PDA

View Full Version : Lounge tilbud BGO

Hickok
29-08-2008, 16:26
Er det noen som vet om det foreligger noen planer om å åpne buisness lounge på BGO? Det er jo tross alt etterhvert ganske mange fly daglig som flyr utenlands etterhvert, og tilbudet til de med fullprisbillett er jo temmelig stusselig vil jeg si.

BGO
29-08-2008, 16:28
Avinor har jo stor planer på Flesland som på de andre store flyplassene her i landet, men det skjer veldig lite og det er ingentind som er bestemt 100% ennå

LN-KOG
29-08-2008, 21:56
Er det noen som vet om det foreligger noen planer om å åpne buisness lounge på BGO? Det er jo tross alt etterhvert ganske mange fly daglig som flyr utenlands etterhvert, og tilbudet til de med fullprisbillett er jo temmelig stusselig vil jeg si.

Mange??? Hva er så definisjonen på mange og utland? Jeg tror ikke det kan lønne seg særlig med en lounge.

Hickok
29-08-2008, 22:10
Snu det på hodet da. Hvor mange utenlandsavganger der dette er aktuelt trengs det? Greit nok at det ikke er på langt nær like mange som på OSL, men det er nå fortsatt en god del. Hvis en ser ut av landet, så er det langt mindre flyplasser som har et slikt tilbud. Rommene er der, så det skal ikke så voldsomme inngrep til for å få dette til.

SK384
30-08-2008, 08:40
SAS hadde en lounge der når terminalen åpnet i 1988. Tror det het Scanorama lounge eller noe slikt den gangen. Den eksiserte ikke så veldig lenge. Mener at den forsvant fordi at Avinor trengte arealene til andre ting.

Utflyttet
30-08-2008, 12:27
Det jeg virkelig savner på Flesland som jeg synes det er dårlig av SAS å ikke ha er en egen skranke for business/EBG. Det er faktisk utrolig at skandinavias 4. største flyplass ikke har bedre tilbud ved innsjekk for de som betaler for det. :old

-A

JoeW
30-08-2008, 12:31
Har ikke SAS egne C-klasse og EBG-counters i BGO????? Det finner jeg ganske utrolig! Flyr ikke også LH en avgang eller to til BGO - heller ikke her noen C-klasse check-in? (Det er vel få C-klasse pax på LH-maskinen, men likevel). Sitter og gaper dersom det stemmer!

PSC TOS
30-08-2008, 12:34
Hvorfor er det slik at utenlandsreisende fortjener å bruke lounge så mye mer enn innenlandsreisende?

MD11
30-08-2008, 12:55
Høres nesten ut som om det er LHR i dere diskuterer her, hallo, egen skranke for C og EBG kunder......hvor mange utenlandsavganger snakker vi om, noen få til CPH, et par? til LGW og en til FRA......

Utflyttet
30-08-2008, 12:59
Høres nesten ut som om det er LHR i dere diskuterer her, hallo, egen skranke for C og EBG kunder......hvor mange utenlandsavganger snakker vi om, noen få til CPH, et par? til LGW og en til FRA......

Hvem sier at EBG'er eller fullpris-billetter ikke reiser innenlands?

-A

MD11
30-08-2008, 13:01
Så du mener at fullpriskunder innland skal ha egen skranke??

Dag Viking
30-08-2008, 13:04
C bagdrop på OSL er i alle fall gull verdt, å kunne gå rett forbi til tider lang kø gjør reisen mye mindre slitsom.
Forrige uke kom jeg fra CPH og skulle videre til BGO. Lang kø på bagdrop, så ut til å ta 10-12 minutter. Jeg gikk bort til internasjonal business (?) som hadde null kø og leverte bagen. Hun spurte om jeg fløy biz og skulle til utland, jeg sa at jeg tror jeg hadde full flex og kom fra utland. Etter å ha sjekket booking-koden var det i allefall greit å levere der.

Utflyttet
30-08-2008, 13:05

Nei, jeg mener det burde være en egen skanke for fullpris/EBG. Om det er innenriks eller utenriks er snakk om er jeg knekkende likegyldig til.

