PDA

View Full Version : Scanair-julebord i Seattle


dc-8-63
26-08-2008, 15:28
Da er datoene fastlagt:
- Torsdag 22 Januar til Soendag 25 Januar, selvfoelgelig er det mulig med lengre / kortere opphold.

Hoved innhold:
- Torsdag aapen formiddag - velkommst paa The harbor Public House paa Bainbridge paa ettermiddagen / kvelden (etter SK937 ankommst)
- Freddag - Boeing - Program vil foelge senere men beregn fra 09:00 - 15:00 - samlet middag - Tommy's ettermiddagprogram
- Loerdag - Onkels Andreas leder spottere, ogsaa mulighet for Stempelmotor jakt - Julebord med presang utveksling
- Soendag - Kenmore "Air to Air" med Bevere ?

EB
26-08-2008, 15:39
Mulig at det ordner seg for en tur i slutten av januar - men kan tidligst ankomme SEA 23. januar klokken 13:10...

CK
26-08-2008, 15:41
hmm, det frister helt klart.... og da har jeg uansett planlagt pappa-permisjon....

Martin
26-08-2008, 16:06
Jeg er helt klart med!

Helgen med lørdag 24. passer som tidligere nevnt best for meg, mtp. lønningsdag den 20. Sånn bortsett fra det, er jeg veeeldig fleksibel med når jeg kan ta meg fri, så lenge det er i det nye året.. (Jeg tror hvertfall ikke det er noe særlig stor krangling om feriedager i Januar her på FedEx..)

Airbus 330
26-08-2008, 16:28
Dette frister VELDIG, og jeg regner/håper jeg er med....

Airbus 330.

Tommy777
26-08-2008, 16:31
Pre- Seattle party starter i President Klubben paa IAH torsdag. Deretter blir det First Class paa Danielsen opp til Seattle mens Johnsen faar jump seat.

Skal jeg se paa hotellpriser igjen i aar?

VC-10
26-08-2008, 17:21
Dette hørtes interessant ut - keep us informed :p

VC-10

sail4fun
26-08-2008, 17:49
24 Januar har jeg bursdag... , hm....

Martin
26-08-2008, 18:04
24 Januar har jeg bursdag... , hm....

Da kan det ikke være noe å lure på, eller?

Thomas
26-08-2008, 18:17
Ingen umulighet..

TOS
26-08-2008, 18:22
Jeg er fristet... Noen som har noen ID-billetter (e.l.) de vil gi bort....?:D

BSSW
26-08-2008, 18:45
Er med jeg. Tommy, du kan vel gjøre det, og samle alle på samme hotell.

Da er det vel bare å spare opp slik at man kan betale flybilletter og hotell.

Martin
26-08-2008, 18:54
Det enkleste, er vel - som Olav sier - at alle samles på samme hotell.
Hvis Tommy tar på seg den biten, så er det greit for meg - og da har det vel en tendens til å bli litt billigere og ;)

ENGM RAMP
26-08-2008, 18:59
Hmm, dette hadde virkelig vært morro :)

ENGM RAMP
26-08-2008, 19:02
Hmmm faktisk ser jeg www.wideroe.no kan tilby fra torsdag til mandag den helgen for 5.945 kr :)

Bizflyer
26-08-2008, 19:03
hmm, det frister helt klart.... og da har jeg uansett planlagt pappa-permisjon....

Tar du meg med på vennebillett i biz? (smisk smisk;))

BF:cool2

Egil
26-08-2008, 19:23
I år fikk jeg ikke med meg denne begivenheten men sendte Farmer som Stand-In, kan ikke svare for Farmer nå da men neste år har jeg planer om å dukke opp in person :)

E!

Martin
26-08-2008, 19:27
I år fikk jeg ikke med meg denne begivenheten men sendte Farmer som Stand-In, kan ikke svare for Farmer nå da men neste år har jeg planer om å dukke opp in person :)

E!

Farmer fikk vel t.o.m. navneskilt med ditt navn på, når vi var hos Boeing..

ENGM RAMP
26-08-2008, 19:32
Hmmm, om noen kan avse en vennebillet, så betaler jeg gjerne måneder i forveien jeg :)

:USA

Martin
26-08-2008, 19:34
Om noen ikke er så kresne, og klarer å skvise seg nedi en pappeske, så kan jeg spandere transporten, jeg :D
Tar litt lenger tid, men...

BSSW
26-08-2008, 19:36
Om noen ikke er så kresne, og klarer å skvise seg nedi en pappeske, så kan jeg spandere transporten, jeg :D
Tar litt lenger tid, men...

Husk matpakke :colgate:

gustavf
26-08-2008, 19:37
Mye tyder på at jeg kommer til å være et stykke innover i Gambia, rundt Farafenni, på ei studiereise inntil den 19. januar. Må se hvordan dette eventuelt kan kombineres med noen dager i Seattle, men jeg er ikke optimist på så mye fri i januar.

Discus
26-08-2008, 20:05
Fristende, fristende.........

Tommy777
26-08-2008, 20:17
For de som absolutt oensker aa faa litt variasjon, finnes det ut med SK direkte fra CPH til SEA og retur med LH via FRA for 1090 dollar all in:

SAS Scandinavian Airlines Flight SK457 on a MD-80 (jet) in coach class
(meal, food for purchase)
Departs Oslo, Norway (OSL) Thur, Jan 22 12:15p 1 hr 10 min
Arrives Copenhagen, Denmark (CPH) 1:25p
1 adult in booking code L, covered by fare (A1) below
Layover in Copenhagen 2 hrs 20 min
SAS Scandinavian Airlines SAS Scandinavian Airlines Flight SK937 on an Airbus A340 (jet) in coach class
(meal, snack, movie)
Departs Copenhagen, Denmark (CPH) Thur, Jan 22 3:45p 10 hrs 0 min
Arrives Seattle, WA (SEA) 4:45p
1 adult in booking code L, covered by fare (A1) below

Seattle, WA to Oslo, Norway: 5800 miles 13 hrs 5 min
Lufthansa Airlines Lufthansa Airlines Flight LH491 on an Airbus A330 (jet) in coach class
(meal, snack)
Departs Seattle, WA (SEA) Sun, Jan 25 2:45p 10 hrs 10 min
Arrives Frankfurt, Germany (FRA) Mon, Jan 26 9:55a
1 adult in booking code W, covered by fare (A2) below
Layover in Frankfurt 1 hr 0 min
SAS Scandinavian Airlines SAS Scandinavian Airlines Flight SK3692 on an Airbus A320 (jet) in coach class
(operated by Lufthansa Airlines as Flight LH3132)
(snack)
Departs Frankfurt, Germany (FRA) Mon, Jan 26 10:55a 1 hr 55 min
Arrives Oslo, Norway (OSL) 12:50p
1 adult in booking code K, covered by fare (A2) below

Tommy777
26-08-2008, 20:36
Hoteller:

Samme hotellet som i fjor: 155 daler pr. natt pr. rom med to dobbelsenger + 10% skatt
Dobbel V hotellet ett kvartal unna: 230 daler pr. natt pr. rom med to dobbelsenger + skatt
Hyatt Regency: 200 daler pr. natt pr. rom med to dobbelsenger

Som vanlig kan dette avbestilles frem til to dager foer ankomst og krever ingen forskuddsbetaling, saa jeg blokkerer bare en del rom naar vi har bestemt oss, sjekker innom websia ofte og oppdaterer prisen dersom prisen gaar nedover. Sheraton boer komme ned paa 132 daler, det betalte jeg i mai der borte ogsaa, samme som vi betalte i fjor.

Fordelen med Sheraton er at alle faar tilgang til loungen med gratis servering pga min status. Hyatt har en bedre lounge med gratis alkohol, men det er jo ikke garantert at de oppgraderer hele bunchen saann som paa Sheraton. W er jo et bedre hotell, men har ikke lounge

BSSW
26-08-2008, 20:47
Stemmer for at vi velger samme hotell som i år da. Med lounge og som billigste alternativ. Og likte det hotellet godt i jan.

Men kanskje vi kan få oss rom i det andre tårnet denne gang? Så slipper vi å ta heisen ned, krysse hele hotellet før heisen opp til toppen av det andre tårnet.

