View Full Version : Oslo-Ålesund-Oslo
Klar for morgendagens tur til Ålesund. Det blir SAS begge veier - selv når jeg prøvde å følge firmaets kostnadsfokus - men denne gangen ble Norwegian dyrere når jeg må ha med meg en del bagasje og i tillegg vil ha sete reservert på forhånd. Selv med billigbillett klarte jeg å booke sete på rad 3 på vei til AES. Mer følger...
Velkommen til Nordvestlandets hovedstad!
Flyttes til reiseforum i påvente av rapport.
Og her kommer rapporten.
Mitt forsøk på å være kostnadsbevisst ble ingen suksess... NSB sitt lokaltog fra Skøyen brukte 25 minutter til Oslo S - der vi heldigvis fikk "haike" med Lillehammer toget slik at vi kom oss frem til Oslo Lufthavn - og der var det heldigvis noen ledige seter igjen på SAS sin avagng til Ålesund - for mitt 22C var ikke drømme setet og jeg fikk byttet til 11A som er ved nødutgang og som ikke har noe sete foran seg - topp!
Tydelige problemer med bagasjebåndet på OSL - totalt kaos hos Norwegian som senere også smittet over på båndene som SAS bruker - men heldigvis etter at vår bagasje var levert. Fort gjennom security - tross at det var mange passasjerer som skulle gjennom. Med flyavgang 09:20 må man kjøpe frokost før man flyr og den ble spist på Monolitten.
Med tax-free prise rogså på innenlands ble det litt shopping før vi gikk mot gate 23 og nesten rett ombord. Finger`n funker veldig veldig bra...
Ombord og avsted 5 minutter etter rutetid. Tre eldre vertinner som raskt kom ut med kaffe og te og nesten før koppen var drukket opp så begynte vi nedstigning til Vigra hvor vi landet på tid.
I dag var det nesten tomt ved innsjekk på Vigra og både automatinnsjekk og bag-drop gikk fort unna. Pre-boarding ved gate`n og ut i flyet som tok av 10 minutter før rutetid og landet 10-12 minutter tidlig. Yngre vertinner som like raskt kom ut med kaffe og te. Ikke så mange ombord i dag - det merkes nok at Norwegian har begynt å fly på AES.
jcnorway
30-09-2008, 14:32
Taxfree-priser også innenlands? :) En stund siden jeg gikk til venstre etter security skjønner jeg... noen eksempler på taxfree-priser på domestic på osl?
Det er de samme prisene på utenlands som innenlands!!!
Hvilket betyr at utenlands har de mye bedre margin da de kan putte mva-delen rett i egen lomme.....:rolleyes: