PDA

View Full Version : Hverdagsrapport: Til sentrale strøk med SK og WF

Someone
08-09-2008, 17:41
Da var det tur for forretningsreise nr 2 og routingen denne gangen var Oslo-Mosjøen via TRD.

Hadde forhåndsreservert sete 2F på SK332, men da jeg sjekket inn på nettet dagen før oppdaget jeg at det var en av SAS sine storgriser som fortsatt har Euro-konfig (LN-RPM) og siden B setet på rad 1-5 var blokkert. Siden rad 1 fortsatt var ledig fikk jeg derfor hoppet over dit.

Etter en taxitur til Oslo S også Flytoget videre ankom jeg OSL 07:07, temmelig nøyaktig 37min etter jeg dro hjemmefra, noe som fra Oppsal er ganske greit når man ikke kjører selv. Både på Flytoget og i terminalen var det fullt med folk og måtte vente 1min før det ble en ledig innsjekingsmaskin og fikk tagget bagasjen. Selv på business bag-drop var det litt kø denne dagen som det var i alle andre skrankene også, men tok ikke mange minuttene før kofferten var levert. Lang kø også gjennom security, men også idag gikk køen radig og det tok ikke nok ikke mer enn 6-7 minutter før jeg var gjennom selv om køen begynte litt inne på D-skrankeområdet.

Avgang fra gate 13 så det var et langt stykke å gå og pga sent innkomment crew så ble boarding litt forsinket og så snart crewet var ombord ble det gjennomført pre-boarding til gaten, noe som gjorde at når vi først fikk gå ombord så gikk det rask og var ikke mange minuttene etter tiden vi pushet fra gaten. Stappfullt fly denne gangen, men på sete 1A var både ben og skulderplassen bra og på en såpass kort flytur tok det ikke lange tiden før frokostserveringen var igjen. En slags kyllingsandwich stod på menyen og den var både fersk og velsmakende:up:

Ellers en grei og hendelsesløs flytur, men besetningen ombord var både smilende og imøtekommende og rakk til og med 2 runder med kaffen og stod virkelig på istedet for å hjemme seg bak gardinen......og dette på tross av at de var noen gamle tanter;) Overskyet hele veien frem til vi var like sør av Trondheim, men derfra og nordover var det strålende sol.

Landet på TRD på rute og med 25min transfer var det bare å vente på resten av følget som satt langt bak i flyet (sånn går det når man har med uerfarende på tur:p ) får det var å gå mot Widerøe gatene hvor det allerede var boarding.

Fant meg rask til rette på sete 6C og etterhvert så ble maskinen som skulle via Mosjøen og Mo i Rana til Bodø, mer enn full da det visste seg at 3 passasjerer hadde gått feil så istedet for flyet til Brønnøysund som stod ved siden av hadde de satt seg på flyet til MJF. Ved etter boarding completed kom kapteinen på høyttaleren og opplyste om at det sol i hele Nordland unntatt på Mosjøen Lufthavn Kjærstad hvor tåka la tett og flyplassen var fortsatt stengt, men han håpet den ville lette innen vi kom dit. Var forresten en utrolig søt flyvertinne på denne flygningen så enten man så på naturen ut av vinduet eller nedover midtgangen og på henne så var det vakkert det man så på.

Ca halveis til MJF fikk vi beskjed fra den danske styrmannen om at tåken var iferd med å lette og at vi regnet med å lande 8 minutter før tiden på MJF. Ble varslet om endel turbulens på vei ned, men det ble vi delvis snytt for så fikk ikke helt valuta for pengene her. Bagasjen min hadde fått priority sticker på OSL uten at jeg skjønte vitsen med det da all bagasje uansett kommer likt på MJF....og veldig rask også så noen få minutter etter ankomst stod jeg allerede i taxikøen.

Alt i alt en veldig bra reise med både WF og SK og varene ble levert slik det bør gjøres av begge og en dør-til-dør reisetid på 4 timer er heller så alt for ille:D

LN-MOW
08-09-2008, 17:52
Bagasjen min hadde fått priority sticker på OSL uten at jeg skjønte vitsen med det da all bagasje uansett kommer likt på MJF....og veldig rask også så noen få minutter etter ankomst stod jeg allerede i taxikøen.

Det er for at Egil skal vite hvem han skal gi øl til. :cool:

Synd du ikke er der to uker senere.

Someone
08-09-2008, 21:43
Så det er det de er til. Trodde opprinnelig det var for at bagasjen skulle komme først, men har jo funnet ut at det sjeldent funker, ihvertfall ikke på OSL.

Martin
08-09-2008, 21:44
Så det er det de er til. Trodde opprinnelig det var for at bagasjen skulle komme først, men har jo funnet ut at det sjeldent funker, ihvertfall ikke på OSL.

Funket det på MJF da? Altså: Fikk du noe øl?

Someone
08-09-2008, 21:47
he he, nei, men imorgen skal jeg prøve å betale med den da det sikkert blir en øl eller to da også

Egil
10-09-2008, 01:24
Funket det på MJF da? Altså: Fikk du noe øl?

Jeg var desverre ikke på jobb... De andre som jobber der er ikke sååå rutinert. De har i alle fall ikke forstått hva den nye øl automaten i bagasjehallen er til :p

he he, nei, men imorgen skal jeg prøve å betale med den da det sikkert blir en øl eller to da også

Synd jeg ikke fikk med meg at du var i byen tidligere, var fullbooket i dag og i morgenkveld jobber jeg...
Mulig jeg er på jobb når du reiser hjem på fredag?

E!

Someone
10-09-2008, 15:18
Mulig jeg er på jobb når du reiser hjem på fredag?

E!

Jeg skal med 17:03 flighten til TRD på fredag

Tommy777
07-10-2008, 21:13
Og hvordan gikk hjemreisen?

Someone
08-10-2008, 12:56
Tilbaketuren gikk greit den også. Innsjekk og security, som er samme sak på MJF, gikk greit og avgangen var på rute. Valgte sete 2A ombord. Kjøpte med en øl og potetgull på turen til TRD. Litt skuffet, da vi på innflygning til TRD var lovet endel vind og turbulens, men synes ikke det vi fikk var mye å skryte av. Landet et par minutter før tiden og jeg og bagasjen ankom baggasjebåndet samtidig. Nok en tur hvor WF leverte varene

Siste del av hjemreisen til Oslo var to dager senere og foregikk i baksetet på A6 Allroad.