Martin
26-08-2008, 20:48
Hvor bestiller man den ruta der, Tommy?

Ang. hoteller: Ett fett for meg, men Sheraton var greit i fjor, pluss at det er billigst..

Tommy777
26-08-2008, 20:48
Det nye taarnet (som dere bodde i i fjor) har jo de nyeste og beste rommene, var vel derfor dere havna der

Tommy777
26-08-2008, 20:50
Hvor bestiller man den ruta der, Tommy?

Ang. hoteller: Ett fett for meg, men Sheraton var greit i fjor, pluss at det er billigst..

Bygg sjoel paa avansert soek paa Wideroe.no eller expedia for USD prising? OBS! Merk at siste leg var booket i SK codshare

Martin
26-08-2008, 21:46
Selvsagt.. Fant den selvsagt hos Farmer.. Trengte ikke å søke avansert en gang..

Tommy777
26-08-2008, 21:47
Hva kosta den der?

Airbus 330
26-08-2008, 21:53
Så fort datoen blir spikret, så tror jeg at det blir booking her for min del.
Og det blir sikkert flere enn meg som venter på den.;)

Airbus 330.

dc-8-63
26-08-2008, 22:02
Datoene spikres i morgen....vi har andre moete i arrangements komiteen...regner med en enstemmig avgjoerlse ...

FlightDeck
26-08-2008, 22:08
Høres spennende ut. Hva slags opplegg snakker vi om, samme som i fjor? Passer jo bra for oss som ikke var med ... :D

Martin
26-08-2008, 22:31
Hva kosta den der?

6203 NOK, inkl.bestillingsgebyr..

Martin
26-08-2008, 22:38
Og for 81 kroner mer, kan man tilogmed få fly en Dash 8-300. WF til GOT, SK videre via CPH, og LH tilbake via FRA..

Tommy777
26-08-2008, 22:39
6203 NOK, inkl.bestillingsgebyr..

Daarlig vekslingskurs hos Farmer eller?? 1101 hos www.orbitz.com

dc-8-63
26-08-2008, 22:41
Høres spennende ut. Hva slags opplegg snakker vi om, samme som i fjor? Passer jo bra for oss som ikke var med ... :D

Opplegget er omtrent det samme som i fjor:

- Torsdag - aapen -
- Fredag - Boeing - middag paa kvelden - Tommy's ettermiddagplaner
- Loerdag - loest sammensatt spottedag - Everett med besoek hos Museum of Flight avdeling paa Everett, den ny aapnede samlingen til Paul Allen ogsaa paa Everett - mulighet for Stempel motor dag hos Kenmore. Julebord paa kvelden.
- Soendag - igjen lagt litt aapent, men om vi faar til 2x8 kunne vi faa til en rund tur med 2 Bevere - Air to Air foto muligheter....

Her har vi fly i de felste former og fasonger...rimelig gode kontakter (jobber for aa forbedre de svake ledd) brukbar fantasi hjulpet av god kaffe....igjen skal vi ha det morro....

Tommy777
26-08-2008, 22:48
Har litt lyst paa en tur ut til Bainbridge paa torsdagskvelden som i fjor. God mat og godt oel. Leiebiler til latterlig pris har jeg ogsaa kontroll paa.

Middag fredag planlegges bedre i aar, jeg kan ta meg av det. Selve julebordet faar FinnE ta seg av, men litt mer spennende enn det var i fjor maa vi faa til

dc-8-63
26-08-2008, 22:49
Det er derfor det staar aapent.....The Harbor Public House er alltid et sikkert opplegg....

Blubird
26-08-2008, 22:50
Høres unektelig forlokkende ut dette...og godt for M&M-kontoen.

dc-8-63
26-08-2008, 22:53
Naar en snakker om M&M saa kom LH's 330 inn over Lake Union Kontroll sntral 45 minutter tidlig i dag.....en snau halvtime etter Air France sin 330....

Vede
26-08-2008, 22:57
Hørres fristende ut dette julebordet ja. Nå som jeg har ID-biletter når dette finner sted har jeg veldig lyst å ta turen.

Martin
26-08-2008, 23:00
Hvis en evt. skal være med på noen form for moro på søndagen: Bør en kanskje ha billett på SK og ikke LH? 14:45 vs 18:45?

Discus
26-08-2008, 23:01
Høres ut som det kan bli trangt om ID-plassene på SK937 en kort periode i januar.

Martin
26-08-2008, 23:08
Hadde SAS bare kunnet fikset websidene sine.. Sitter sånn halvveis og vurderer om jeg skal "skeie ut" litt med eco extra enten den ene, evt. begge veier. Men så lenge sas.no ikke er interresert i å selge billetter til SEA fra andre steder enn Torp, så tar jeg pengene, sparer halvparten av dem, og bruker resten hos enten Farmer, eller LH..

Fellowship
26-08-2008, 23:14
Jeg kommer :) Bestilte via wideroe.no
billett bestilt, med SAS begge veier, torsdag SK 457 / 937 og søndag retur SK 938 / 1458 mandag.

Gleder meg ::::)))))

Martin
26-08-2008, 23:16
Der ser det ut som Fellowship spikret datoen :D

dc-8-63
26-08-2008, 23:19
med hjelp av en enstemmig Julebord komitee...(meg !!)

Discus
26-08-2008, 23:20
Martin - BA har Premium Economy for 800GBP LHR-SEA (B747 og B777), men da må man legge inn litt god tid i London. (OSL-LHR kr. 1500)

dc-8-63
26-08-2008, 23:20
Og naa for Ck fikse slik at Stein Kaptein flyr enten 937/22 eller 938/25 eller begge

Tommy777
26-08-2008, 23:26
Og naa for Ck fikse slik at Stein Kaptein flyr enten 937/22 eller 938/25 eller begge

Kanskje han heller skal fokusere paa aa fikse heimesia til SAS slik at deltakerne kommer seg over :p

Stein Kaptein orger low pass og scheduling selv ;)

Martin
26-08-2008, 23:27
Martin - BA har Premium Economy for 800GBP LHR-SEA (B747 og B777), men da må man legge inn litt god tid i London. (OSL-LHR kr. 1500)

hmm.. 9400 NOK, om man deler den opp, mot over 13000 om man bestiller gjennomgående.. Men hvordan er BA sin? Premium Economy vs SAS sin Extra. BA har vel ikke mer enn extra benplass, man får mat først, og vinen i et ordentlig glass istedenfor i plastglass (ref: Flyertalk). Hvordan er servicen hos SK på Extra? Noen som har prøvd begge? Jeg innbiller meg at SAS ville gitt mest valuta for pengene der..

dc-8-63
26-08-2008, 23:28
Kanskje han heller skal fokusere paa aa fikse heimesia til SAS slik at deltakerne kommer seg over :p

Stein Kaptein orger low pass og scheduling selv ;)


Hjemme sia til SAS...det er WIAS det.....i hvertfall om en oensker sider som virker....he he he...:p:p

Tommy777
26-08-2008, 23:35
hmm.. 9400 NOK, om man deler den opp, mot over 13000 om man bestiller gjennomgående.. Men hvordan er BA sin? Premium Economy vs SAS sin Extra. BA har vel ikke mer enn extra benplass, man får mat først, og vinen i et ordentlig glass istedenfor i plastglass (ref: Flyertalk). Hvordan er servicen hos SK på Extra? Noen som har prøvd begge? Jeg innbiller meg at SAS ville gitt mest valuta for pengene der..

Feil. BA har 2+4+2 i jumboen mot 3+4+3 bak. jeg hadde 28B i WT+ med BA sist gang jeg floey, en enseter ved noedutgangen.

Personlig liker jeg BAs premium economy mye bedre enn SAS, setene recliner mer, er ikke saa harde heller. Fotstoettene er ogsaa mye bedre hos BA. Eneste negative er at de ikke serverer gratis champers, noe SAS gjoer. SAS sin service er veldig variabel, mens BA gir premium service som om det var en egen klasse

Mer her: http://www.britishairways.com/travel/wtpexp/public/en_us

Men det blir en laaaaaaaaaaaaaaaang tur via London

Tommy777
26-08-2008, 23:36
Hjemme sia til SAS...det er WIAS det.....i hvertfall om en oensker sider som virker....he he he...:p:p

vel, WF selger heller ikke Economy Extra......

dc-8-63
26-08-2008, 23:41
Jo det gjoer de det saa...faderen kommer i morgen med SK937 paa E+ kjoept av Farmer & Co

TOS
26-08-2008, 23:46
vel, WF selger heller ikke Economy Extra......

