PDA

View Full Version : God torsdag morgen...11. september!

EB
11-09-2008, 05:58
God morgen. Blir en del kontorarbeid før kvelden bringer et lengre styremøte.

Ellers er det i dag 7 år siden verden ble forandret av hva som skjedde i USA 11. september 2001. Blir nok en dag hvor tankene går til New York og Washington men også til de som mistet livet i flyet som styrtet midt i mellom disse byene.

seilfly
11-09-2008, 06:03
God morgen. Eksamen i flysystemer og en liten løpetur i regnet står på planen i dag. Jeg regner med man blir påminnet av flere sjefer i dag hva som skjedde for sju år siden.

Har funnet ut at kiosk/restauranten på skolen har Starbucks-kaffe - og den var nam-nam!

SQ 777
11-09-2008, 06:32
GOD MORGEN FRA LILLESTRØM !:nor Fjerde tur til EWR med CO 39 i dag ( på 10 mnd )... Herlig å få noen dager i NYC mens det fortsatt er sommer der...

Egil
11-09-2008, 07:16
God morgen fra MJF!

Solen er på vei over fjellet her og alt ligger tilrette for nok en nydelig dag i nord.
Jobb til 1230, og ble litt overrasket når jeg leser hvilken dato det er, for ingen, absolutt ingen av passasjerene kommenterte det i dag, og de bruker å være på hugget når det er noe de kan snakke om i sikkerhetskontrollen ^_^

Planer for dagen... Nada . . . Nja, vi får se!

E!

CK
11-09-2008, 07:31
god torsdag morgen fra hjemmekontoret på kjøkkenet. Vått og trist ute, så det er godt man skal være inne det meste av dagen. En liten forkjølelse på gang, så her knaskes det Strpsil og drikkes Lemsip (eller rettere sagt Boots' rip-off) mens vi leker oss med store Excel-ark i dag

sirpjalle
11-09-2008, 07:38
God morgen fra Stavanger. I dag blir det hjemmekontor, har ei syk jente her som ikke blir frisk.

Så vi får se hva dagen vil bringe........

Ha en fin dag forumister :)

zico77
11-09-2008, 07:39
God morgon frå FBU.

Surt vær i dag. Regndryss og kjølig. Dagen starta med systemer nede, så det tar nok litt tid å komme i gang......

Ha ein rolig dag alle :)

Discus
11-09-2008, 08:00
God morgen - fremdeles høst ute. Morgenkaffen er i gang.

Ser ut som lykken har snudd. Første gang på flere dager jeg ikke var fått beskjed om at jeg har vunnet 5 mrd USD. Blir nok like lite rik av å ikke få det som av å få det, eller omvendt eller noe sånn.

Ha en flott dag!

JetBlue
11-09-2008, 08:15
God morgen fra Hasle. Skytung himmel over byen, men frokosten er inntatt i kantinen, og kaffekoppen fyllt opp. Så da går jeg i dagens første møte.

ThomAAs
11-09-2008, 08:29
God morgen, da var det siste fridag. Så det gjelder å nyte den i høstværet.
Ha en flott og rolig dag alle sammen :)

Egil
11-09-2008, 09:00
Og der var MJF koblet til omverdenen med en ny og MYE raskere datalinje :colgate:

Nå har det aldri vært problemer å kjøre scanair.no her da, men endel andre systemer har til tider kneblet oss. Nå er det heller flaskehals i andre enden av linja...

. En liten forkjølelse på gang, så her knaskes det Strpsil og drikkes Lemsip (eller rettere sagt Boots' rip-off) mens vi leker oss med store Excel-ark i dag

Cognac mann, cognac . . .

E!

storg
11-09-2008, 09:13
God morgen, og idag er det en ganske god morgen fra Fornebu. Hvis du ser bort fra det triste været.

Ludde
11-09-2008, 09:31
God morgon från ett kalt EFHK.

Sitter och jobbar med IATA Delay Codes. Sätter in nya PRM codes och
försöker få ordning på den nya datoriserade Voyage Report systemet.

