PDA

View Full Version : Handel på Torp: bokhandel blir det neste

GF1
01-02-2005, 19:22
25. februar åpner Tanum bokhandel på Sandefjord Lufthavn Torp.

Produktspekteret vil være reisehåndbøker, norsk og engelsk skjønnlitteratur; kjærlighet, krim og science fiction, samt barnebøker og politikk.

Det planlegges følgende åpningstider fra 25. februar 2005
Mandag - fredag: kl. 06.00 - 22.00
Lørdag: kl. 06.00 - 17.00
Søndag: kl. 06.00 - 22.00

(fra www.torp.no)

PS: det står ingenting om flybøker:(

Fly high
01-02-2005, 20:12
Men om tilstrekkelig mange flybokinteresserte etterlyser den slags lektyre, så kan det vel tenkes at dette er noe Tanum vil vurdere? Hmmm, det hadde faktisk vært noe det, å få et godt tilbud på den slags bøker her ute i provinsen! :spin:

Falcon
01-02-2005, 22:03
Det er ikke bare i "provinsen" det er vanskelig å få tak i flybøker i butikken, gitt. I Oslo var det et anstendig utvalg i de fleste større bokhandler for 15-20 år siden (ok, nå følte jeg meg gammel...), men nå er det bare Automobilia som har et ordentlig utvalg. Tanum på OSL har vel ingen "flybøker" i det hele tatt, tror jeg.

Blubird
01-02-2005, 22:04
Skulle vært lovpåbudt med luftfartslitteratur på en lufthavn! :lol

DY
01-02-2005, 22:55
Forundrer meg at det er behov for så mange bokbutikker på flyplasser. De fleste har tydeligvis ikke med seg en bok hjemmefra, eller allerede startet på en bok.Bøker på flyplasser må vel sikkert være langt dyrere enn andre plasser.
Forøvrig får jo bokhandelen på OSL den beste plasseringen på hele flyplassen...og dessverre skjemmende da den stjeler utsikten til flyene. Synes de burde klart å komme fram til en bedre løsning. Åpenhet og den store glassveggen i sentralbygget burde vært "fredet" for slike sperrer.

EB
02-02-2005, 06:38
Bokhandel hører med på en flyplass... Ofte er jo flyplasser (utenriks) tidligere ute en butikker i byen med enekelte titler...Flybøker burde være et must på alle flyplasser... Selv om jeg har startte på en bok blir det ofte nye innkjøpt underveis på en tur/reise...

Fly high
02-02-2005, 08:59
Bokhandel bør helt klart ha en selvfølgelig plass på flyplasser med respekt for seg selv. Den blir ofte redningen når flyet er forsinket, og uansett er den en oase å oppsøke mens man venter.