Jo det gjoer de det saa...

Vel, dere har vel rett begge to. Dvs. det kan virke som om wideroe.no ikke selger økonomi ekstra, for det kommer ikke opp som et alternativ (om ikke økonomi er utsolgt). Men, så vidt jeg har forstått dette så kan man skrive en merknad til wias om at man ønsker økon xtra , og så fikser de det. Dette kan man enkelte ordne på chat'en etter bookingen i en annen klasse er gjort. Utfordringen er vel å finne prisen i forkant....

Jeg antar at dette også lar seg ordne i SAS sine egne systemer, men da må man vel ringe?

Martin
26-08-2008, 23:50
Feil. BA har 2+4+2 i jumboen mot 3+4+3 bak. jeg hadde 28B i WT+ med BA sist gang jeg floey, en enseter ved noedutgangen.

Personlig liker jeg BAs premium economy mye bedre enn SAS, setene recliner mer, er ikke saa harde heller. Fotstoettene er ogsaa mye bedre hos BA. Eneste negative er at de ikke serverer gratis champers, noe SAS gjoer. SAS sin service er veldig variabel, mens BA gir premium service som om det var en egen klasse

Mer her: http://www.britishairways.com/travel/wtpexp/public/en_us

Men det blir en laaaaaaaaaaaaaaaang tur via London

360 Miles/580 kilometer lenger via London.. Pluss at en kanskje helst bør satse på BA761 med avgang klokken 07:40 (BA763 gir 1h 5min transfer).. Ankommer dog SEA før SK, og drar fra SEA 5 minutter før på søndagen.. Også hadde det jo vært litt moro med to nye flytyper på lista - Forøvrig eneste alternativ mellom Europa og SEA som flyr fly som er bygd hos de vi skal besøke..

dc-8-63
26-08-2008, 23:55
E+ lar seg faktisk bestille via SAS uten aa ringe Plinge Lise...en maa foerst velge billigste pris, saa faar du mulighet til aa velge bedre produkt....

Hickok
26-08-2008, 23:59
Hmmm, dette virker fryktelig morro for en relativ fersking på forumet...

Martin
27-08-2008, 00:00
E+ lar seg faktisk bestille via SAS uten aa ringe Plinge Lise...en maa foerst velge billigste pris, saa faar du mulighet til aa velge bedre produkt....

Jeg kan fint velge extra, men de eneste to avgangene man kan velge fra "Oslo" den torsdagen, går fra Torp! Problemet er ikke å velge klasse, men riktig avreiseby..

Tertit54
27-08-2008, 00:05
Jeg er jo litt "ny" i dette gamet, men en SEA tur hadde jo vært veldig fristende med både julebord og greier, og jeg har jo disse vennebillettene da ^_^.Hva snakker vi om av kostnader på en slik tur ??

dc-8-63
27-08-2008, 00:29
Regner med at kostnads nivaaet blir omtrent som i fjor...hotell ligger paa USD 155.00 i oeyeblikket pr natt...(Sheraton Downtown (Dette er en god pris)) vi leier en del Mini Vans, i fjor kom vel det paa 30-40 USD pr person inkludert bensin og parkering. Regner med at Boeing sponsor oss i 2009 ogsaa....de hentet oss paa hotellet og kjoerte oss foerst til Renton, saa til Everett og saa tilbake til hotellet. Mat kom vel paa 20-30 USD pr. maaltid i snitt med drikkevarer...det gir deg en idee

Tommy777
27-08-2008, 00:36
E+ lar seg faktisk bestille via SAS uten aa ringe Plinge Lise...en maa foerst velge billigste pris, saa faar du mulighet til aa velge bedre produkt....

Joda, dersom du vil reise via Oslo syd, ja

Tommy777
27-08-2008, 00:57
Skal vi oppdatere i post #1 Ja og kanskje saann at vi har bedre oversikt paa boerjan av traaden?

Andrev
27-08-2008, 08:28
Kult opplegg! Magefølelsen er at det blir i dyreste laget for meg å komme seg bortover, men det hadde vært en bra anledning for å komme seg til SEA. (klart at man må dit før eller siden uansett…)

TOS
27-08-2008, 08:53
Jeg er jo litt "ny" i dette gamet, men en SEA tur hadde jo vært veldig fristende med både julebord og greier, og jeg har jo disse vennebillettene da ^_^.Hva snakker vi om av kostnader på en slik tur ??

Jeg kan godt være vennen din....:p

Discus
27-08-2008, 09:06
E+ lar seg faktisk bestille via SAS uten aa ringe Plinge Lise...en maa foerst velge billigste pris, saa faar du mulighet til aa velge bedre produkt....
Problemet er at sas.no kun kommer opp med TRF som utreise til SEA fordi det er billigst :drunk: (nå kommer OSL opp med da via CPH-ORD...). De vil vel ikke at OSL-folk skal dra til SEA, da....

Hickok
27-08-2008, 11:19
Hmmm. Ser tur bestilt på LH koster like under 6400kr mens samme turen på Orbitz går for $1024. Spørsmålet er jo selvsagt om det er forskjell i bookingsklasse her (V/W)? Likevel er det vel kanskje verdt de 6-700kr ekstra for 100% opptjening kontra 25%? Hmmmm.

Tommy777
27-08-2008, 16:15
Jeg kan godt være vennen din....:p

Ingen fare, jeg kan holde deg i seigmann haanda, jeg dersom den store verden blir litt for stor :p

TOS
27-08-2008, 16:39
Ingen fare, jeg kan holde deg i seigmann haanda, jeg dersom den store verden blir litt for stor :p

Harstadværinger er i grunnen ganske morosame....:D Når man er vant til en liten by som Tromsø så blir det litt skummelt å reise ut i den store verden^_^

Det hadde vært kjekt å ta seg en tur, men det hadde egentlig passet meg bedre helgen etter (men sånn er nå livet) når jeg uansett hadde en tanke om konferansedeltakelse i SFO. Jeg får vel se på mulighetene.

Hickok
27-08-2008, 19:37
Hmm, ser også at AC skal har 6450T/R YVR. I forbindelse med å stå på ski søndag (og mandag), så er jo dette strengt tatt også et alternativ. Hvor lagt er det mellom Seattle og Vancouver?

Speedbird
27-08-2008, 19:54
Er jo veldig lenge til dette, og for meg som vanligvis planlegger en tur 10min før avreise, så kan jeg ikke love noe enda.
Men det var jo riktig hyggelig i år, så sannsynligheten er nok rimelig stor for at jeg kommer bortom. :)

ENGM RAMP
27-08-2008, 19:56
Avstanden er drøyt 22 mil Hickok!

http://maps.google.no/maps?f=s&utm_campaign=no&utm_source=no-ha-emea-no-google-gm&utm_medium=ha&utm_term=google%20maps

Fredrik Propell
27-08-2008, 20:00
Hmm, ser også at AC skal har 6450T/R YVR. I forbindelse med å stå på ski søndag (og mandag), så er jo dette strengt tatt også et alternativ. Hvor lagt er det mellom Seattle og Vancouver?


Mener det er ca tre timers tur, alt ettersom hvor mye trafikk det er.
Har holdt meg litt i kulissene her ang. å bestille biletter, men får jeg den jobben jeg har søkt på, så skal dere ikke se bort ifra at jeg stiller opp på julebordet! :):USA

EB
27-08-2008, 20:18
Sleng på en drøy time...

Utflyttet
27-08-2008, 20:22
Hmm, ser også at AC skal har 6450T/R YVR. I forbindelse med å stå på ski søndag (og mandag), så er jo dette strengt tatt også et alternativ. Hvor lagt er det mellom Seattle og Vancouver?

Jeg kjørte denne for noen år siden og det er ganske variabelt hvor ille det er med kø på veien der med grensen, men turen er fin. :)

Jeg ble grillet på vei ned igjen til SEA da jeg hadde vært opp til YVR for to døgn med en leiet Volvo S80 og knapt baggasje, de var besatt på å finne dop i bilen og gikk rimelig tøft til verks i å spørre meg ut.

