PDA

View Full Version : Når legger DY sommer 2009 ut for salg?


kristian
10-08-2008, 16:56
SAS har allerede startet salget av billetter for sommeren 2009. Når legger DY billetter til f.eks. NCE?

SQ 777
12-08-2008, 00:32
SK vanligvis selger 359 dager i forveien, i år var de tre mnd i tenkeboksen. DY bør være minst like lenge, dvs. 3. mnd etter tidspunktet de i fjor la ut sommer 2008.

Og hvis de reduserer like mye nye ruter som SK startet i år og kutter de samme i 2009 , blir det ikke mye igjen..... Dessverre. Ingen kritikk, men det er nødvendig. MEN hvor mange fly må parkeres....:cry:

FlightDeck
12-08-2008, 01:03
De sommerbillettene som er lagt ut er jo bare et knippe av sikre ruter, Reidar. Alle av årets nye ruter er ikke evaluert og dermed ikke klare for en ny runde. Noen ruter går, noen blir og andre kommer. Det som i alle fall er sikkert er at både SAS og Norwegian vil være strengere m.h.t. videreføringer og åpning nye ruter i 2009 enn i år.

SQ 777
12-08-2008, 01:14
Helt enig, FlightDeck, men jeg tror ikke at mange av de som er forsvunnet dukker opp igjen, og jeg er helt enig i SK's vurderinger...

Jeg fikk med meg Napoli og etter belegget i fellesferien bør den legges ned... Dessverre....

Lyon fikk jeg ikke med meg..... dessverre......

Har Sevilla i september og lykkelig for det og vil gjerne fortelle belegget etter jeg er hjemme. Det er en rute for snåle folk som meg ( kjerker , historie etc. )og noen andre, men dessverre ( tror jeg og HÅPER jeg tar feil.. :rolleyes: ) ikke for mange andre.

Men glad for at de beholder Bilbao neste år og bekreftet for oss.......

LN-KEH
12-08-2008, 02:20
Hei,

Sevilla kan vel være et alternativ til Malaga når det gjelder mannskapsbytte for skip som anløper Cadiz og Gibraltar.
Var i Cadiz i fem uker i forbindelse med verkstedopphold og rakk en tur opp til Sevilla og åpning av Julegatene der - fargerikt så det holder.


Eders
Knut Erik

FlightDeck
12-08-2008, 11:36
Sevilla er en fantastisk flott by, og SAS fortjener all honnør for at de satset på så mange spennende destinasjoner foran denne sommersesongen. Det er selvfølgelig synd om slike historisk og arkitektonisk interessante byer forsvinner fra rutekartet, og det igjen bare blir Alicante, Nice og slikt. Jeg fikk gleden av å oppleve Lyon i juni, en nydelig by med kort avstand til Geneve, men det var elendig kabinfaktor med under 50 passasjerer ombord. Det samme da jeg fløy med den nye ruten til Bristol.