Mycket datajobb.

Ha en bättre dag allihop.

Bizflyer
11-09-2008, 09:38
God morgen fra sør!

Kontordag i dag, og så blir det fri i morgen. Skal bli helt fint egentlig. Neste uke blir 4 dager på reise, så det er greit med langhelg for å ta seg litt inn!

Kanskje det blir en pils i kveld også? Hvem vet! ;)

BF:cool2

LN-FHU
11-09-2008, 09:56
Strålende morgen fra Barteland :cool: :cool:

Her skinner solen og det er deilig temperatur.Dagen bringer forberedelse til liten Oslo-tur i morra, og igår fikk jeg den glade beskjeden om at jeg hadde fått tur til Nürburgring i oktober.Det betyr Lufthansen til FRA, og første tur med dem :)

Ha en strålende dag alle sammen :nor :nor :nor

LN-MOW
11-09-2008, 13:00
11. september, ja ... ser ut til aa bli en relativt low key markering i aar - det er bra. Vi skal ikke glemme, men heller ikke slite ut emnet.

Skyet morgen her - 22 grader og luftfuktighet du kan skjaere gjennom ... skal regne utover dagen - Ike skyver litt fuktighet rundt og det faar vi glede av.

Ellers blir det som vanlig pa Wias America .. sjappa aapnes etter at 'skolebussen' er hjemme igjen .. ;)

learjet
11-09-2008, 15:08
God ettermiddag fra Toulouse

Her er man instalert på Sofitel Toulouse Centre. AF tok hos trygt frem. Men bare 1 av to kofferter greide seg. Så de lokale AF damene lovte på tro og ære at fruens koffert skulle ankomme 1700. Vi venter i nådeløs spenning....

Godt og varmt opp mot 26-27 grader oghøy luftfuktighet. Samt noen enkelte regnbyger. Blir nok uansett noen fine dager tenker jeg.

Ønsker alle forumister en trivelig dag

S

Someone
11-09-2008, 15:08
God dag fra Mosjøen. Da er dagens pliktoppgaver utført og dusj, middag og øl står på progremmet.

Bizflyer
11-09-2008, 16:09
God dag fra Mosjøen. Da er dagens pliktoppgaver utført og dusj, middag og øl står på progremmet.

Høres ut som det står øl på programmet hver dag på reise for vår nye forretningsreisende!! :rolleyes:

BF:cool2

Hickok
11-09-2008, 16:17
Det er tydeligvis flere som drikker...

JoeW
11-09-2008, 16:26
Og der var MJF koblet til omverdenen med en ny og MYE raskere datalinjeI Codeco-quick-reference-guiden min står det alltid "Think of communication costs" etter alle entry-er som får opp "fulle tekster"... Det sier vel noe om hvor gammel versjon av denne guiden jeg har.

aleksanderl
11-09-2008, 18:04
God dag ja. Denne dagen var ikke noe forskjellig fra de andre torsdagene i de andre ukene.

JoeW
11-09-2008, 19:02
Jeg har dog hengt ut mitt amerikanske flagg fra min veranda.

Og kan berolige Someone at joda - etterhvert nå så er jeg på vei til Nexus.

AirbusTrond
11-09-2008, 19:13
God aften fra Lilletorget. Ganske dårlig form, og må holde feber i sjakk med Ibux. Kanskje går jeg hjem litt tidligere enn vanlig fra jobb... Æsj !

LN-MOW
11-09-2008, 19:52
Her har jeg hatt besøk av Comcast .. og nå sitter jeg og koser med meg med nesten 4000kbps .. det er fort det!

