PDA

View Full Version : "Spyttklysa" lever videre...


EB
01-10-2008, 06:59
På en av "de eksterne" trappene vi benyttet på Vigra i går var fortsatt Braathens gamle logo "Spyttklysa" påklistret hver side av trappen. Øverst på trappen var det et stort SAS klistremerke. Vigra goes retro? Eller har ikke "uniformspolitiet" vært på Vigra?

intransfer
01-10-2008, 09:43
På Vigra er det også en boks eller brakke lignende sak med den klassiske Braathens S-A-F-E logoen. Den som leter finner sikkert andre relikvier.

AirbusTrond
01-10-2008, 09:52
Lurer på om de har tatt vare på de gamle "bagasjevognene" som ble fraktet med ferga. Da kunne man jo sjekke inn på Skateflua, så vidt jeg vet (det var litt før jeg begynte å reise på egen hånd).

ENKB
01-10-2008, 13:33
Braathens S-A-F-E logoen lever nok videre på ganske mange maskiner rundt i kongeriket.

Hickok
01-10-2008, 13:48
Den lever i hvert fall på en hel del serveringsvogner ombord på SAS fly.

Blackhawk
01-10-2008, 14:17
På den seneste flyvningen med Thomas Cook, var det interessant
å se at både Scanair/Premiair OG Braathens SAFE fortsatt levde
i beste velgående på trallene - herlig! :lol:

Martin
01-10-2008, 14:36
..og på LHR, kjører det fortsatt diverse kjøretøy rundt i det gamle "Landor"-liveryet til BA (altså, det de hadde før de begynte å male diverse bilder på halene sine..)

LN-MOW
01-10-2008, 16:05
På den norske pavilljongen hos Disney i Orlando lever Janne-stripene fortsatt i beste velgående ...

Savipix
01-10-2008, 16:19
och på Bromma finns det en "Retro" trappa någonstans undangömd.

Martin
01-10-2008, 16:22
..og hang det ikke noe i taket på et utested i Seattle og? ;)

LN-MOW
01-10-2008, 16:32
Jo.

http://www.enfb.net/SEA08/0206.jpg

Kua
01-10-2008, 17:41
På den seneste flyvningen med Thomas Cook, var det interessant
å se at både Scanair/Premiair OG Braathens SAFE fortsatt levde
i beste velgående på trallene - herlig! :lol:
Hva med Mytravel navnet?

FlightDeck
01-10-2008, 17:44
I Bygarasjen i Bergen henger fortsatt Braathens S.A.F.E-logoen og den gamle SAS-logoen. Snart er de vel verneverdige - spyttklysa kan gjerne males over for min del...

Blackhawk
02-10-2008, 03:07
Kua: he he, jo jeg regner med at MyTravel var bra representert
ellers ja! Angrer på at jeg ikke tok bilde av det akkurat nå, men jeg
ble bare så paff når jeg så "Braathens SAFE" stå der - så lengre
klarte jeg ikke å tenke. Med alle tidligere navn og logoer, kan man nok
påregne at MyTravel-navnet fortsatt vil være godt representert
i ThomasCook-flåten (og fortsatt lenge inn i NESTE navneskifte). ^_^

Discus
13-10-2008, 21:09
Har også sett at det er en del gamle BU-gardiner i ex-BU-maskinene. "Trekkspillgardinene" mellom kabin og fremre galley var hvertfall av typen med vevd spyttklyselogo på de siste turene jeg har hatt med et par 73G og 734, til tross for at resten av flyet var 100% SAS-look.

FlightDeck
13-10-2008, 21:33
Når får disse BU-flyene SAS-innredning? Liker best setene og benplassen i BU-flyene, selv om SAS-flyene har en finere og varmere innredning.

HansJ
13-10-2008, 22:23
..og på LHR, kjører det fortsatt diverse kjøretøy rundt i det gamle "Landor"-liveryet til BA (altså, det de hadde før de begynte å male diverse bilder på halene sine..)

Vid den stora hangaren bredvid vägen som ibland stängs för bogsering av flygplan på LHR stod det länge två containrar med den gamla, gamla logon från 1974 (British airways designad av Negus & Negus). Jag vet inte om de står kvar än, jag har inte varit på LHR på fyra år. På ett tegelhus i närheten kunde man även se silhuetten av "BOAC" tydligen på fasaden. Tunnelbanestationen Hatton Cross är väl dessutom försedd med den gamla BOAC-symbolen Speedbird i mosaik på väggarna?