-A

Utflyttet
30-08-2008, 13:06
C bagdrop på OSL er i alle fall gull verdt, å kunne gå rett forbi til tider lang kø gjør reisen mye mindre slitsom.
Forrige uke kom jeg fra CPH og skulle videre til BGO. Lang kø på bagdrop, så ut til å ta 10-12 minutter. Jeg gikk bort til internasjonal business (?) som hadde null kø og leverte bagen. Hun spurte om jeg fløy biz og skulle til utland, jeg sa at jeg tror jeg hadde full flex og kom fra utland. Etter å ha sjekket booking-koden var det i allefall greit å levere der.

Denne bruker jeg på OSL ofte, at jeg bare løper rundt der, viser kortet og vips er jeg kvitt baggasjen. Absolutt bra at dette lar seg gjøre.

-A

Dag Viking
30-08-2008, 13:08

Ja, hvorfor ikke? Når det ikke er fullpris- eller EBG-passasjerer så kan den benyttes til andre reisende.
Kortere tid til innsjekk er noe man nyter godt av i andre land hvis man har status eller reiser på dyr billett, hvorfor skal man ikke kunne gjøre det fra BGO? Er det janteloven i full blomst igjen?

JoeW
30-08-2008, 13:10
Jeg er fortsatt i sjokk over at de ikke har dette tilbudet på BGO.

MD11
30-08-2008, 13:11
Her er det ikke snakk om jantelov men fornuft. Hadde man sett behov for dette så hadde sikkert både BGO, SVG og TRD hatt egen skranke for C/EBG og egen bagdrop for lenge siden...men jeg kan tenke meg at volumet blir altfor lite i forhold til OSL.

JoeW
30-08-2008, 13:14
Hvordan kan f.eks. da OK, som har egen innsjekk, SGS-handlet på OSL, ha en C-skranke på sin ene flight? Det er jo ikke noe problem for en C/EBG-skranke som tar overflow fra de andre skrankene når det ikke er noen C/Elites i kø! Og jeg vil da jammen tro det er en del EBGs i BGO også.

Utflyttet
30-08-2008, 13:15
Her er det ikke snakk om jantelov men fornuft. Hadde man sett behov for dette så hadde sikkert både BGO, SVG og TRD hatt egen skranke for C/EBG og egen bagdrop for lenge siden...men jeg kan tenke meg at volumet blir altfor lite i forhold til OSL.

Det er ganske mange som reise fullpris innenriks fra BGO vil jeg tro, spesielt til OSL. I tillegg er det mange av os som er EBG takket være reiser utenlands og da er det ikke mye moro å stå bak 150 charter-turister i bagdrop...

-A

Dag Viking
30-08-2008, 13:36

Jeg ANTAR at BGO har ganske stor andel C/fullpris pax. BGO er et knutepunkt på Vestlandet med tanke på oljeruta SVG-BGO-KSU.
*A har dessuten følgende avganger i ukedagene:
Aberdeen -3
Førde - 2
Frankfurt -2
Haugesund -2
Kristiansand - 6
Kristiansund -4
København -5
London -1
Molde - 3
Oslo -17
Sandefjord - 6
Sogndal - 2
Stavanger - 12
Stockholm - 1
Trondheim - 7
Ålesund - 3

Ikke så ille, egen bagdrop burde det helt klart være marked for, kanskje lounge også.

LN-RRA
30-08-2008, 13:43
SVG har egen innsjekksskranke for C-klasse/EBG, så det er rart at BGO ikke har.
Det er ikke et krav i fra SAS at man må ha dette, men det tilbys som en ekstra service.
Lufthansa derimot, krever at det skal være en egen skranke for C-klasse/Star Gold.

FlightDeck
30-08-2008, 18:07
Det er definitivt "marked" for Business Class-innsjekk på Flesland. Det er selvfølgelig svært mange med EBS/EBG-kort som skal reise innelands, og en del også på utenlandsrutene, samt passasjerer som reiser på Business Class enten med SAS eller Lufthansa. Når det gjelder lounge, så burde det også ha vært en innenlandslounge på Gardermoen, samt en lounge på Flesland som både kan brukes av innenlands- og utenlandsreisende.

Tommy777
30-08-2008, 18:25
Tror ikke du kan forvente en lounge i Bergen den naermeste tiden. Det var en lounge der tidligere (Euro Class lounge), ganske trivelig lounge faktisk. Loungen var i utgangspunktet midlertidig stengt grunnet utvidelse / oppussing, men aapnet aldri igjen.