-A

CK
27-08-2008, 20:43
Jeg har til gode å besøke SEA og dette virker som en fin mulighet til å ta seg en tur. (at jeg må score noe helt sinnsykt med "wife pints" ref. Kongen av Queens for å få reise er en annen sak - men det er mange månder til..... og det er etter jul [apropos det, jeg har noen 1:400 og 1:500 modeller til salgs (SAS retro A319 1:400, SAS DC-0 drage og drage sølv 1:400, Gofly 737-300x3 og Amakusa Dash 8-100) - de kan kanskje være med å finansiere den sjuke julegaven til Fru CK som må til for å få utreisetillatelse]

CK
27-08-2008, 20:44
SEA-Vancouver gjør vi selvsagt med innleid Goose fra Pacific Coastal!!! Jeg har fåt charter-pris!

LN-FHU
27-08-2008, 20:51
Jeg vurderer også en tur ja......
Har sett litt på BA over i Premium Economy....Skal jeg over blir det nok med dem. Fikk bra pris om du splitter OSL-LHR og LHR-SEA og kjører Economy fra OSL. Kan også oppgradere en vei til Club World om du vil....blir litt dyrere da men artig å ha prøvd :D

Martin
27-08-2008, 20:57
Jeg vurderer også en tur ja......
Har sett litt på BA over i Premium Economy....Skal jeg over blir det nok med dem. Fikk bra pris om du splitter OSL-LHR og LHR-SEA og kjører Economy fra OSL. Kan også oppgradere en vei til Club World om du vil....blir litt dyrere da men artig å ha prøvd :D


Eller: Business på OSL-LHR! Tror jeg regnet meg fra til totalt 11000, med biz til LHR og premium economy videre.. Prisforskjellen på billigste economy og billigste business mellom her og London ligger på rett under 1500 kroner tur-retur..

Vurderer faktisk samme alternativ selv..

BSSW
27-08-2008, 21:06
Jeg satser på LH via FRA/DEN bort og PDX/FRA hjem, men har ikke bestillt enda.

Men en ting jeg lurer på...hvorfor må man betale 50NOK "Ticket Service Charge" på Lufthansa.no mens man slipper unna det på Lufthansa.com (USA)?

Bizflyer
27-08-2008, 21:19
Skjønner nå at det ikke er noe poeng i å lage denne tråden Sticky! Det var ikke noe problem å få denne tråden til å bli hengende på toppen! :colgate:

BF:cool2

LN-MOW
28-08-2008, 14:57
Hvis noen vil fly me-262 kan det også arrangeres .... ;)

http://www.stormbirds.com/project/index.html

Discus
28-08-2008, 15:08
Men en ting jeg lurer på...hvorfor må man betale 50NOK "Ticket Service Charge" på Lufthansa.no mens man slipper unna det på Lufthansa.com (USA)?

Forskjellige markeder! Samme hos SAS også.

LN-MOW
28-08-2008, 17:29
Jeg kommer :) Bestilte via wideroe.no
billett bestilt, med SAS begge veier, torsdag SK 457 / 937 og søndag retur SK 938 / 1458 mandag.

Gleder meg ::::)))))

Da kan ikke jeg være dårligere ... Fysta Klasse ATL-SEA på DL 757 booket begge veier torsdag-mandag til den nette sum av USD 37. ^_^

BSSW
01-09-2008, 20:14
Har ikke bestillt billett enda, men satser på å gjøre det om noen dager. Grunn: "Inntil 45 dagers rentefri betalingsutsettelse" :8::cool:

Anyways....

Er det noen her som har vært på guided tour på FRA? (Søkte, men fant ingenting). Jeg lurte på å ta en slik da det blir transfer der, og tiden mellom flightene er på 4,5 timer. Om det er noen som vet når slike tourer er, og kan man bare dukke opp eller må man bestille? Om det går an å bare at en tour alene, pris på slik tour o.l. Lander kl 0825 fra SVG og flyr igjen til DEN kl 1255.

Takker for alle svar :)

Martin
01-09-2008, 20:55
Denne (http://www.airportcity-frankfurt.com/cms/default/rubrik/9/9917.experience_trips.htm) du tenker på, Olav?

Dag Viking
01-09-2008, 21:10
Dette hadde vært moro, er jo et par år siden sist.
Ser at det koster ca 21 000kr for biz med LH bortover og SK hjemover. Hadde jo vært moro å sammenligne de to, back to back.
Driver og planlegger en tur til Alpene i februar, men hvis den turen ikke blir noe av, så er mulighetene gode for en lyntur til SEA igjen.

Discus
01-09-2008, 21:35
Alpene i februar bytter du med Canadian Rockies i januar ^_^

BSSW
01-09-2008, 21:43
Denne (http://www.airportcity-frankfurt.com/cms/default/rubrik/9/9917.experience_trips.htm) du tenker på, Olav?

Ja, takk.

Men det ser ut til at de ikke begyner med tourer før kl 1300 :( Og det ser ikke ut til at man kan kontakte dem på e-mail med spørsmål heller, kun ringe eller fax :(

Dag Viking
01-09-2008, 21:54
Alpene i februar bytter du med Canadian Rockies i januar ^_^

Ja, ikke sant.... Men så var det visst noe som het reisefølge og ikke minst deres budsjett...;)
Man kan jo bruke litt feriepenger og ta en Ole Brum, "ja takk, begge deler"

Martin
01-09-2008, 23:49
Da var en booket! Ble SAS allikevel.. Vurderte som nevnt BA, men de kunne tilby enten en eller fem timer på LHR.. En ble litt lite, mens fem hadde blitt for mye (Pluss at den første flighten har avgang 07:40 :drunk: ).

Siden sas.no ikke ville selge billetter fra Gardermoen, ble det Farmer som fikk æren av å selge meg en billett. Og hvis hans disipler i.. ehm, Thailand, er det vel på denne tiden av døgnet, leser mailen de har fått, så blir det Economy Extra på meg.. :)

LN-FHU
02-09-2008, 08:01
Da var en booket! Ble SAS allikevel.. Vurderte som nevnt BA, men de kunne tilby enten en eller fem timer på LHR.. En ble litt lite, mens fem hadde blitt for mye (Pluss at den første flighten har avgang 07:40 :drunk: ).



Ville du ikke hatt lounge-tilgang med businessbiletter OSL-LHR da....? I såfalll hadde jo det hjulpet litt.......

Martin
02-09-2008, 10:07
Ville du ikke hatt lounge-tilgang med businessbiletter OSL-LHR da....? I såfalll hadde jo det hjulpet litt.......

På turen bort ville jeg kun hatt det på OSL..

Det ordnet seg forøvrig med Extra! Billetten ble først utstedt i økonomi, og jeg fryktet at alt hadde gått til "H......". Farmer har derimot en flink gjeng, som ordner opp, og Frode: Denne gangen flyr jeg hvertfall ikke Economy over.. :D

Tommy777
02-09-2008, 16:32
Og med 150% poeng grunnpoeng i Extra er du naermere EBS enn du noen gang har vaert. Rundt 14700 t/r SEA og 1800 t/r CPH 16500 totalt, da mangler du kun skarve 3500 poeng for aa oppnaa soelv

LN-FHU
02-09-2008, 16:37
......, og Frode: Denne gangen flyr jeg hvertfall ikke Economy over.. :D

Det skulle da vitterlig bare mangle..... :D :D :D

Martin
02-09-2008, 16:41
Faktisk.. Har hele tiden gått og trodd at man måtte ha 25000 poeng. Ser nå at det bare er 20000! Får se om en ikke kan få booket seg en tur eller to til med SAS neste år.. En vei til USA med 100% gir minst 3500 poeng... Kanskje det blir en tur med SAS over dammen neste år?

Tommy777
02-09-2008, 16:58
Faktisk.. Har hele tiden gått og trodd at man måtte ha 25000 poeng. Ser nå at det bare er 20000! Får se om en ikke kan få booket seg en tur eller to til med SAS neste år.. En vei til USA med 100% gir minst 3500 poeng... Kanskje det blir en tur med SAS over dammen neste år?

