PDA

View Full Version : SAS Norge tallene for August

MartinL
05-09-2008, 12:36
857.900 fløy med SAS Norge i august
SAS Norge transporterte 857.900 passasjerer på sitt ordinære rutenett i august, en økning på 0,4 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. - Vi er fornøyd med veksten vi ser i Europa-trafikken. Tallene for norsk innenriks er påvirket av at vi har foretatt justeringer i ruteprogrammet, sier SAS Norge-sjef Ola H. Strand.

http://boarding.no/art.asp?id=32954

LN-KGL
05-09-2008, 21:30
Og fremdeles må vi være klar over at tallene til SAS Norge er kosmetisk "gode" med overtagelsen av halvparten av OSL-CPH-trafikken. Synes det er helt crap det Herr Strand messer ut av seg med at de må tilpasse seg markedet i Norge med å skru ned tilbudet. Hvorfor ikke rett og slett innrømme at SAS har mistet taket på "turisten" der de har konkurranse. Selv om vi ikke har tallene for Norwegian innenriks enda, så blir det helt klart to-sifrede prosenttall i økning for innenrikstrafikken der i gården for august.

Min konklusjon er rett og slett at det er nedslående. Da får jeg håpe at mitt bidrag i september blir verdsatt - fastlagt er to flighter OSL-AMS og CPH-OSL. Tror de kanskje blir et par flighter til i slutten av måneden til øyriket.