PDA

View Full Version : Sterling opruster på SK-"guldruterne"

Jan
15-09-2008, 08:40
Ifølge Sterling's kommercielle direktør, Michael T. Hansen, vil selskabet i de kommende måneder gå massivt ind på SAS' hovedruter i Skandinavien.

Sterling Airlines har i nogen tid forberedt sig på, at SAS snart kommer på udenlandske hænder. Det siger selskabets kommercielle direktør, Michael T. Hansen til nyhedsbrevet Travel People.

http://standby.dk/news/17492

RIBRO
15-09-2008, 08:50
Har de ikke prøvd dette før, med ganske nedslående suksess?
Selv om SAS evnt kommer i utenlandsk eie, så betyr det ikke noe for Sterling.

Hvor lenge kan de holde på med sitt tapsprosjekt?

Jan
15-09-2008, 08:56
Hvor lenge kan de holde på med sitt tapsprosjekt?
Meget længere end de fleste sortseere fra dette forum havde forventet ;)

MD11
15-09-2008, 09:33
Gullruten Oslo-Dortmund er jo lagt ned og "Porten fra Bergen til Europa" ser det også dårlig ut for.

Et lite flashback:

http://www.boarding.no/art.asp?id=29174

Hickok
15-09-2008, 09:33
Er ikke BGO-CPH en av disse "gullrutene" til SAS? Denne har jo tydeligvis Sterling tenkt å legge ned...

ThomAAs
15-09-2008, 09:36
Nå er vel flere av oss som er klar over at Sterling til tider ikke helt vet hva de driver med desverre. Men de får jo bare prøve igjen da...

Jan
15-09-2008, 09:38
Er ikke BGO-CPH en av disse "gullrutene" til SAS? Denne har jo tydeligvis Sterling tenkt å legge ned...

Nu henvises der jo specifikt til disse:

København-Oslo, København-Stockholm, København-Aalborg, Stockholm-Göteborg og Stockholm-Malmø.

MD11
15-09-2008, 09:51
Eurobonus, Eurobonus og atter Eurobonus, Sterling har ikke skjønt det!

RIBRO
15-09-2008, 09:54
Et lite flashback:

http://www.boarding.no/art.asp?id=29174[/QUOTE]

"hvor man blant annet finner verdens høyeste juletre – på 45 meter!"
Det må jeg bare få med meg i år! ;-)

litt-amatør
15-09-2008, 09:54
Sterling har da nettopp gitt opp Oslo-København til Norwegian gjennom deres samarbeidsavtale.

EB
15-09-2008, 12:47
Sterling selv er jo i "utenlandsk" eie...

MountainDew
15-09-2008, 13:30
Oslo - København har nok neppe vert en gullrute for noen andre en SAS

LN-TIB
15-09-2008, 14:56
Har lenge lurt på hvorfor Sterling tviholder på merkevaren sin når de er så befengt med dårlig omtale. Nå kjenner jeg ikke til hvordan merkevaren oppfattes i andre land enn norge, men ville tro at om de islandske eierne la Sterling som navn til side og valgte et annet, så kunne de oppnå et helt annet omdømme. Hva med å ringe Richard Brandson og be om å få hete Virgin Nordic samt reise til US&A og se hvordan Virgin America driver?

Someone
15-09-2008, 15:03
Hva med å ringe Richard Brandson og be om å få hete Virgin Nordic ?

Tviler på at Branson ønsker å ødelegge merkevaren sin på denne måten. Dette er som at McDonalds skulle døpe om utsalgstedene sine til Bagatelle.....:sarc

MD11
15-09-2008, 17:23
I de gode? gamle dager var Sterling et godt merkenavn. De fløy charter jorda rundt med Boeing 727 og Caravelle. Skomaker bli ved din lest.....

Someone
15-09-2008, 19:34
I de gode? gamle dager var Sterling et godt merkenavn. De fløy charter jorda rundt med Boeing 727 og Caravelle. Skomaker bli ved din lest.....

Det er vel et par konkurser siden, så iblant må skomakeren finne på noe nytt;)

FlightDeck
15-09-2008, 19:39
Synes det er utrolig synd at de gjeninnsatte han gamle sjefen. Sterling hadde positive tendenser med den nye sjefen, men nå er de altså i gang igjen med håpløse prosjekter. Sterlings navn og rykte begynner å bli loslitt...

MD11
15-09-2008, 19:58
Det er vel et par konkurser siden, så iblant må skomakeren finne på noe nytt;)

Det er kun en liten detalj i den store sammenhengen Someone;) Dessuten, alle gode ting er tre.....

