PDA

View Full Version : Tokyo, Beijing eller Bangkok


mikro
07-09-2008, 13:19
Får snart en del bonuspoeng med SAS og vi tenker oss en tur til et eller annet sted i Asia med SAS og alternativene er da som nevnt i tittelen.

Hva vil dere anbefale med tanke på vær, prisnivå på mat/overnatting og varer og evt egne erfaringer med byene.

Går det eventuelt an å bruke SAS poeng på reiser med andre *A selskaper og som feks SQ og TG?

Discus
07-09-2008, 13:38
Du kan ta ut poeng på hele *A nettet, men det koster normalt mer enn på SK-ruter.

http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Flyselskap/Star-Alliance-members/

http://www.sas.no/upload/Eurobonus/Star/star_chart_may08.gif

Bizflyer
08-09-2008, 09:50
Tror at det vanskeligste er å få bonusbillett på Biz til Tokyo ettersom de flyene går temmelig fulle hver dag. Lettest er det nok å få billett til Bangkok. Og det hadde iallefall vært min favoritt. Det koster det samme i poeng om du reiser med Thai. Ellers er det jo glimrende å bruke poengene på en Biz billett hos Singapore Airlines. Da har du jo ellers riktig mange desitnasjoner å velge mellom.

God tur!

BF:cool2

TG923
08-09-2008, 11:14
Er ikke uttakssatsene 80 000 / 130 000 med SAS og 90 000 / 135 000 med andre *A-selskaper (inkl. Thai) fra Europa til Bangkok t/r?

SQ 777
08-09-2008, 13:27
Tror det er 90.000 i øk. Har nylig sjekket det.

Tommy777
08-09-2008, 16:34
Det er jo bare aa klikke paa linkene Discus postet, saa finner man ut hvor mye det koster ;)

OT, Reidar: Foeler du at du trenger aa forklare hvorfor du stopper 6 timer i AMS i signaturen din?? :colgate::colgate::colgate:

SQ 777
08-09-2008, 19:21
Joda, Tommy selvvalgt istedenfor direkte Oslo. Har aldri hast med å komme hjem. Ingen venter på meg...:lol::lol: Sjæf er det beste som finns...

Same grunn for to uker siden da jeg ble igjen et døgn på Sofitel ATH og LH betalte meg klekkelig...

Har en del shopping i byen. Fruen har et sterkt ønske om å besøke enkelte butikker for å kjøpe noe en ikke får i Norge. Stikkord Bijenkorf. Er parkert på favoritt AMS pub i nærheten.

Og vi har ikke vært i den byen på et år. Ellers bare kos og lunsj mens det fortsatt er sommer der.

Så greit å komme fram og tilbake til flyplassen.

Grunnen har ikke noe med røyking å gjøre !

Dessuten begge elsker byen.:EU;);)

EDIT: Også liker vi CO 764 !!

Tommy777
09-09-2008, 20:15
dupe...............

Tommy777
09-09-2008, 20:17
Joda, Tommy selvvalgt istedenfor direkte Oslo. Har aldri hast med å komme hjem. Ingen venter på meg...:lol::lol: Sjæf er det beste som finns...



For en kar som har over 150 t/r over atlanteren i sitt liv, tenkte jeg vel helst paa formen man er i naar man lander paa morran..

Det siste jeg kunne tenke meg er en shoppingtur og snorking i lounge naar jeg heller kunne pella meg hjem.

Jeg hadde nok tatt shoppinga og pubrunden paa utreisen og lagra tingene paa oppbevaringen paa AMS

Men det er naa meg..

Saa du sier ogsaa at det er bedre med 2+3+2 enn med 3+3 ogsaa og at det er greit med et stop underveis?? ;):p

Martin
09-09-2008, 20:30
Har flydd over dammen 4 ganger, og direkte til OSL kun en av dem.. Må faktisk innrømme at jeg kan foretrekke å mellomlande et sted på denne siden, og heller komme hjem litt senere på ettermiddagen.. Den gangen jeg fløy direkte, var jeg hjemme klokken 11, og sov søtt klokken 12, og fikk døgnet snudd opp ned de siste dagene før jeg skulle tilbake til jobb.. ed en mellomlanding, kommer jeg hjem seinere, litt nærmere "normal" leggetid..

Tommy777
09-09-2008, 20:41
Fair enough det, Martin, men aa ha et 6 timers shoppestop er liksom litt slitsomt etter en tur over atlanteren i min bok.

Jeg landa alltid paa OSL kl 09etellerannet fra USA via ARN og dro rett paa kontoret og holdt meg vaaken til kl 19-2000, det er den optimale tiden aa legge seg paa. Uansett, natt nr. to har jeg en lei tendens aa vaakne rundt kl 0300-0400 og ikke faar sove. Natt 3 er alt paa G igjen.

Martin
09-09-2008, 20:47
Den kan jeg forstå.. Jeg sitter gjerne noen timer på en flyplass, men 6 timers shopping høres litt voldsomt ut..