LN-MOW
29-09-2008, 03:24
Hadde egentlig ikke planlagt noen TR her, men på utallige oppfordringer osv ...
Startet fra Mosjøen fredag ettermiddag .. det var midt mellom to stormer, så det kunne ikke vært bedre timet. Her er LN-WIC som skulle ta meg på første legg .. rapportens eneste bilde.
http://www.enfb.net/Flybilder/Various/LN-WIC.jpg
Udramatisk tur til Værnes, hvor jeg skulle stige om til en SAS 737-700 .. noterte meg at man på fotomontasjen ved gate 31 hadde rettet teksten på Swedair-bildet .. men såvidt jeg kunne se var alle de andre feilene intakte. Latterlig.
velvel .. SAS tok meg på rute til OSL .. noe de faktisk gjorde på alle forsøk denne uka. Nesten helt fullt, men hadde ledig midtsete ved siden av meg.
Tok rundt 20 minutter å få bagasjen min, og dro overpå Radisson og sjekket inn .. deretter var det opp i tårnet og en hyggelig prat med RAMP'en og gutta på flyparkeringen. Mye fine modeller nede i første etasjen der, men vaktholdet er godt .. ;)
Opp tidlig for avreise med LH klokken 0645. Beregnet meg litt ekstra tid siden det var høstferie, og det var nok fornuftig. Gikk rett på Business sjekkin siden jeg ikke hadde klart å få bekreftet plass, og fikk bagasjen tagget rett til ATL. Security gikk greit, og jeg merket meg at det var ryddet i passasjen forbi taxfree. Likevel er den lett å overse og det er fort gjort å forville seg rett inn i sjappa.
Nappet med meg litt sjokkis og en halv Bache Mathiesen, og kom til gaten i gd tid før boarding. Der ventet en gammel kollega med 2C klart. Smekkfull kjerre, men siden LH blokkerer midtsetet på C merkes det ikke så godt der fremme. OK service, men de kunne godt hatt varm frokost.
Hadde litt problemer med transfer sjekkin .. damen hadde aldri hørt om at Widerøe-ansatte kunne reise på Star Duty Travel billett, så hun ringte rundt for å sjekke dette før hun til slutt måtte bite i det sure eplet og sjekke meg inn. Fant meg et rolig hjørne og fikk kommet meg på nett litt før det var tid til avgang. Ble møtt beskjed om at kjerra var overbooket pga versjonsbytte, så jeg begynte å ane det verste.. En LH purser reiste også på standby. og vi ble begge spurt om hvor vi jobbet. Skipper'n var tydeligvis i godlune, for vi ble begge akseptert på 'klappsete'.
Så det bar ombord i bussen som sistemann og da vi kom ombord ble vi anvist til bakerste toseter som ble brukt som hvileseter for crewet. Fikk servert mat og drikke - som forøvrig var av en helt annen standard enn sist - og ble deretter henvist til crewsetet ved L3 hvor de neste 5 timene ble tilbrakt. Hadde med meg den nye til Saabye Christensen samt min trofaste Creative Nomad med BOSE QC3, så til tross for at jeg begynte å bli sår bak etter en stund, var ventetiden levelig.
Tilbake til seteplassen før siste servering, som var en varm tunfisk-calzone som smakte - tunfisk. Landing nøyaktig på rute, og vi ankom til en folketom immigrasjonshall - noe som er uvanlig på denne tiden av ettermiddagen. Men hvem klager? Bagasjen kom som vanlig fort og nøyaktig en time etter ankomst kunne jeg plukke opp bagasjen på båndet i terminalbygget og sette kursen mot trikken for siste etappe.
Startet fra Mosjøen fredag ettermiddag .. det var midt mellom to stormer, så det kunne ikke vært bedre timet. Her er LN-WIC som skulle ta meg på første legg .. rapportens eneste bilde.
http://www.enfb.net/Flybilder/Various/LN-WIC.jpg
Udramatisk tur til Værnes, hvor jeg skulle stige om til en SAS 737-700 .. noterte meg at man på fotomontasjen ved gate 31 hadde rettet teksten på Swedair-bildet .. men såvidt jeg kunne se var alle de andre feilene intakte. Latterlig.
velvel .. SAS tok meg på rute til OSL .. noe de faktisk gjorde på alle forsøk denne uka. Nesten helt fullt, men hadde ledig midtsete ved siden av meg.
Tok rundt 20 minutter å få bagasjen min, og dro overpå Radisson og sjekket inn .. deretter var det opp i tårnet og en hyggelig prat med RAMP'en og gutta på flyparkeringen. Mye fine modeller nede i første etasjen der, men vaktholdet er godt .. ;)
Opp tidlig for avreise med LH klokken 0645. Beregnet meg litt ekstra tid siden det var høstferie, og det var nok fornuftig. Gikk rett på Business sjekkin siden jeg ikke hadde klart å få bekreftet plass, og fikk bagasjen tagget rett til ATL. Security gikk greit, og jeg merket meg at det var ryddet i passasjen forbi taxfree. Likevel er den lett å overse og det er fort gjort å forville seg rett inn i sjappa.
Nappet med meg litt sjokkis og en halv Bache Mathiesen, og kom til gaten i gd tid før boarding. Der ventet en gammel kollega med 2C klart. Smekkfull kjerre, men siden LH blokkerer midtsetet på C merkes det ikke så godt der fremme. OK service, men de kunne godt hatt varm frokost.
Hadde litt problemer med transfer sjekkin .. damen hadde aldri hørt om at Widerøe-ansatte kunne reise på Star Duty Travel billett, så hun ringte rundt for å sjekke dette før hun til slutt måtte bite i det sure eplet og sjekke meg inn. Fant meg et rolig hjørne og fikk kommet meg på nett litt før det var tid til avgang. Ble møtt beskjed om at kjerra var overbooket pga versjonsbytte, så jeg begynte å ane det verste.. En LH purser reiste også på standby. og vi ble begge spurt om hvor vi jobbet. Skipper'n var tydeligvis i godlune, for vi ble begge akseptert på 'klappsete'.
Så det bar ombord i bussen som sistemann og da vi kom ombord ble vi anvist til bakerste toseter som ble brukt som hvileseter for crewet. Fikk servert mat og drikke - som forøvrig var av en helt annen standard enn sist - og ble deretter henvist til crewsetet ved L3 hvor de neste 5 timene ble tilbrakt. Hadde med meg den nye til Saabye Christensen samt min trofaste Creative Nomad med BOSE QC3, så til tross for at jeg begynte å bli sår bak etter en stund, var ventetiden levelig.
Tilbake til seteplassen før siste servering, som var en varm tunfisk-calzone som smakte - tunfisk. Landing nøyaktig på rute, og vi ankom til en folketom immigrasjonshall - noe som er uvanlig på denne tiden av ettermiddagen. Men hvem klager? Bagasjen kom som vanlig fort og nøyaktig en time etter ankomst kunne jeg plukke opp bagasjen på båndet i terminalbygget og sette kursen mot trikken for siste etappe.