Pass paa aa sjekke naar du ble medlem. kvalifisering i Eurobonus er ikke saa smart som de fleste andre programmer at man har fra 1/1 til 31/12 aa kvalifisere seg. Her er det fra maaneden man ble medlem...

En vei til USA med 100% poeng gir mer enn 3500, det minste du faar er 3900 CPH-EWR, kjoerer du via ARN til EWR er det 4300. Seattle og Chicago er 4900 fra hhv CPH og ARN, i tillegg kommer jo connecting flights. Husk ogsaa at med gull faar du 15% ekstra grunnpoeng, slik at det blir 15% enklere aa fornye statusen. Denne turen til Seattle f.eks med soelv status hadde gitt deg 18.975 poeng, saa neste soelv alene og nesten TO gratisturer fra uansett by i skandinavia til uansett by i skandinavia.

Naar det gjelder de 3500 ekstra poengene du trenger, foelg med paa Flyertalk. Det er meget ofte europakampanjer i V klasse, de postes alltid der. t/r soer europa uten status gir 1800 poeng hver vei med 100%, saa 3600 poeng totalt

Martin
02-09-2008, 18:09
Står 11/07 på kortet mitt.. Har uansett kun de poengene jeg fikk for forrige SEA-tur.

Men med 16500 poeng til SEA neste år, samt neste års USA-sommerferietur med SAS, så er jo sølvstatusen i boks :) (Og da kan jo også Marius få de EB-poengene han alltid klager over at han ikke får når han lar meg bestille turene våre..)

Tommy777
02-09-2008, 18:12
Står 11/07 på kortet mitt.. Har uansett kun de poengene jeg fikk for forrige SEA-tur.

Men med 16500 poeng til SEA neste år, samt neste års USA-sommerferietur med SAS, så er jo sølvstatusen i boks :) (Og da kan jo også Marius få de EB-poengene han alltid klager over at han ikke får når han lar meg bestille turene våre..)

Da maa du oppnaa 20K grunnpoeng mellom 30. november - 30. november for aa faa soelv, saa med denne turen i Extra og sommeren i Extra (minimalt dyrere med Extra paa sommeren) er du soelv naar du lander i USA paa tur nr. 2

Martin
02-09-2008, 19:40
Et kjapt spørsmål: Hvis jeg f.eks. skulle finne på å oppgradere med cash på returen (Som jeg forstår man kan på flighter fra USA..): Hvilken klasse tjener jeg poeng på da?

Tommy777
02-09-2008, 19:41
Den klassen du originalt var booket i, ingen fler poeng aa hente, dessverre

gustavf
02-09-2008, 20:05
Alle som vi får bekreftet påmelding fra, vil få tilgang til et eget forum for detaljplanlegging. Dette er for at de som skal være med kan få dele detaljer rimelig fritt, uten å tenke på søkbarhet e.l. Vi har forståelse for at de som skal være med på et såpass omfattende arrangement har behov for å diskutere alt fra matallergier til ID-billetter, uten at dette er tilgjengelig for alle.

Dag Johnsen
03-09-2008, 12:21
Heisann!

Da ser det ut som det blir planleggingsmoete neste uke. dc-8-63 og jeg moetes paa Von's over et par Arrogant Bastrds og gaar over detaljene... :cheers:

Dag

BSSW
03-09-2008, 12:22
Heisann!

Da ser det ut som det blir planleggingsmoete neste uke. dc-8-63 og jeg moetes paa Von's over et par Arrogant Bastrds og gaar over detaljene... :cheers:

Dag

Hils Sonja :colgate:

BSSW
03-09-2008, 20:58
Kanskje sette opp liste over hvem som har meldt seg på til nå?

Er det flere enn disse som har meldt seg på?

dc-8-63
LN-MOW
Tommy777
Dag Johnsen
Martin
Fellowship
BSSW

Hickok
03-09-2008, 21:07
Jeg har. LH ons-søn.

gustavf
03-09-2008, 21:08
Og BSSW var ikke med på deltagerlista jeg så.

BSSW
03-09-2008, 21:15
Jeg er med jeg, har bare ikke bestillt billett enda:)

Blubird
03-09-2008, 21:24
Jeg legger inn en opsjon på deltagelse...tas muligens ut i firm commitment ila årets siste 2-3 måneder.

Dag Johnsen
04-09-2008, 02:53
Heisann BSSW!

Hils Sonja :colgate:

Joda, er hun der enda skal vi nok klare dette... og advare henne om neste gang... :cheers:

Dag

Tommy777
04-09-2008, 04:01
Heisann BSSW!



Joda, er hun der enda skal vi nok klare dette... og advare henne om neste gang... :cheers:

Dag

Jeg vil ogsaa vaere med :cry:

Dag Johnsen
05-09-2008, 12:34
Heisann!

Boeing is facing another 787 delay, with completion of ship one slipping at least eight weeks to mid-October, according to insiders, and latest estimates putting first flight at "earliest late December and more likely January 2009."

Er vi heldige kan det bli en fin tur til PAE for dere spottere...;)

Dag

VC-10
05-09-2008, 17:53
Da har jeg også bestemt meg for å bli med. Bestiller billett nå i kveld - dette blir artig! Ser ut til at det blir kombinasjon KL / AS / NW / AF / SK til en pen pris TRD - AMS - SFO - SEA - CDG - CPH - TRD. Har aldri prøvd AF på long haul, så det var fint å få til en slik kombinasjon!

:USA VC-10

LN-MOW
05-09-2008, 17:56
Heisann!

Er vi heldige kan det bli en fin tur til PAE for dere spottere...;)

Dag

Du skal da være med du også? ;)

Vi prøver igjen med mottoet 'Klapp en Dreamliner', så får vi se om vi har mer lykke med oss denne gangen.

BSSW
05-09-2008, 18:46
Skal ikke klappe denne gang. Vi skal sparke i dekkene på denne også :old :D

LN-TIB
06-09-2008, 02:39
kreves det mye ansinnitet for å kaste seg på ? ;)

LN-MOW
06-09-2008, 03:24
Bare 21-årsgrense. Det trenger vi pga de sosiale aktivitetene.

LN-TIB
06-09-2008, 03:35
Da har jeg god klaring ;) Skal se litt på det. Virket veldig spennende.

Tommy777
06-09-2008, 03:51
Harstadvaeringer er selvsagt velkommen til US and A ;-)

LN-TIB
06-09-2008, 03:59
Det e bra ;) Fant billett til litt over 7000 fra EVE t/r. gitt for pengene.

BSSW
08-09-2008, 22:22
Billett booket! SVG-FRA-DEN-SEA-PDX-FRA-SVG. Utreise 20/1 og retur 27-28/1

Søkte på wideroe.no på flight SVG-SEA og fikk opp ruten SVG-CPH-SEA-CPH-SVG med SK til kr 6171, inkl betalingsgebyr, som billigste alternativ.

Gikk deretter inn på avansert søk og søkte på samme strekk med LH som ønsket flyselskap. Fikk opp flyruten SVG-FRA-SEA-FRA-SVG med mellomlanding i IAD begge veier. Pris: 7388kr inkl bestillingsgebyr. Valgte da basert på pris.

Valgte så å basere på tidsplan og søke igjen med LH som flyselskap, og fikk opp SVG-FRA-PDX-SEA-PDX-FRA-SVG som første valg. Den koster kun 6007kr inkl bestillingsgebyr.

Greit nok at WIAS er eid av Widerøe/Sas, men at man ikke får opp det som er billigst, når man søker etter det billigste, er litt for dumt. Og at man heller ikke får det opp på avansert søk, etter pris, er like dumt.

MountainDew
08-09-2008, 22:37
Hei!

Jeg følger tråden og får se på mulighetene seinere på året :)

Thomas
08-09-2008, 22:41
Du har ikke mere ferie Fredrik, du skal jobbe for meg på OPS du! ;)

BSSW
08-09-2008, 22:44
Du har ikke mere ferie Fredrik, du skal jobbe for meg på OPS du! ;)

Neste år, 5 nye uker vet du Thomas :)

Skal pakke Fredrik ned i kofferten min om nødvendig :p :D

Martin
08-09-2008, 22:46
Fredrik: Om du stikker nedom jobben min en ukes tid før, så skal jeg få deg avgårde uten at Thomas merker noe :D

MountainDew
08-09-2008, 23:02
ha ha :) Tøysekopper !