Speedbird
11-09-2008, 21:06
God torsdag "morgen"!
Har hatt en artig dag..
..først full fart på jobb med montering av forkanter på haleflaten på en MD80,
og dagen er litt spesiell - har nå vært stolt ansatt i SAS i 2år! :D

I ettermiddag forsøkte jeg noe helt nytt - å fly hang-glider!
Legger ved en bilde-serie for å vise hvordan det gikk.. ;)

http://i293.photobucket.com/albums/mm74/MD90Tech/Paraglider1.jpg
- Starten var rimelig bra - ser ut til å ha kontroll her!

http://i293.photobucket.com/albums/mm74/MD90Tech/Paraglider2.jpg
- Snart i luften - fortsatt en viss grad av kontroll!

http://i293.photobucket.com/albums/mm74/MD90Tech/Paraglider3.jpg
- Ca. 2meter oppe - hmm ... er det meningen å krenge så mye til venstre??

http://i293.photobucket.com/albums/mm74/MD90Tech/Paraglider5.jpg
- A f**n ... der var det stopp, gitt..

http://i293.photobucket.com/albums/mm74/MD90Tech/Paraglider6.jpg
- Er det naturlig at foten er vridd slik?? ;)

LN-SEK
11-09-2008, 21:07

Jøss, har du også begynt hos Farmer ? :o

Someone
11-09-2008, 21:11
Jøss, har du også begynt hos Farmer ? :o

Nei. Jeg holder meg til [tung]industrien, så får andre leke flyselskaper og reisebyråer:p Noen må jo være kundene deres også!

learjet
11-09-2008, 21:32
God kveld igjen

Kom akkurat inn fra middag, og da sto kofferten til fruen på rommet når vi kom tilbake.

Air France har i dag imponert oss, selv om de ikke fikk med kofferten fra CDG så har de "reddet" seg inn på en førsteklasses måte.

S

Discus
11-09-2008, 22:40
Høres ut som det står øl på programmet hver dag på reise for vår nye forretningsreisende!! :rolleyes:

Det bor vel fremdeles en stor grad av student i ham :cheers:

BSSW
11-09-2008, 23:05
http://i293.photobucket.com/albums/mm74/MD90Tech/Paraglider6.jpg
- Er det naturlig at foten er vridd slik?? ;)

Repetisjon av Florida? Blir det nytt forsøk ved neste anledning?

Det virker som om du har litt uflaks av og til. Med tanke på MD90 testflight, Florida og nå. God bedring ihvertfall :)

Her i Egersund har dagen gått sakte. Lite å gjøre på jobben, og sannsynligvis like lite å gjøre imorgen.... SSDD

jcnorway
11-09-2008, 23:22
Her i hovedstaden sitter jeg og knasker på litt beef jerky som jeg kjøpte med fra New York :) Hva skal jeg gjøre når jeg går tom?? :cry:

Noen som tar med seg en pakke fra unaiten eller? :rolleyes: Jack Link's Beef Jerky Sweet&Hot var faktisk godt :)

LCH78
11-09-2008, 23:34
Her i hovedstaden sitter jeg og knasker på litt beef jerky som jeg kjøpte med fra New York :) Hva skal jeg gjøre når jeg går tom?? :cry:

Noen som tar med seg en pakke fra unaiten eller? :rolleyes: Jack Link's Beef Jerky Sweet&Hot var faktisk godt :)

Du får ikke tak i det på Deli DeLuca da? :)

seilfly
12-09-2008, 03:35
Vi fikk tak i det på en av butikkene i Trondheim; det er sikkert noen butikker i Oslo som fører det også - i alle fall ville jeg prøvd LCH78 sin antydning først om å prøve ut Deli DeLuca...

learjet
12-09-2008, 09:18
Og hvis Deli DeLuca ikke har, så har man jo Vika Colonial. Rett bak Burger King ved Klingenberg.
De har ganske mye fra Uniten.

S

The Ticketor
12-09-2008, 09:52
Ikke noe problem å få beef jerky i Oslo, men det koster jo litt da...

jcnorway
12-09-2008, 10:00
Får gå på Beef Jerky jakt etterhvert :) Har sett at man kan bestille dette på nett også, men tviler på at det er så mye å spare når man må forholde seg til 200 kr grensen.