View Full Version : Sterling - hva nå?
adlerauge
03-09-2008, 13:52
Har hørt rykter om at Sterling skulle slutte å fly på OSL! Stemmer dette?
Har hørt rykter om at Sterling skulle slutte å fly på OSL! Stemmer dette?
Hørt om søk? Det er diskutert opp og ned i mente her på forumet.
Norwegian "overtar" Sterlings OSL-CPH flygninger, og Sterling overtar en del av Flynordic/Norwegian.se sine flygninger fra STO
Norwegian overtar også flere andre ruter. Osl - Barchelona er en av dem som blir en helt ny rute for DY.
adlerauge
03-09-2008, 15:42
Blir det da igjen noen ruter til Sterling, slik at vi får se dem på OSL når vinterprogrammet starter?
Såvidt jeg har forstått det vil NB ha igjen dette fra OSL i vinter
OSL-AMS
OSL-BLL
OSL-CMF
OSL-LGW
OSL-FCO
Jeg vil ikke satse penger at det bli alle disse ruter.
Sterling lukker jo sitt OSL base og dermed ma disse ruter flys mer eller mindre i W-Patterns.
Godt mulig at det kommer en ny "operert av Norwegian" slik som de hadde det med OSL-AMS noen ar tilbake.
Alt er vel ganske usikkert rundt dette etter hva jeg har hørt. Tror det kun er de høye herrer i Sterling som egentlig vet hva som skjer utover vinteren
LGW-OSL kommer sent inn og da må de jo betale hotell fro crewet ??
FlightDeck
03-09-2008, 22:38
Sterling skal vel også kvitte seg med en del fly, blant annet skal en 737-800 til Titan og flere drivstofftørste classics skal tilbake til leasingselskapene.
Ved egentlig godt at diskussionen ikke helt hører hjemme her, men set i lyset af den økonomiske situation i Island, hvor det kunne se ud til at "boblen" kunne briste, Hvad kan det betyde for Sterling ???? kan selskabet gå konkurs fra dag til dag, hvis der sker ting og sager i selskabernes islandske afdelinger ???
Hilsen
ole
litt-amatør
03-09-2008, 23:07
For Sterling ville vel det lureste være å trekke seg helt ut av det norske markedet. Med DY's posisjon er det rett og slett ikke plass til NB. Litt synd. De har vel knapt noen ruter fra Norge som tjener penger og har de det ikke nå vil de vel neppe få det kommende vinter. Men jeg tror også Sterling-ledelsen klør seg litt i hodet og lurer på hva de skal gjøre.
MountainDew
04-09-2008, 00:33
Jeg tror ikke at Sterling kommer til å fortsette operasjonen på OSL. Har også hørt ubekreftede antydninger om dette.
Sterling skal vel også kvitte seg med en del fly, blant annet skal en 737-800 til Titan og flere drivstofftørste classics skal tilbake til leasingselskapene.
Mht. classics
Det kan så undre man har brugt penge på omlakering !
Derudover ser det ud til de har en -800 på bestilling !
(ved ikke hvad der sker med denne)
Der er derudover for nyligt modtaget 2 stk -700, så der er
nok nærmere tale om optimering af flåden !
http://www.ch-aviation.ch/aircraft.php
Edit:
Og dog læste netop dette fra Standby.dk
Det virker stadig noget rodet det de foretager sig hos NB!
Hos Sterling er det ambitionen at skære 20 pct. af kapaciteten væk i vinterhalvåret, der er lavsæson for discountoperatøren. Selskabet har i flere år døjet med betydelige underskud, og nedturen for luftfarten har gjort det endnu sværere at skabe lønsomhed.
LGW-OSL kommer sent inn og da må de jo betale hotell fro crewet ??
Ja, men LGW er et meget godt alternativ i London, så ruten bør overleve.
Helt enig men hadde det ikke da vært lurt med en W flyging. Fordel for oss kunder å komme tidlig ut ... For sen slik den er nå...
Jeg selv har tro på at Norwegian blir å kjøpe opp Sterling, at vi får norwegian.dk til slutt.
De kjøpte jo opp FlyNordic sånn plutselig.
Ser ikke bort i fra at det samme vil skje igjen...
sail4fun
04-09-2008, 12:09
Jeg selv har tro på at Norwegian blir å kjøpe opp Sterling, at vi får norwegian.dk til slutt.
De kjøpte jo opp FlyNordic sånn plutselig.
Ser ikke bort i fra at det samme vil skje igjen...
Kjøpte , eller ble lurt på av Finnair som fikk aksjet i DY tilbake ?
Jeg tror ikke at Sterling kommer til å fortsette operasjonen på OSL. Har også hørt ubekreftede antydninger om dette.
Bare rykter. Ingen vet noe for sikkert og Sterling holder kortene meget tett til brystet. Menzies vet i grunn ingenting og må regne seg fram til det de tror Sterling skal fly.
At Norwegian tar over Sterling har ingen tro på. Jeg kan vanskelig tenke meg at Kjoss er interessert i å bruke penger det selskapet. Men han har overasket før...
Rossiyskie Avialinii
05-09-2008, 17:49
Hur går det med Sterling på Flesland?
Noen sjanse for at de overlever i Vestlandshovedstaden?