View Full Version : Sterling til Amsterdam
Boaring.no melder i dag at Sterling skal starte OSL-AMS fra 1. mai (http://www.boarding.no/art.asp?id=15195), men enten er det Boaring som lar seg lure (igjen!!!) eller så har ikke våre venner i CPH lagt ut tidtabellen i Amadeus ennå, for der ligger kun OSL-AMS via CPH med Sterling.
TN01MAYOSLAMS/ANB
** SCANDINAVIAN AIRLINES - TN ** AMS AMSTERDAM.NL 01MAY05 08MAY05
1 NB4900 X67 OSL CPH 2 0745 0850 0 CONNECT CPH 733
NB 571 X67 CPH 2 AMS 1050 1205 0 02MAY05 17JUN05 733 4:20
2 NB 693 123 OSL CPH 2 0705 0810 0 CONNECT CPH 738
NB 571 123 CPH 2 AMS 1050 1205 0 02MAY05 20JUN05 733 5:00
3 NB 693 4 OSL CPH 2 0640 0745 0 CONNECT CPH 738
NB 571 4 CPH 2 AMS 1050 1205 0 05MAY05 16JUN05 733 5:25
Nedenstående fra Take Off DK
Sterling belønner glubende appetit på lavpriser
Fra 1. maj vil Sterling flyve en gang dagligt mellem København og Amsterdam - billigste pris for en enkelt er 598 kroner med skatter og afgifter.
”Vi flyver til hovedlufthavnen Schiphol. Amsterdam er en interessant kombination af forretnings- og feriedestination. En række internationale koncerner har hovedkontor eller datterselskaber i Amsterdam. Det betyder stor efterspørgsel på lavprisbilletter blandt prisbevidste forretningsrejsende,” siger Sterlings kommercielle direktør, Stefan Vilner og tilføjer:
”Så længe skandinaverne har en glubende appetit på at flyve lavpris i Europa, vil vi fortsat åbne nye ruter.”
I forvejen er København – Amsterdam betjent af KLM med fem daglige afgange, men SAS fra sommerprogrammet går ned på fire.
Spørs om det er noe marked å hente i OSL. KLM og SK flyr vinge til vinge flere ganger om dagen, med gode priser (spør KOG), og Transavia flyr i tillegg daglig til rock-bottom-priser til Rotterdam. Sterling fire ganger i uken via CPH?? I don't think so.. Men, fra CPH er det jo et godt alternativ.
Men! Endelig begynner billigselskapene å fly på andre byer enn London. Amsterdam er et bra tilskudd på LCC kartet...pluss for at de velger den riktige flyplassen!
Interessant med AMS - så kom der lidt mere lys over hvor DY's maskiner skal benyttes ud af CPH.
Men hvor blev Malmö Sturup af i denne sammenhæng - det er jo deres helt nye satsnings område i stedet for CPH. Det er ihvertfald sådan det fremgik i medierne for bare et par uger siden og også sådan det lidt blev fremlagt af Stefan Vilner da Sterling annoncerede Alicante fra MMX (En rute der til sommer kommer til at have 8 afgange i alt i perioden 23 juni til 11 aug - ja det kan man jo også kalde en satsning...)
...også interessant at Sterling kommer før Maersk på CPH-AMS! Det havde jeg ikke personligt troet...
Det undrer også mig hvorfor DM ikke forlængst har åbnet CPH-AMS, mon
der er en bagtanke med dette ? skyder de sig selv i foden ved denne rute ?
Blir dette code share med Norwegian?
Grunden til at DM ikke har åbnet CPH-AMS kunne være et ønske om ikke at pisse endnu en codeshare partner(BLL-AMS) af som man gjorde med AF da man åbnede CPH-Frankrig.
Det ku du have ret i Jens, havde ikke tænkt på dette ! :zzz
etter en liten mail til dn.no oppfattet iallefall DEM at ruten flys fra CPH og ikke fra OSL:
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article428221.ece
DEr er stadig fejl i artiklen - NB flyver seks gange ugentligt - på når i sommersæsonen hvor der kun er 4. Dette iflg sterling.dk
I DN står det at prisene tilsvarer direkteflyvning...med andre ord det er ingen ting å spare på å fly via CPH i forhold til non-stop med KL/SK fra Oslo... Men du får gleden av et stopp på Kastrup...:spin:
Ja,hvis man har lyst til å bruke fire timer til Amsterdam istedenfor to,så værsågod..:wow:
Originally posted by amatør
Ja,hvis man har lyst til å bruke fire timer til Amsterdam istedenfor to,så værsågod..:wow:
Er jo noe nordmenn har vært vant til i lang tid....måtte fly om CPH så dette går nok fint.:)
The Pilot
01-02-2005, 17:22
I think it's better to fly Transavia.com from OSL to RTM and take the bus to Amsterdam (takes 45 min by bus)
Ser ikke ut til at Norwegian skal fly noen av disse flyvningene.....i følge Sterling har disse NB flightnr og det fremkommer ikke at det er Norwegian som skal fly disse flyvningene......om jeg forstod at noen tror det.
Originally posted by DY
Ser ikke ut til at Norwegian skal fly noen av disse flyvningene.....i følge Sterling har disse NB flightnr og det fremkommer ikke at det er Norwegian som skal fly disse flyvningene......om jeg forstod at noen tror det.
Titt på flytypen, har Sterling fått B733?
Originally posted by NB
Originally posted by DY
Titt på flytypen, har Sterling fått B733?
Nei ikke B733 meg bekjent, men ikke nevnt at dette er flytypen på tidtabellen deres wwww.sterling.no heller ikke noe om dette på www.norwegian.no Hvor står flytypen B733...på Amadeus kanskje? Vil en kanskje se Sterling på norske flyplasser i stedet for Norwegian i framtiden? Enkelte avganger blir jo fulle innenlands og B738 til Sterling tar jo 41 passasjerer mer.
OK skjønner. Står ikke "Operated by Norwegian Air Shuttle" på disse avgangene slik det gjør på alle de andre avgangene som Norwegian flyr i samarbeid med Sterling. Men hvordan har Norwegian tenkt å gjøre dette....de velger vel ikke å fly "for" Sterling uten selv å selge billetter på denne ruten vil jeg tro. Merkelig om Sterling tilbyr gjennomgående innsjekk OSL-AMS via CPH og Norwegian ikke gjør det....selv om det er Norwegian som flyr begge flightene. Dette kan bli komplisert.
Originally posted by DY
OK skjønner. Står ikke "Operated by Norwegian Air Shuttle" på disse avgangene slik det gjør på alle de andre avgangene som Norwegian flyr i samarbeid med Sterling. Men hvordan har Norwegian tenkt å gjøre dette....de velger vel ikke å fly "for" Sterling uten selv å selge billetter på denne ruten vil jeg tro. Merkelig om Sterling tilbyr gjennomgående innsjekk OSL-AMS via CPH og Norwegian ikke gjør det....selv om det er Norwegian som flyr begge flightene. Dette kan bli komplisert.
Ser ut til at de velger å fly for Sterling uten å selge billetter selv. Tror det også vil skje på CPH-MPL/EDI. Det trenger ikke være så komplisert...
Nesten wet lease det her......