PDA

View Full Version : NGC i kveld,for noen av oss...


Tertit54
20-08-2008, 14:52
kl 2230 i kveld. Fast speed delivery. Et program om hvordan logistikken fungerer hos en av de store aktørerne.
Et must for oss, ihvertfall, som jobber med flyfrakt.

Martin
20-08-2008, 15:00
Æsj.. Er jo om UPS, jo.. :angry: ;)

Takk for tipset, Tertit. :)

Tertit54
20-08-2008, 15:06
Æsj.. Er jo om UPS, jo.. :angry: ;)

Takk for tipset, Tertit. :)

he,he. Regnet med at du var den som ville reagere først på dette :colgate:
men kanskje kan Fedex lærer noe av dette også????

Martin
20-08-2008, 15:16
men kanskje kan Fedex lærer noe av dette også????

Du skulle ha bank sa du? :colgate:

Tertit54
20-08-2008, 15:25
Du skulle ha bank sa du? :colgate:

Læring går begge veier ,og det innebærer også å lære av andres feil.;)

Someone
20-08-2008, 23:45
Ganske imponerende!

Men Martin, får man noen gang se en fast FX-flight til OSL.....der slår UPS dere :p

Martin
21-08-2008, 01:01
Ganske imponerende!

Men Martin, får man noen gang se en fast FX-flight til OSL.....der slår UPS dere :p

Ja, si det...

Det har blitt nevnt, utsatt et par ganger, og nå veit egentlig ingen noe (av oss her i Norge..). 757 har vært et stikkord, men sist vi fikk vite noe, var det snakk om noe med propeller på, men jeg vet egentlig ikke noe særlig konkret.. Jeg går selvfølgelig og håper. Ikke bare for spotternes del, men også for det produktet vi tilbyr.. Vi bruker i dag et annet flyselskap for å få våre pakker ut av landet, og for all del, tidsmessig hadde vi ikke spart noe på og ha en egen maskin.. På den annen side: Hadde vi hatt en egen maskin, hadde vi vært 100% sikre på at den hadde gått.. (De har for vane å kansellere akkurat vår flight når noe kanselleres, gjerne rundt høytider og sånt, når vi egentlig har størst behov for at flyet går)

På pakker inn, kunne vi spart et døgn..

Hele greia minner meg egentlig litt om diskusjonen om SAS IC om dagen. Alle er enige om at de hadde tjent mer penger, om de hadde turt å bruke noen først.. Om vi hadde turt å bruke litt ekstra, fått inn en maskin, og fått et bedre produkt, så kunne vi kanskje tjent mer penger og..

Time will show..

(Navn på selskaper - både min arbeidsgiver, og "det andre selskapet", er bevisst ikke nevnt i denne posten)

Utflyttet
21-08-2008, 01:06
Ja, si det...

Det har blitt nevnt, utsatt et par ganger, og nå veit egentlig ingen noe (av oss her i Norge..).

Min account manager hos dere har nevnt dette jevnlig, men skjer lite. Men jeg trodde dere brukte de rød bilene over fjellet hit og ikke noe fly?

-A

Martin
21-08-2008, 01:18
Min account manager hos dere har nevnt dette jevnlig, men skjer lite. Men jeg trodde dere brukte de rød bilene over fjellet hit og ikke noe fly?

-A

Innenlands, ja.. Det er en helt annen historie enn hva jeg skrev i forrige post.. Utenom det vår agent, og et par underagenter av de kjører og leverer over et par større deler av Østlandet, bruker vi de røde bilene.. Det er utrolig gøy når en kunde ringer, og lurer på hvorfor pakken de fikk hentet hos seg dagen før ikke kan spores.. "Eh, den kommer inn til oss med posten(forhåpentligvis) i dag, og kan spores i løpet av dagen.." Får ofte "POSTEN???!!!" til svar.. Som regel går jo det også bra, at pakkene ankommer oss neste dag, men det hender at ting til og med blir borte (Alex har erfart det, om jeg ikke husker feil..).

Det var en gang snakk om å bytte ut de røde bilene - foreløpig i en av de byene hvor de benyttes, men det ble med praten det og..

Utflyttet
21-08-2008, 04:45
Det var en gang snakk om å bytte ut de røde bilene - foreløpig i en av de byene hvor de benyttes, men det ble med praten det og..

Ja, det var snakk om egen bil over her, og der er jeg godt irritert over at det ikke finnes, da det er en del klurmed posten, spesielt når pakkene skal ut igjen til oss. Jeg sorterer under en sånn "post-i-butikk", og det der skjærer seg fullstendig når det kommer store pakker...

-A

sk931
21-08-2008, 10:39
synes egentlig at det var meget interssant at se ...Virker til at UPS har styr på sagerne.
et utrolig set-up de har i USA i deres såkaldte Worldport...
Hilsen
Ole

ThomAAs
21-08-2008, 11:24
Det var jo kult å se hvordan de gjør det. Nå forstår jeg hvorfor jeg blir svindlet av UPS hver gang det kommer en pakke til meg...

Jeg stemmer for FedEx og Kinko til Norge i stor skala :D