DonRuud
20-09-2008, 00:21
Bør man være hardbarka spotter for dette her eller holder det med en lidenskapelig flyinteresse under oppseiling??

BSSW
20-09-2008, 00:38
Det holder lenge med flyinteresse :)

DonRuud
20-09-2008, 00:43
Ja, da tror jeg at jeg melder meg på nå, med forbehold om at jeg kommer meg over! (og det tror jeg skal gå fint)

LN-MOW
20-09-2008, 18:20
Vi trenger bekreftet påmeldelse minst en uke i forveien. Ellers kommer du ikke inn på fabrikkanlegget til Boeing.

DonRuud
20-09-2008, 19:25
Ja. tenkte mer på et par måneder i forveien jeg da, når jeg får bekreftet fri..!:) Men regn med meg! er bare små ting som skal på plass og skal mye til for at det ikke blir noe.

DonRuud
21-09-2008, 12:49
Flytur bestilt! Noen dager ekstra på meg, så tar hele uka:):USA

BSSW
21-09-2008, 14:14
Flytur bestilt! Noen dager ekstra på meg, så tar hele uka:):USA
Det er bra :) Fast plass da eller R1 kanskje?

Har du tatt deg en titt på SEA forumet du skal ha tilgang til?

DonRuud
21-09-2008, 14:24
Det er bra :) Fast plass da eller R1 kanskje?

Har du tatt deg en titt på SEA forumet du skal ha tilgang til?

Nei, noe slikt forum har jeg ikke sett? kommer vel..

EDIT: det har jeg visst allikevel.

Discus
21-09-2008, 14:33
Ser ut som planlegging av andre aktiviteter over there går i boks, så da er jeg med på det aller meste av faglige og sosiale aktiviteter i SEA i januar 2009 :USA

Egil
21-09-2008, 15:52
Vi trenger bekreftet påmeldelse minst en uke i forveien. Ellers kommer du ikke inn på fabrikkanlegget til Boeing.

Pøh... ^_^

Discus
23-09-2008, 20:54
Og da var billett bekreftet og leverandøren er BA, må jo fly Boeing når man skal til Boeing og denne gangen skal BAs 777 testes. Forrige tur var det 767 og 747 så da er jeg ajour med BAs long-haul-test etter dette.

EDIT: Det blir en "Ski og Fly"-tur, mulig plass til flere deltagere på "pre-flight-opplegget" også

Hickok
05-11-2008, 18:32
Siden det er lenge siden det har vært aktivitet her, så henter jeg frem igjen denne. *bump*

Tommy777
05-11-2008, 19:07
Kanskje DC8ern fra Bainbridge kunne tenke seg aa oppdatere foerste post med alle bekreftede deltakere?

LN-FHU
06-11-2008, 19:04
For de som enda ikke har bestillt, bl.a. undertegnede så kjører BA med go'priser enda på kampanje. 8 laken for Premium Economy t/r fra LHR.......:)

Teller på knappene dessverre...har kjøpt både ny bil og leilighet så vi får se......

Til dere som ikke har kjøpt enda, og som vurderer : Det er et kanonopplegg og en riktig opplevelse.

(Mon tro om Sonja husker oss....... ;) )

BSSW
06-11-2008, 19:06
Til dere som ikke har kjøpt enda, og som vurderer : Det er et kanonopplegg og en riktig opplevelse.

(Mon tro om Sonja husker oss....... ;) )
Ingen tvil, ingen tvil...:D

Discus
06-11-2008, 19:13
For de som enda ikke har bestillt, bl.a. undertegnede så kjører BA med go'priser enda på kampanje. 8 laken for Premium Economy t/r fra LHR.......:)

Og for 12500 BA-miles pr. vei kan man få bekreftet oppgradering til CW også :exclaimation

BSSW
11-11-2008, 19:58
Billett booket! SVG-FRA-DEN-SEA-PDX-FRA-SVG. Utreise 20/1 og retur 27-28/1
Ser ut til at LH ikke vil at jeg skal fly den returruten, den dagen, alikevel. Den har blitt endret til SEA-ORD-FRA den 27/1. Men avreise kl0830 :drunk:

Grunnen er at LH har redusert på PDX og tirsdagsflighten har forsvunnet fra rutetabellen.

Foreløpig kan jeg endre til dagen før uten ekstra kostnader, men vet ikke om jeg vil det....

Kanskje man fly hjem via SFO eller LAX, hmm.....

Tommy777
11-11-2008, 20:00
Du kan jo fly senere dersom du velger via ORD. Siste LH maskinen gaar herfra kl 2200

BSSW
11-11-2008, 20:14
Du kan jo fly senere dersom du velger via ORD. Siste LH maskinen gaar herfra kl 2200
Den siste flighten med LHnr går kl 1848 og er operert av UA. Det går en LH maskin fra ORD kl 2055, men den skal til MUC. Og det går ikke noe fly direkte mellom MUC og SVG.

Men ser på muligheten via SFO, men er usikker på LHs B744...har lyst på AVOD men vet ikke om LH har det i R(eidar)-klasse på sine B744. Noen som vet?

Tommy777
11-11-2008, 20:17
Ahh, ser at LH433 ikke opererer paa vinteren. Er booket paa den i mai.

Ingen av LHs 744 har AVOD og vil heller aldri faa det. De starter jo aa pensjonere 744 naar A380 kommer

BSSW
11-11-2008, 20:26
Ingen av LHs 744 har AVOD og vil heller aldri faa det. De starter jo aa pensjonere 744 naar A380 kommer
Hvordan er UAs B744 i R-klasse?

Tommy777
11-11-2008, 20:29
Det er den verste maskinen i LH sin flaate aa fly i R. 54 og 55 B og J er de beste setene ombord 32 og 33 er ok, men det er folkevandring til de 6/4? dassene som ligger der. Stinker. Disse setene er reservert for Senator medlemmer, saa gudd luck aa faa tak i dem.. Ellers er det kun 3-4-3 ombord og ganske saa trangt

Hickok
11-11-2008, 21:08
Hvordan er UAs B744 i R-klasse?
UA 744 i R-klasse er ikke bra! Trangt, ingen AVOD, betal for alt du vil ha ombord. Sist jeg fløy med de fikk jeg oppgradert til Eco Extra. Der er det marginalt bedre plass. Jeg fikk exit, og var fornøyd med det. LH sine 744 har i det minste fri servering, men det er da også alt. Hold deg til A330/340 med LH om mulig.

BSSW
11-11-2008, 21:14
Da har jeg bare 2 valg. Fly via ORD og stå opp for å rekke 0830 flighten, eller booke om til dagen før og fly via PDX

Var det ikke noen som sa "ja takk, begge deler".....

Tommy777
11-11-2008, 21:20
UA 744 i R-klasse er ikke bra! Trangt, ingen AVOD, betal for alt du vil ha ombord. Sist jeg fløy med de fikk jeg oppgradert til Eco Extra. Der er det marginalt bedre plass. Jeg fikk exit, og var fornøyd med det. LH sine 744 har i det minste fri servering, men det er da også alt. Hold deg til A330/340 med LH om mulig.

Vel, mange av 340ene har heller ikke AVOD. Det eneste de tar seg betalt for ombord hos UA paa intercont er alkohol og saa vidt jeg har faatt med meg er BSSW konge i avholdsbevegelsen. 747ene til UA er de eneste langdistanse maskinene som ikke har individuell TV skjermer, men til gjengjeld faar du Ch.9 ;)

Economy Plus seter finnes det mange av ombord og vanligvis er de snille med aa gi ut Economy Plus seter til folk med status. Om ikke, kan du betale en liten slant for aa faa oppgradering til disse setene.

I tillegg er det en god del seter bak som hvem som helst kan velge: 3x2 setere bakerst, samt rad 46 som har ubegrenset plass.

Saa hadde jeg valget, hadde jeg tatt UA 744 over baade LHs 744 og 340-300 uten AVOD

Tommy777
11-11-2008, 21:23
Hva med denne avgangen (752 til ORD, videre med 777)?

