PDA

View Full Version : Knebeskytter for økonomiklasse

Discus
08-09-2008, 12:55
Mye rart man kan få kjøpt:
http://www.gadgetduck.com/goods/kneedefender.html

Hickok
08-09-2008, 18:20
Så hvis det er så trangt at en tar på seg slike, så blir plassen bedre?

BSSW
08-09-2008, 19:16
Nei, den hindrer kun passaskjeren forran å legge ned setet

The Ticketor
09-09-2008, 10:32
Jeg tipper på de fleste kundene gjerne legger ned setet så fort dem kan selv, virker som et produkt som selger best til selvsentrerte egoister.

SQ 777
09-09-2008, 11:12
Kan forestille meg en stor kjempe ikke får ned setet mens naboen får det ned.
Kjempen titter rundt og det lett å se den blokkeringen med lås ! Deretter skjer hva ??:drunk::drunk:

gustavf
09-09-2008, 18:48
Jeg tipper på de fleste kundene gjerne legger ned setet så fort dem kan selv, virker som et produkt som selger best til selvsentrerte egoister.

Min erfaring er at de fleste med over gjennomsnittet lange bein er ekstra forsiktige med å legge ned setet, fordi de mener det er uhøflig og plagsomt.

Blubird
09-09-2008, 19:46

På seg selv kjenner man andre.

Selv er jeg over middels høy, og vet hvor pain det er å få seteryggen med tilbehør trykket inn i kneskåler. Ergo er jeg selv mer forsiktig med å lene setet tilbake uten å i det minste sjekke situasjonen til personen bak.

Tommy777
09-09-2008, 20:02
Jeg er en av de som er forsiktig med aa legge setet langt tilbake og jeg tar alltid setet opp foer og under maaltider.

Jeg snur meg rundt og sjekker hvem som sitter bak og tar en hoeflig approach. Dersom det er ei lita snelle eller en liten kar, legger jeg selvsagt ned setet, men er det en stor kar, senker jeg setet litt.

Jeg har faktisk sittet foran en amerikansk tulling med denne saken festet, jeg har selvsagt hoert om det og merket selvsagt umiddelbart at noe var galt og tenkte at dette maa vaere en slik ego blokkerer. Snudde meg rundt og ganske riktig, der var'n.

Jeg ba han fjerne dingsen og da han nektet, plinga jeg FAen som umiddelbart ba han fjerne dingsene mot store protester selvsagt. Det verste av alt er at det var ikke store karen... Sutrete ble han, men jeg tok likevel en hyggelig approach og spurte om det var greit at jeg senka setet litt, noe han satt pris paa.

Mange amerikanere er ikke saerlig hoeflig, men denne karen fikk seg en liten tankevekker at med hoeflighet kommer man faktisk langt

Bizflyer
09-09-2008, 22:26
Det er mange egositer der ute og i slike tilfeller fortjener de å bli satt på plass. Hadde jeg vært deg i den situasjonen, Tommy, så tror jeg at jeg demonstrativt hadde lagt setet ned så langt det lot seg gjøre etter at de dingsene var fjernet.

Når du nevner at mange amerikanere ikke er særlig høflige, minner det meg om en flytur jeg hadde med KLM fra Atlanta til AMS for mange år siden. En godt voksen amerikaner var en av de siste til å boarde flyet, og som det som ofte er på økonomiklassen, så var baggasje hyllene smekk fulle. Denne amerikaneren åpnet hyllen over sitt sete, og da han så at det var fullt, spurte han så hvem som eide denne baggasjen. Det var det en fyr i sete lenger inne på samme rad som gjorde. Amerikaneren var da frekk nok til å be ham flytte sin baggasje så han kunne få plass til sin. For å si det slik, fikk han ikke viljen sin, og etter en liten krangel kom en flyvertinne og bad ham putte håndbaggasjen sin under stolen foran. Det var ikke mye populært, hehe!

BF:cool2