PDA

View Full Version : TOS-OSL-SVG med NAX

LN-KRF
06-09-2008, 15:40
Hei! Dette er vel min andre tripreport på forumet her..Å er sjelden det legges ut tripreports på innenlandsturer.

TOS-OSL DY247 LN-NOB Avg 1000

Dagen var lørdag 23 August, å jeg skal til Stavanger. Klokka ringte 0800 å en halvtrøtt kar, står opp å hopper i dusjen, ringte taxi å dro ned til flyplassen.

Mye liv på flyplassen denne morgenen for det sjekkes inn folk til et par chartere som går ut samtidig som mitt fly. Klokka ble 0935 å LN-NOB kom taxende inn til Gate 23 på TOS, boarding startet og gikk ombord å hadde fått tildelt sete 23A denne lørdag formiddag. Halvfullt fly, så jeg hadde en hel 3 seter for meg selv. :D

Hørte boarding completed, å dørene ble lukket, å ble pusha på rute tid, men på grunn av inkommende Ambulansefly med litt prioritet så måtte vi pent nødt vente på holding point i en 10-15 minutter.

Vi taxet ut å var i lufta 1018 local, å fikk krabbet oss opp til 38 000 fot, å fin tur nedover, servering startet å ble en boks cola å en vannflaske på meg denne gang, landet på rutetid 1200. Grunnet at flyet sku videre til utland måtte vi ta buss inn til terminalen.

Bilder kommer i egne attachments nedenfor.

OSL-SVG, DY568 LN-KKC Avg 1320

Gikk rett på transfer innland, å rett til gate 18 som min maskin til SVG skulle gå i fra, da jeg kom inn i cockpiten å så kjentfolk sitte der, så endte det med at jeg fikk cockpit nedover til SVG, tok av på rutetid å krabbet oss opp til
30 000 fot, så var innflyvningen begynt, å landa på rutetid klokken 1404, å også buss denne gang inn til terminalen for denne og sku gå videre til Malaga.
Fikk bagasjen rimelig kjapt, å sirpjalle og kim777 plukka meg opp å dro på spotting et par timer.

Bilder kommer i egne attachments nedenfor.

AirbusTrond
06-09-2008, 22:06
Takk for rapport og bilder.! Kurante facts, men personlig hadde jeg satt pris på litt mer subjektive vurderinger av reisen. Men artig å se at DY har gjort plass til mager, men spørsmålet er om utsparingen er stor nok for min mage.

FlightDeck
07-09-2008, 17:40
Takk for rapport, LN-NOB-kabinen så bra ut! Så hva er konklusjonen? Var SAS eller Norwegian best?

LN-KRF
07-09-2008, 18:39
Skal jeg si det som det er så ligger nok dessverre SAS en del foran Norwegian, får Norwegian litt mere serviceinnstilte og hjelpsomme Cabin Crew så kan de ligge på en god andre plass, men inntil det skjer, så gjør de dessverre ikke det..

goaul
07-09-2008, 20:08
Skal jeg si det som det er så ligger nok dessverre SAS en del foran Norwegian, får Norwegian litt mere serviceinnstilte og hjelpsomme Cabin Crew så kan de ligge på en god andre plass, men inntil det skjer, så gjør de dessverre ikke det..

Så av ren nyskjerrighet :) hva var problemet med serviceinnstillingen og hjelpsomheten av cabin crew på denne turen da?

LN-KRF
08-09-2008, 11:45
Tja Cabin Crewet kunne vært litt mer hyggelige, noe de var, men manglet prikken over i en da...