From Seattle/Tacoma WA US ( SEA )
To Frankfurt DE ( FRA )
Depart 27 January 2009
Departure Time 1100
Arrive 28 January 2009
Arrival Time 1015 +1
Distance 6057 mi 9691 km
Duration 14h15m

SAS flyr jo ogsaa den 27.. Jeg hadde nok lent meg paa LH og insistert paa aa faa en avgang som passet MEG og ikke dem siden de har kansellert avgangen man er booket paa.

Si til LH at du har et moete paa formiddagen og ikke har mulighet til den routingen og faa dem til aa ombooke deg til SAS

DonRuud
11-11-2008, 21:28
Kan da umulig være direkte med 14h15m?

Hickok
11-11-2008, 21:32
Kan da umulig være direkte med 14h15m?
Neida, SEA-ORD-FRA.

DonRuud
11-11-2008, 21:33
Ja, ok.. må ha vært delvis blind for å ikke se det der...

BSSW
11-11-2008, 21:49
Hva med denne avgangen (752 til ORD, videre med 777)?

From Seattle/Tacoma WA US ( SEA )
To Frankfurt DE ( FRA )
Depart 27 January 2009
Departure Time 1100
Arrive 28 January 2009
Arrival Time 1015 +1
Distance 6057 mi 9691 km
Duration 14h15m

No-go, videre flight til SVG er kl 1040 den 28/1. Ellers så må jeg vente til sent på kvelden.

SAS flyr jo ogsaa den 27.. Jeg hadde nok lent meg paa LH og insistert paa aa faa en avgang som passet MEG og ikke dem siden de har kansellert avgangen man er booket paa.

Si til LH at du har et moete paa formiddagen og ikke har mulighet til den routingen og faa dem til aa ombooke deg til SAS
R-klasse hos SK frister ikke, da de kun har PTV. Dessuten er det vel lettere å fly til FRA da jeg allerede har plass på LH3160 til SVG.

BTW: UA DEN-SEA og event. SEA-ORD er buy on board, ikke sant? Selv om man kommer fra en IC flight.

Hickok
11-11-2008, 21:53
Jepp, det stemmer.

Tommy777
11-11-2008, 22:02
No-go, videre flight til SVG er kl 1040 den 28/1. Ellers så må jeg vente til sent på kvelden.

R-klasse hos SK frister ikke, da de kun har PTV. Dessuten er det vel lettere å fly til FRA da jeg allerede har plass på LH3160 til SVG.

BTW: UA DEN-SEA og event. SEA-ORD er buy on board, ikke sant? Selv om man kommer fra en IC flight.

Alt innenriks USA er BOB

Vel, skal du rekke den tidlige flighten FRA-SVG, maa du selvsagt opp om morran uansett hvordan du ser paa det.

Dersom planen er aa dra via ORD, maa du jo selvsagt fly UA til ORD som tar 3-4 timer uten PTV ombord

Det er god plass paa foelgende routing, who cares om du ikke kan starte/stoppe PTVen bak hos SAS? Du kan jo ogsaa oppgradere SEA-CPH med poeng (10K poeng til Economy Extra) og faa AVOD og bedre sete?

Flight 1 of 2:
Flight SAS Scandinavian Airlines 938
From Seattle/Tacoma WA US (SEA) Terminal
Departure Time 1845
To Copenhagen DK (CPH) Terminal 3
Arrival Time 1325
Duration 9h40m
Meal HB
Aircraft Type 343


Flight 2 of 2:
Flight SAS Scandinavian Airlines 1872
From Copenhagen DK (CPH) Terminal 3
Departure Time 1410
To Stavanger NO (SVG) Terminal
Arrival Time 1525
Duration 1h15m
Meal O
Aircraft Type 146

Discus
11-11-2008, 22:06
Dersom planen er aa dra via ORD, maa du jo selvsagt fly UA til ORD som tar 3-4 timer uten PTV ombord


Han er jo på spottertur, får satse på at CH-9 er i drift! Tidvis morsommere det enn PTV.....

Martin
11-11-2008, 22:07
Sier som Tommy: Om man kan starte eller stoppe filmen betyer vel ikke så voldsomt mye? Ikke for meg, hvertfall.. Nå vet ikke jeg hvordan belegget er hos LH på f.eks. ORD-FRA, men om belegget til SK blir noe ala det det var i fjor, er det også grei sjanse for å få et ledig sete ved siden av seg.. Mistenker at en rute som ORD-FRA forholdsvis full i forhold..

BSSW
11-11-2008, 22:50
Tror jeg velger å bytte reisedag og satser på PDX. Ch. 9 får jeg uansett på DEN-SEA (hvis ikke fyren i venstresetet har slått den av).

Det er vel også det økonomisk beste valget også, $132 + taxes mindre å betale til Sheraton.

Samler ikke på EB poeng, så jeg kan ikke oppgradere til E+.

Når det kommer til PTV/AVOD, så pleier jeg ikke å få sove mer enn max 2t på fly, normalt 1t. Så da er det greit å ha noe å fordrive tiden med, og pcen min varer ikke lengre enn 25min uten navlestreng (2,5 år gammel). Dessuten så vil jeg ihvertfall ha ett lite valg på hva man kan se på disse skjermene.

Martin
11-11-2008, 22:53
..så vil jeg ihvertfall ha ett lite valg på hva man kan se på disse skjermene.


Du kan fortsatt velge hva du vil se hos SAS.. Alle filmer går på hver sin "kanal, og går om og om igjen i en loop.. Funker fint..

BSSW
11-11-2008, 22:55
Du kan fortsatt velge hva du vil se hos SAS.. Alle filmer går på hver sin "kanal, og går om og om igjen i en loop.. Funker fint..
Aha.....det var jeg ikke klar over

Tommy777
12-11-2008, 03:05
Aha.....det var jeg ikke klar over

For aa forklare naermere: Du har akkurat samme tilbudet som AVOD foran gardinene, du kan bare ikke starte og stoppe filmene slik du vil selv, de gaar i loop i motsetning til foran der du har disse ekstra funksjonene. Men du har i boetter og spann med kanaler/filmer ogsaa bak.

Discus
19-11-2008, 12:41
LH har tilbud til OSL-SEA en kort periode - plasser tilgjengelig i julebordperioden for ca 5300 kr.

Bookes i S-klasse, Purchase by: 25.11.2008

Martin
19-11-2008, 12:55
S-klasse sa du?? Hos SAS er det en Økonomi Extra-klasse, med 150% opptjening. Får man 150% på EB-kortet om man booker den der hos LH da?

jcnorway
19-11-2008, 12:58
S klasse hos LH defineres som "Low economy" så jeg tviler vel på at det tilsvarer Economy Extra hos SK.

http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Flyselskap/Alle-flyselskap/Lufthansa/

TG923
19-11-2008, 13:01
http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Flyselskap/Alle-flyselskap/Lufthansa/

Laveste poengopptjening i S-klasse worldwide

Martin
19-11-2008, 15:00
LH har tilbud til OSL-SEA en kort periode - plasser tilgjengelig i julebordperioden for ca 5300 kr.

Bookes i S-klasse, Purchase by: 25.11.2008


OBS! Om man søker på torsdagen som avreisedato fra OSL, så får man automatisk ca. et døgns connection i FRA, da LH ikke flyr direkte på torsdager.. Synes ikke så gost når man søker, annet enn at det står at man får noen-og-tredve timers reisetid...

Man må altså reise fra OSL på onsdagen for å benytte seg av denne.. Alternativet på torsdagen, er via FRA og PDX, men da til en drøy tusenlapp mer..

Discus
19-11-2008, 17:46
Yepp - LH flyr ikke til SEA hver dag. Men for enkelte er vel et døgn i FRA en julegave på etterskudd.

Martin
19-11-2008, 18:07
Yepp - LH flyr ikke til SEA hver dag. Men for enkelte er vel et døgn i FRA en julegave på etterskudd.


Problemet da, blir vel at man ikke ankommer SEA før på fredag ettermiddag, og mest sannsynlig går glipp av hele Boeing-besøket.. Altså, man bør ankomme SEA senest torsdag (klok av skade, snakker av erfaring, etc. etc.), og da må man reise på onsdag om man skal fly LH til den prisen... (og da kommer man også fram på onsdag..)

