PDA

View Full Version : OT: Bruk av laptop i USA


Embraer
01-10-2008, 00:07
Jeg skal for første gang "over there" om kort tid.

Har en standard bærbar PC (Dell), hva må jeg gjøre for å kunne bruke denne i USA, tenker da på strømforsyning ? Må man kjøpe adapter, er dette noe som evt. finnes tilgjengelig på et hotell av bra standard ?

Takker for svar.

Dag Viking
01-10-2008, 00:10
Kjøp en adapterplugg på elkjøp. Trenger ikke tenke på spenningen, alt du må ha er en plugg som passer i stikkontaktene der borte.

B767
01-10-2008, 00:11
synes eg har lest en plass for en studn siden at amerikaner kan forlange å se gjennom inne i laptop og se ka du har i den... for å sjekke om du har noe tilknyting til noe ulovligheter.. så deretter kan nekte deg innreise.. men eg er ikke sikker....

Martin
01-10-2008, 00:12
Fåes også kjøpt bl.a. på Capi Lux på OSL, om det er der du skal fly fra..

LN-MOW
01-10-2008, 00:16
synes eg har lest en plass for en studn siden at amerikaner kan forlange å se gjennom inne i laptop og se ka du har i den... for å sjekke om du har noe tilknyting til noe ulovligheter.. så deretter kan nekte deg innreise.. men eg er ikke sikker....

CBP (Customs and Border protection) har adgang til å se på innholdet av din laptop når du krysser grensen - akkurat som Tollvesenet har når du kommer inn i Norge. Det skal veldig mye til før de gjør dette i praksis. Hvor mange tror du reiser inn i USA med laptop hver dag? Maaaaange .... ;)