Blackhawk
16-09-2008, 15:36
Tror Sterling burde fokusere mer på ad-hoc og charterflyvninger
for turoperatører, med B738 og B73G - helst som et réndyrket
konsept.

FlightDeck
16-09-2008, 17:46
Tror Sterling burde fokusere mer på ad-hoc og charterflyvninger
for turoperatører, med B738 og B73G - helst som et réndyrket
konsept.

Enig! Sterling var et populært charterselskap, de hadde et eletablert merkenavn og et godt produkt. Sammen med chatervirksomhet kunne de hatt ruter til Syden. Sterling kan aldri bli The Businessman's airline, uansett hvor mye islendingene drømmer om det.

litt-amatør
22-09-2008, 23:54
Jeg skjønner ikke hva Sterling driver med nå. De burde heller legge ned i Norge enn å drive slik de driver nå. Jeg trodde planen var å overlate OSL-CPH til DY, men nå har de jo endret logoen på sterling.no slik at de over hele forsiden reklamerer for deres sterke stilling på rutene BGO-CPH, OSL-BLL og OSL-CPH og at de øker fra 15/9 på OSL-CPH. På førstnevnte rute sender de advarsler til kundene om ikke å bestille med dem fordi de har tenkt å legge ned. Og OSL-CPH skal da overtas av DY fullt og helt.

De burde jo defintivt har fulgt rådet her og valgt et charterkonsept pluss kanskje noen ruter fra Danmark.

Søker man på rutene fra OSL oppdager man at destinasjonene stort sett er eller blir lagt ned. Men på litt forskjellige måter. LPA- flightene i vinter er bare tatt bort. Til AGP får man trolig opp både DY's og NB's avganger i vinter fortsatt, men man kommer ikke videre fra lavpriskalenderen til booking. Til LGW kommer det ingenting- ikke en gang en kalender uten flighter. Dette er jo bare tull. Jeg har alltid hatt litt sansen for NB og har gode erfaringer med å fly dem, men nå surrer de fælt og noen bør snarest ordne opp.

FlightDeck
23-09-2008, 00:06
Litt surr i Norwegian/Sterling-systemene nå. Ifølge Sterling skal Norwegian operere alle ruter på OSL-CPH (det står Operated by Norwegian Air Shuttle A/S), men antallet avganger tilgjengelig er mye større på Sterlings nettsider enn på Norwegians. Ja, faktisk er tidtabellen helt forskjellig mellom selskapene! Ingen avgangstider er like.

Ser også at en fullfleksbillett hos Sterling koster 997 kr. mot 1963 hos Norwegian.

Hmmm...

Flytiden hos Norwegian på CPH-OSL er nå oppe i 1 time og 20 minutter!

Someone
23-09-2008, 06:54
Flytiden hos Norwegian på CPH-OSL er nå oppe i 1 time og 20 minutter!

Hæ? Legger de inn en 10minutters forsinkelse i flytiden? Gate-to-gate tar det aldri så lang tid med mindre det er noe kluss og typisk flytid er normalt i underkant av 1 time

SQ 777
23-09-2008, 08:27
LGW flighten jeg har booket 9. feb-12. feb. I tillegg droppet inn en e-mail
fra dem i dag med mye skryt av CPH-LGW-AMS ruter !

SQ 777
23-09-2008, 09:01
Gikk inn på bestillingen min for å "lekebooke" seter. Den eksisterer ikke
lenger ! Dukker den opp hos DY ? Eller......:angry::cry:

learjet
23-09-2008, 09:08
Tror at NB har begynt å bestemme seg.

Vi har i alle fall mottatt informasjon fra dem ang vinterprogram.

Jeg har ikke sett det selv, men etter hva jeg har forstått så blir det noen "egne" avganger.
Jeg har heller ikke sett på destinasjonene som kommer til å gå i egen regi - men kan vel si såpass at BLL er en fast NB dest som de ikke gir fra seg.

Reidar, send meg booking ref for LGW turen så skal jeg sjekke Sterling systemet i kveld.

S

SQ 777
23-09-2008, 09:19
PM sendt. Tusen takk---^_^

Someone
30-09-2008, 10:15
Hvem er egentlig ansvarlig for Sterling sine reklamekampanjer...........På hegnar.no idag så reklamerer de for "Opptil 2 daglige til København". Hva er poenget med å bruke penger på markedføring på en rute som legges ned om kort tid?