PDA

View Full Version : Ryktene sier at Sandefjord Lufthavn Torp skal ruste opp stedet


ENTO
31-08-2008, 20:28
At, gamle taxiway Yankee skal opprustes til NY taxiway. ILS 36 skal åpnes i oktober. Torp blir nå en skikkelig fin flyplass. Nå blir det slutt på alle divertingene på vinterstid når NØ kuling med snøfokk herjer. Den blir også betydelig sikrere, ved at vi slipper medvindslandinger på ILS 18 når det er nordavind. (ref. My Travel på glatt føre som landet på ILS 18 med betydelig medvind og glatt bane og stanset på tvers i syd) !

MartinL
31-08-2008, 20:38
Flott for Torp dette. Blir det noe utvidelse av teminalen snart? Jaggu er det blitt trangt der.

KennethGS
06-09-2008, 13:47
Den blir også betydelig sikrere...

Ikke glem bakkeradaren som har blitt satt opp ved de-icingplattformen...


Blir det noe utvidelse av teminalen snart? Jaggu er det blitt trangt der.

Blir noe utvidelse snart ja. Utlandsdelen skal utvides nordover med ca. 5 meter (nærmere flyene), og kjøreveien som idag går mellom terminalen og flyene, flyttes bak flyene.

Bedre for oss, og bedre for dere... ^_^

FlightDeck
06-09-2008, 16:33
Neste gang de utvider terminalen håper jeg de prøver å gjøre det litt fint også. Her har de mye å lære av f.eks. Rygge.

Gulboble
06-09-2008, 18:06
Neste gang de utvider terminalen håper jeg de prøver å gjøre det litt fint også. Her har de mye å lære av f.eks. Rygge.

Når jeg skal ut og fly er det ikke for å se på terminalen. Heia TORP !

KennethGS
06-09-2008, 18:34
Når jeg skal ut og fly er det ikke for å se på terminalen. Heia TORP !

Nei, der er jeg igrunn enig... Funksjon foran form...

FlightDeck
06-09-2008, 18:49
Funksjon og form bør være en side av samme sak, det er det ikke på Torp.

KennethGS
06-09-2008, 19:52
Da kan du kanskje komme med noe mer spesifikt, så kanskje noen som har noe med det kan lese det?

Generelle klager fører sjelden noe med seg...:rolleyes:

EB
07-09-2008, 07:59
Det kan da ikke være negativt at det er pent rundt deg - selv om du er på en flyplass.

seilfly
07-09-2008, 08:03
Det er sant... Den styggeste terminalen jeg har kommet til er på Heathrow (LHR), en eller annen terminal man ankommer fra Norge. Det peneste jeg har kommet til er Dallas Fort Worth (DFW). Også Munchen (MUC) er ganske stilren og ikke så masete utseendemessig.
-Men LHR (T3?) er forferdelig slitt og stygg i ankomst.

Back on track: Hyggelig å se det satses seriøst på lufthavner rundt omkring, uansett om det er i sentral ødemark eller om det er på hvilken som helst side av Oslofjorden.

Fly high
07-09-2008, 17:55
Helt enig i at Heathrow er ille!

Torp er helt grei, synes jeg. Jeg har vel egentlig aldri registrert noen "estetiske uregelmessigheter" der. Og det er vel tross alt bedre med en halvfin terminal full av folk enn en helfin terminal som er nesten tom ...? ;)

Men fra spøk til alvor: Hva er det egentlig som ikke er så bra med terminalen på Torp? Jeg ble litt nysgjerrig ...

Trety
07-09-2008, 22:57
Neste gang de utvider terminalen håper jeg de prøver å gjøre det litt fint også. Her har de mye å lære av f.eks. Rygge.

Skjønte ikke helt denne, kan ikke akkurat si at jeg synes utenlandsterminalen på TRF akkurat ser ut som noe takras. Helt greit, pent og funksjonelt.

KennethGS
07-09-2008, 23:37
....OG man slipper å bli styrt inn i taxfree'en... :p

DET er lavmål det!

seilfly
07-09-2008, 23:44
Hør hør!


tekst tekst tekst