Altså....., ærlig talt....., det finnes ikke noe vakrere!!!!

Tenk om det hadde vært mulig å få se noe slikt i dag da...., som en slags gest fra oppkjøperen. Det må da finnes et jubileum av en eller annen type det går an å feire på en retro måte...??

EDIT: Har sett enda en gang på bildet: Dette er (var) verdens fineste livery!!!!!

B767
03-10-2008, 22:02
og såååååå norsk ut:nor

S. Holberg
03-10-2008, 22:12
Hva med en retrolivery av en av SAS sine -500 da?
Det hadde jo bare vært sensasjon rundt om i det ganske land om ganle BU kom på besøk :D

Someone
03-10-2008, 23:12
Hva med en retrolivery av en av SAS sine -500 da?
Det hadde jo bare vært sensasjon rundt om i det ganske land om ganle BU kom på besøk :D

Det er alt for tidlig og ville bare forvirre kundene.

Twin Otter
03-10-2008, 23:16
Ikke for å ødelegge stemninga i en ellers flott tråd. Liker retro-tråder. Men: Retrolivery i braathens-farger? Det kommer ALDRI til å skje. Dra opp til Bodø og se på F28'rn...

gilberg
03-10-2008, 23:24
Inviterer samtidig andre til å komme med sine bilder de har funnet, av F-28, DC-9 eller 747 i Scanair farger .... :)

LN-AØR
04-10-2008, 00:50
SAS mimring...http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=166029

Blackhawk
04-10-2008, 02:35
Vakkert, rett og slett vakkert! Denne BU-painten var helt
klart den fineste, dog synes jeg den tar seg ENDA bedre
ut på B734 og B735-maskinene.

Og i bakgrunnen ser man "Maersk Air", er bare litt over tre år
siden de forsvant - men føles MYE lengre. Ser også såvidt
"Dan-Air", er vel noen flere år siden de forsvant for godt.
Virkelig morsomt å se slike bilder!

LN-SSL
04-10-2008, 02:51
Det er alt for tidlig og ville bare forvirre kundene.


Jepp...., akkurat.
Nøyaktig så stein dumme er kundene.....:rolleyes:
Hærrejul....., hvor dumme tror du folk egentlig er....? Om det hadde dukket opp en 737 i gammel BU-livery, da hadde nok folk stått rådville rundt på alle mulige flyplasser ja...., og ikke hadde de ant hva de skulle gjort heller...., for der hadde de jo stått med en billett fra SAS i hånden.

Himmel og hav for et argument......

Someone
04-10-2008, 09:46
Jepp...., akkurat.
Nøyaktig så stein dumme er kundene.....:rolleyes:
Hærrejul....., hvor dumme tror du folk egentlig er....? Om det hadde dukket opp en 737 i gammel BU-livery, da hadde nok folk stått rådville rundt på alle mulige flyplasser ja...., og ikke hadde de ant hva de skulle gjort heller...., for der hadde de jo stått med en billett fra SAS i hånden.

Himmel og hav for et argument......

Nå snakker jeg fra et markedsføringsperspektiv. Nå har de nettopp kvittet seg med Braathens navnet og holder på å bygge opp SAS som et merkenavn. Da er det for tidlig allerede nå å lage en retro versjon av Braathens.

Folk reagerer fortsatt på at SAS ennå ikke har klart å male om alle flyene etter fusjonen

sail4fun
04-10-2008, 12:42
Eller Linjeflyg ?, tror ikke det....

BU RIP , tror ikke det ville være god merkevarebygging.

Utflyttet
04-10-2008, 13:48
Jepp...., akkurat.
Nøyaktig så stein dumme er kundene.....:rolleyes:
Hærrejul....., hvor dumme tror du folk egentlig er....?


Etter å ha sittet noen timer på norske flyplasser i det siste er jeg overbevist om at folk følger knapt med, de er enda ikke sikke på om BU er dødt, og ja, generelt virker det som bransjen ikke tiltrekker seg mange kunder med IQ langt over skostørrelsen innimellom.

-A

Blubird
04-10-2008, 20:16
Også verdt å merke seg at det faktisk kun er 200-maskiner på bildet.

LN-MEH
04-10-2008, 20:23
Nei det stemmer ikke. Maersk maskinen er jo en -300 og reg er visstnok OY-MMK.

amatør
04-10-2008, 20:47
Nei det stemmer ikke. Maersk maskinen er jo en -300 og reg er visstnok OY-MMK.

Ja, det ser man på den stygge, kantete halevingen B 737 har nå, halevingen på B 737-200 var vesentlig vakrere enn det de putter bak på 737n idag.:(

The Ticketor
04-10-2008, 22:52
Jeg fikk en flashback fra en Fly & Vin-kveld av denne tråden. ;-)

AirbusTrond
04-10-2008, 23:05
Ja, det ser man på den stygge, kantete halevingen B 737 har nå, halevingen på B 737-200 var vesentlig vakrere enn det de putter bak på 737n idag.:(

Gjør flyet lettere å kjenne! Men hvorfor endret man egentlig dette, for å spare produksjonskostnader?

Blubird
04-10-2008, 23:27
Jaggu, var litt rask der.

rampen
04-10-2008, 23:53
og, ikke minst....

http://www.airliners.net/photo/Braathens%20SAFE/Fokker%20F-27-100%20Friendship/1198441/L/&width=1024&height=780&sok=keyword_%28%27+%22braathens%22_+%22f27%22%27_I N_BOOLEAN_MODE%29%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=1&prev_id=&next_id=NEXTID

ln-pep
05-10-2008, 15:28
Litt forskjell i fra denne :)