PDA

View Full Version : Kingfisher sliter


LN-MOW
23-09-2008, 15:22
Trærne vokser ikke inn i himmelen i India heller ...

http://www.flightglobal.com/articles/2008/09/23/316358/indias-kingfisher-returning-some-aircraft-and-retrenching.html

Indian carrier Kingfisher Airlines is returning some of its leased aircraft and has started to retrench some workers in an effort to cut costs and stem its losses.

seatsniffer
23-09-2008, 15:48
Hvis de skal selge noen A340 så kan SAS kaaaaaanskje se på de? Eller er unnskyldningen om at det ikke finnes ledige fly oppbrukt?

Someone
23-09-2008, 16:43
Hvis de skal selge noen A340 så kan SAS kaaaaaanskje se på de? Eller er unnskyldningen om at det ikke finnes ledige fly oppbrukt?

Det er 340-500 som de ønsker å kvitte seg med. Ikke akurat det beste flyet med oljepriser på +$100

brendas
23-09-2008, 17:26
Det er 340-500 som de ønsker å kvitte seg med. Ikke akurat det beste flyet med oljepriser på +$100
Den er generelt ikke noe godt alternativ med mindre en er avhengig av lengre rekkevidde enn det en får med en A343... Pga betydelig høyere OEW vil den brenne svært mye mer fuel over de rekkeviddene der en A343 er aktuell, og i tillegg kan den ta mindre cargo enn sin mindre søster.
A345 er og blir en dåååg som fyller en ganske begrenset nisje...

ThomAAs
23-09-2008, 18:19
Salget til A345 sier vel sitt... At Kingfisher sliter er vel ikke unikt i Indisk luftfart heller.

brendas
08-10-2008, 12:50
Indian carrier Kingfisher Airlines is returning some of its leased aircraft and has started to retrench some workers in an effort to cut costs and stem its losses.

Og så skjedde dette:
Airbus has restructured its A340-500 order book as part of the transfer of slots from Kingfisher Airlines to Arik Air, which has seen the backlog for the ultra-long-range widebody slashed to just five aircraft.

<...>

Airbus says that "two amendments have been signed with Kingfisher: the conversion of five A340-500s into five A330-200s, and the cancellation of two A340-500s".

<...>

This boosts Kingfisher's A330-200 orders to 20 aircraft, of which five have been delivered (powered by Pratt & Whitney PW4000 engines).

The two cancelled Kingfisher A340s have been re-allocated to Nigeria's Arik Air (one of which was delivered on the same date as the order contract - 30 September).

<...>

When the Arik Air deal was announced last month, it was for three aircraft. However only two are counted in the September backlog as "all conditions were not fulfilled in time to include the third A340-500 in the orderbook", says Airbus. "We are just finalising last details and the third aircraft will be in the October orderbook."
Kilde: www.flightglobal.com (http://www.flightglobal.com/articles/2008/10/08/317171/a340-500-backlog-slashed-to-five-as-airbus-restructures.html)

Discus
18-12-2008, 09:01
Og nå returnerer de en del A320 før tiden:
Indian carrier Kingfisher Airlines has reached agreements with leasing companies for the early return of 10 Airbus A320s, mostly ex-Deccan aircraft.
http://www.flightglobal.com/articles/2008/12/18/320274/indias-kingfisher-returns-10-a320s-to-four-leasing.html

MD11
18-12-2008, 09:18
Og Jet Airways skal i følge skyliner news selge 3 stk. B777-300 ER til Turkish Airlines, forøvrig en helt ny flytype for TK. De har kun Airbus i sin longhaulflåte.

Someone
18-12-2008, 10:58
Og Jet Airways skal i følge skyliner news selge 3 stk. B777-300 ER til Turkish Airlines, forøvrig en helt ny flytype for TK. De har kun Airbus i sin longhaulflåte.

For å pirke litt så skal de 3 leies ut og ikke selges.

Itillegg skal 2 330 leies ut til Gulf Air

CK
18-12-2008, 11:09
så, oppfordringen til en milliard indere er: drikk mere øl!

imm
18-12-2008, 23:13
så, oppfordringen til en milliard indere er: drikk mere øl!


Jeg gjorde mitt for å støtte Kingfisher på jottonia-julebord (www.jottonia.no) i Oslo for to år siden. Min støtte var så massiv at jeg ble kastet ut av baren vi var på, og ikke nok med det: Det ble en skikkelig krangel med kona om hvilket hotell vi bodde på. :cheers:

Blubird
18-12-2008, 23:22
I tillegg skal 2 330 leies ut til Gulf Air


Samt 4 B773ER, hvilket blir en ny flytype også for Gulf Air.

SQ 777
18-12-2008, 23:30
Både Kingfisher og Jet leier ut. Når vil disse som leier flyene flyene forstå at det ikke er noe marked lenger for dem heller ?? Har de ikke fulgt med i klassen ?:(

Discus
05-02-2009, 08:41
Og nå vil de ha utsatt A380-leveransene, fra 2012 til 2014

Loss-making Indian carrier Kingfisher Airlines is speaking to Airbus to try and defer by two years the delivery of the Airbus A380s it has on order.

http://www.flightglobal.com/articles/2009/02/05/322108/indias-kingfisher-seeks-to-delay-delivery-of-a380s.html

LN-MOW
05-02-2009, 12:51
De har ogsaa leaset et par A321 til Turkish, leste jeg i gaar ...

Bizflyer
05-02-2009, 13:39
Hvis de skal selge noen A340 så kan SAS kaaaaaanskje se på de? Eller er unnskyldningen om at det ikke finnes ledige fly oppbrukt?

Hvis du hadde fulgt med i timen, hadde du visst at SAS skal kvitte seg med et fly eller to, ikke utvide flåten med flere!!

BF:old

BSSW
05-02-2009, 14:00
Hvis du hadde fulgt med i timen, hadde du visst at SAS skal kvitte seg med et fly eller to, ikke utvide flåten med flere!!

BF:old
Foreslår at du sjekker datoen på det innlegget til seatsiffer. Det ble skrevet lenge før det ble besluttet å kvitte seg med maskiner.