PDA

View Full Version : Anotherone bites the dust: Futura


sail4fun
07-09-2008, 22:49
The Future airline company has announced today to its operators and suppliers that are forced to stop their activities before the economic difficulties that cross. Future it had the intention to present/display a contest of creditors, but from Civil Aviation one noticed to him that this decision would force the authorities to retire the flight license to him. Before this situation the Majorcan charter will stop operating as of the 00,00 hours morning Monday.

http://babelfish.yahoo.com/translate_url?doit=done&tt=url&intl=1&fr=bf-home&trurl=http%3A%2F%2Fwww.ultimahora.es%2Fsegunda.dba %3F-1%2B7%2B446613&lp=es_en&btnTrUrl=Translate

fra
http://www.ultimahora.es/segunda.dba?-1+7+446613

KennethGS
07-09-2008, 23:35
Det var leit... Futura har vært en gjenganger på Torp i mange år...

Blubird
07-09-2008, 23:40
Jøss, den var vel ikke helt ventet.

ENGM RAMP
08-09-2008, 00:28
Hmmmm her kan jo kanskje NAX skynde seg, hive seg rundt, og få tak i flere maskiner til flåten sin i Sverige.....

Og de har jo nettopp fått levert nye -900ER og jo :) kanskje noe for DXB rutene?

Men, uansett, veldig uventet og synd...

LN-MOW
08-09-2008, 00:34
Det er veldig mange -800'er på markedet nå, og jeg tviler på om NAX er interesserte i å bringe større fly inn i flåten. Spesielt for en rute de allerede har kuttet en frekvens på ...

ThomAAs
08-09-2008, 08:52
Jøss, den så jeg ikke komme. Det var synd for de har jo flydd en stund.

MD11
08-09-2008, 11:33
Det var meget overraskende! Velkjent charteroperatør i mange år. Aer Lingus var med og startet selskapet i sin tid. Har vært fast gjest på TRD.

Speedbird
08-09-2008, 13:05
Dette var synd!
Har selv flydd de BGO-LPA for noen år tilbake siden,
og husker hyggelig crew og mat som var betydelig bedre en Air Cairo sin..

Someone
08-09-2008, 16:42
http://www.flightglobal.com/articles/2008/09/08/315690/futura-temporarily-halts-flights-plans-creditor-protection.html

Ser ikke ut som alt håp er ute, selv om jeg ikke vet hva oddsene er

LeftSaidFred
08-09-2008, 19:02
Det er veldig mange -800'er på markedet nå, og jeg tviler på om NAX er interesserte i å bringe større fly inn i flåten. Spesielt for en rute de allerede har kuttet en frekvens på ...

Er det mange -800 på markedet?

Har forstått det sånn at det er et overskudd av classic og md80, men at det er relativt høy ettersørsel etter -800? Mulig jeg har missforstått.

LN-MOW
08-09-2008, 21:20
Det er stor tilgjengelighet ettersom det er flere -800 operatører som har gått på dunken i det siste. Jeg vet at S7 har tatt 3-4 ATA-maskiner, men det skal forstatt stå flere parkert nede i Dotham, Alabama ...

Blubird
08-09-2008, 21:56
ATA-maskinene er vel mer eller mindre plassert på sikt? S7/Globus, Orenair, Saga, GOL, Garuda, Miami Air...

LN-MOW
08-09-2008, 22:36
Du har tydeligvis gravd dypere enn meg! :p

Poenget mitt var egentlig bare at jeg ikke så noen grunn for DY til å dra inn -900'er i flåten når det burde være lettere å få tak i -800'er uansett.

OJB
09-09-2008, 11:19
-900 maskinene til Futura er sub-leased.
DY er ikke aktuelle for -900.

CK
09-09-2008, 11:52
innen fredag må FUTURA ha de nødvendige garantiene på plass, ellers ryker det spanska AOC'et: http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=13952
Irene har allerede tatt AOC'en til Futura Gael. Nå sier vel ledelsen etter alle konkurser at de skal starte opp igjen, men det hører vel med til sjeldenhetene at det faktisk blir mulig

Blubird
13-09-2008, 00:33
Og her står de pent og pyntelig:

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=768253

Airbus 330
13-09-2008, 10:34
Og her på Tenerife Sur har min venn La Roche fått med noen flere Futura som står parkert. http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6351710

Håper de kommer i lufta igjen snart...

atck
13-09-2008, 11:25
Jeg stusset på alle disse flyene som stod på rampen på Mallorca i forrige uke ja. Der kom forklaringen ...