Og med kun to LH avganger og 6 SAS avganger blir det litt i minste laget. Og med SAS sin logikk at siden konkurrentene ikke har lounge, trenger ikke vi det heller, er sjansen meget liten.

Naar det gjelder domestic, tror jeg ikke OSL en gang vil faa en lounge. Dessverre. Skikkelig SAS diskriminering at de norske innenrikskundene er de eneste i Skandinavia som ikke har loungetilgang paa den stoerste flyplassen, som er MYE stoerre enn ARN som har lounge paa innenriks.

Naar det gjelder innsjekk, er det vel kun OSL som har business/ebg innsjekk i Norge? Slik har det vel alltid vaert? Sjekker utrolig sjelden inn bagasje. Poenget er vel at folk skal bruke automater og bag drop og at man skal komme vekk fra steinalderinnsjekk. Ser ikke behov for EBG/Business innsjekk overhodet, men en egen Bag Drop koe hadde kanskje vaert paa sin plass? Bag drop paa EVE f.eks. tok 15-20 min da vi var der i sommer. Da hjelper det lite med raske og smarte automater...

FlightDeck
30-08-2008, 18:27
Tenkte kanskje at SAS ville åpne en innenlandslounge i forbindelse med utvidelsen av Gardermoen? Det er jo særlig på innenlands at Norwegian har et flytilbud som nærmer seg SAS' tilbud, og da kunne jo en slik lounge være et bra konkurransefortrinn.

JoeW
30-08-2008, 18:31
Naar det gjelder innsjekk, er det vel kun OSL som har business/ebg innsjekk i Norge? Slik har det vel alltid vaert? Sjekker utrolig sjelden inn bagasje. Poenget er vel at folk skal bruke automater og bag drop og at man skal komme vekk fra steinalderinnsjekk. Ser ikke behov for EBG/Business innsjekk overhodet, men en egen Bag Drop koe hadde kanskje vaert paa sin plass? Bag drop paa EVE f.eks. tok 15-20 min da vi var der i sommer. Da hjelper det lite med raske og smarte automater...Jeg synes nå likevel at de kundene som velger å betale for en C-klassebillett ikke skal tvinges på automat. De må gjerne oppfordres, men der bør man strekke seg litt. Om det er en EBG-bagdrop eller vanlig innsjekk synes jeg ikke spiller noen rolle, poenget må bare være at man prioriterer de viktigste kundene i køen, slik at ventetiden for disse minimeres.

LN-RRA
30-08-2008, 19:15
Naar det gjelder innsjekk, er det vel kun OSL som har business/ebg innsjekk i Norge?

Dersom du leser posten min litt lengre oppe Tommy777 så ser du også SVG Business/EBG innsjekk, så OSL er ikke alene om det. Business skranken har vært der i over 3 år. Jobber selv på Sola så dette vet jeg.
Vi har der i mot ikke Business Bag-drop, men logoen er på plass så vi får se hva som kommer etter hvert.

Lounge hadde vi for mange mange år siden, men den forsvant da Avinor trengte plassen til noe annet.

Tommy777
30-08-2008, 19:31
Dersom du leser posten min litt lengre oppe Tommy777 så ser du også SVG Business/EBG innsjekk, så OSL er ikke alene om det. Business skranken har vært der i over 3 år. Jobber selv på Sola så dette vet jeg.
Vi har der i mot ikke Business Bag-drop, men logoen er på plass så vi får se hva som kommer etter hvert.

Lounge hadde vi for mange mange år siden, men den forsvant da Avinor trengte plassen til noe annet.

OK, det maa da vaere den eneste flyplassen som har det i Norge bortsett fra OSL? Vet at hverken BGO eller TRD har det.

Husker ogsaa godt SVG Euro Class loungen..

ILS2
01-09-2008, 01:17
Jeg har sjekket inn i Business-skranke på Flesland flere ganger i år - siste gang i juni. Felles for de tilfellene er at Lufthansa sin morgenavgang til Frankfurt skulle gå i samme tidsrom. Mulig at det var derfor de hadde Business-skranke. Skal fly fra BGO torsdag morgen. Håper på Business-skranke :)

MD11
01-09-2008, 10:50
Litt avsporing, men TG har egen innsjekk skranke for ID reisende i BKK:D