DYflyer
20-11-2008, 23:11
Snublet over ett svært hyggelig tilbud fra KL, så da melder jeg meg på også. Flyr KL/NW over torsdag 22. (ankomst 14.30), og AF hjem igjen på søndag. Dette fikk jeg til den hyggelige prisen av 4600,-

Farmer
21-11-2008, 00:13
Snublet over ett svært hyggelig tilbud fra KL, så da melder jeg meg på også. Flyr KL/NW over torsdag 22. (ankomst 14.30), og AF hjem igjen på søndag. Dette fikk jeg til den hyggelige prisen av 4600,-
Ser på wideroe.no at det finnes ca 60 ulike kombinasjoner på strekningen OSL-SEA mellom ca 4600 og 5400 på disse datoene, med kombinasjoner av KL, AF, NW samt LH om det er noen som foretrekker Star.

Dag Viking
24-11-2008, 17:57
Ser at SAS har tilbud til bl.a. SEA. 19500 poeng pluss 462kr i tax hvis man bestiller på nettet. Tilbudet varer ut uka, og reiseperiode passer fint med julebordet.
http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-tilbud/Supertilbud/?WT.ac=EB_supertilbud

Hadde jeg orket å fly så langt i M hadde jeg bestilt, har nemlig noe poeng som går ut i januar.:D

Discus
24-11-2008, 19:05
Med så gode tilbud "tett oppunder avreise" som det er for SEA så er det vel sannsynlig at bussen ikke er helt full der bak så du kan strekke på armer eller bein.

DYflyer
22-12-2008, 15:50
Her var det stille gitt. I dag er det bare 1 månde igjen.:USA:cheers:

Martin
22-12-2008, 16:08
Her var det stille gitt. I dag er det bare 1 månde igjen.:USA:cheers:


Nei, det meste av diskusjon rndt dette foregår i et eget underforum.

Ser av signaturen din at du er i SEA den helgen, så der skulle strengt tatt du hatt adgang og.. Sendte en PM til Gustavf, så får du tilgang dit etterhvert...

LN-TIB
23-12-2008, 04:52
Jeg venter på Seattle i julekalenderen, men nå begynner det å se mørkt ut gitt..

AA-skipper
12-01-2009, 03:38
Er det for seint å melda seg på julebordet i Seattle?

LN-MOW
12-01-2009, 04:01
Nei da ... skal få Admin til å gi deg adgang til Julebordfoumet 'Over Dammen'.

Tommy777
12-01-2009, 04:20
Genialt! Da har vi baade en AA og en UA skipper ombord

LN-MOW
19-01-2009, 03:19
Vi nærmer oss. Værvarselet lyder;
Torsdag og fredag; Sol og fint
Lørdag og søndag; Regnbyger
Temperatur stort sett over null.

jcnorway
19-01-2009, 08:36
God tur til alle som tar turen over! Ser fram til mange morsomme tripreports :)

LN-MOW
19-01-2009, 14:31
Blir det som ifjor, kommer de i etterkant. Det var for travelt under arrangementet til å gjøre det underveis .. ;)

jcnorway
19-01-2009, 14:37
Martin har vel hintet om at det kan dukke opp en liten live-report på turen til SEA :) Men jeg forventer ikke rapporter underveis under arrangementet. Det blir vel mye :cheers: og :musikk og enda litt mer :cheers: så da regner jeg med at det er vanskelig å konsentrere seg om tripreports og slikt :)

DonRuud
19-01-2009, 14:41
Har vel vært litt :cheers:-skriving her før og det går jo som det går:p

Martin
19-01-2009, 14:45
Martin har vel hintet om at det kan dukke opp en liten live-report på turen til SEA :)

Jeg begynner vel som jeg pleier: Når innsjekk er foretatt, og kofferten pakkes, så får vi se hva jeg får tid til underveis.. Lover ingenting, men at det blir en rapport fra meg; oh yeah ;)

Eriksan
21-01-2009, 21:31
Og for **** skyld ta bilder ombord, slik du ikke pleier. Blir spennende å høre om SAS har forbedret pre-departure drinken og first meal service som de annonserte for nøyaktig ett år siden.

Tommy777
21-01-2009, 21:32
Og for **** skyld ta bilder ombord, slik du ikke pleier. Blir spennende å høre om SAS har forbedret pre-departure drinken og first meal service som de annonserte for nøyaktig ett år siden.

LOL :D:D. ..

Martin
21-01-2009, 21:39
Jadda :angry: (:D)

Er ikke alltid jeg føler for å sitte å knipse i vei om det sitter folk ved siden av en...

Se forresten på den siste rapporten min; der tok jeg bilder ombord. Faktisk, avataren min, er tatt ombord på den flighten..

(På turen hjem dog, hadde jeg en sidemann, så jeg lot "kameraet" (les: iPhone) ligge. Fant så ut etterpå at han var medlem her..:D)

jcnorway
21-01-2009, 22:12
Ser fram til underveis-rapport, Martin :) God tur til alle SEA-farere!!

pgaa
21-01-2009, 22:15
Yess, satse på det kommer noen bra trip-reports underveis... :)
God tur alle sammen, skulle ønske en hadde hatt tid til å være med selv :(:(

Tommy777
22-01-2009, 00:22
Yess, satse på det kommer noen bra trip-reports underveis... :)
God tur alle sammen, skulle ønske en hadde hatt tid til å være med selv :(:(

Takker. Det blir din oppgave aa holde oss oppdatert paa PL via SMS ;)

pgaa
22-01-2009, 20:57
Takker. Det blir din oppgave aa holde oss oppdatert paa PL via SMS ;)

Hehe.. Og til hvilket nummer skal den SMS'n sendes? :colgate:
Er ikke PL-runde for Tirsdag 27 Jan, så da er vel alle mann alle heime igjen :D

LN-MOW
23-01-2009, 04:14
Tommy says: Send SMS med oppdatering av cup'en til Martin.

pgaa
24-01-2009, 02:07
Tommy says: Send SMS med oppdatering av cup'en til Martin.

OK... SMS kommer... :p

Discus
25-01-2009, 02:33
Stor takk til Dag som fikset omvisning på Renton (737) og Everett (747,777,787). På sistnevnte fikk vi nesten 2.5 timer på gulvet mellom ferdige og halvferdige fly, hoder opp i hjulbrønner og vingetanker, sparking på dekk, klapping på vinger, svar på alt vi lurte på og mange gode historier og facts! (Synd kamera måtte ligge i bilen, men bilder på netthinnen har nok de fleste med seg leeeenge)

Takk også til Tommy, Finn Erik, Andreas og andre som har trukket i tråder og organisert. Meget hyggelig opplevelse i Seattle sammen med en meget trivelig Scanair og Flyertalk-gjeng!

I'll be back!

C172
26-01-2009, 10:28
Kan noen hjelpe meg å finne en god side som jeg kan følge med på SK938 som er på vei til CPH. Den er underveis og er før rute tid som er 13:25 local.

DonRuud
26-01-2009, 18:40
Takk for turen alle sammen, en uforglemmelig opplevelse! :D

Tertit54
26-01-2009, 19:08
Kan noen hjelpe meg å finne en god side som jeg kan følge med på SK938 som er på vei til CPH. Den er underveis og er før rute tid som er 13:25 local.

Det er litt for sent nå da den landet 13.16 LT men til en annen gang så kan du jo titte på www.flightaware.com . Husk å bruke SAS938 som flightnummer da den ikke gjenkjenner to bokstav SK kode. Dette gjelder også alle andre flyselskaper. KE =KAL. UA =UAL osv.osv. Kodene finner du på siden. Den dekker ikke så godt fly utenfor USA men gir deg en "pekeprin" på om det er underveis ett stykke på vegen.

LN-MOW
26-01-2009, 20:46
Puh .. da sitter jeg på SeaTac og venter på flyet hjem. Nydelig dag - synd det ikke var slik i går.

Uansett - takk til alle for oppmøtet og for en strålende weekend!

VC-10
26-01-2009, 21:52
Da sitter jeg hjemme igjen etter en helt grei tur SEA-CDG-CPH med AF, og derfra hjem til TRD med WF. Ikke så begivenhetsrik tur som bortover, alt klaffet nå, bortsett fra bagasjen som de ikke rakk å få med fra CDG.

Takk alle sammen for en fin tur- kjempeopplegg der borte, og artig å bli kjent med dere som var med!

VC-10 :USA