PDA

View Full Version : Online i 35.000 fot nå !


Farmer
22-01-2005, 10:48
Hei og hopp!
Akkurat nå sitter jeg godt ombord i SK6973, som er en 10 timers forsinket utgave av gårdagens SK973 til BKK.
Etter en bedre frokost her foran, har jeg fått opp Laptopen, koblet meg på SAS sitt WLAN her ombord og YESSS, nå er jeg online med alle systemer jeg trenger.
Oppkoblingen gikk helt smertefritt og dette er virkelig noe som imponerer en enkel bondegutt som meg.
Nå blir ikke 10 timers dagflyging så ille likevel:up:

TOS
22-01-2005, 12:08
Originally posted by Farmer
Hei og hopp!
Akkurat nå sitter jeg godt ombord i SK6973, som er en 10 timers forsinket utgave av gårdagens SK973 til BKK.
Etter en bedre frokost her foran, har jeg fått opp Laptopen, koblet meg på SAS sitt WLAN her ombord og YESSS, nå er jeg online med alle systemer jeg trenger.
Oppkoblingen gikk helt smertefritt og dette er virkelig noe som imponerer en enkel bondegutt som meg.
Nå blir ikke 10 timers dagflyging så ille likevel:up:


Imponerende. Dette må vel være første innlegg fra den høyden.

jy

Farmer
22-01-2005, 12:16
Da er i så fall den 2. postingen fra denne høyden :D . Akkurat nå er vi over Svartehavet og det ser ut til at det er en sydligere rute som følges i dag. Litt småturbulent nå, men ikke verre enn at jeg treffer tastene ..
11MBS fart på linja, og dette er jo nesten som å sitte på kontoret mht til fart.
Heretter blir et av hovekriteriene på langturer at det er WLAN ombord .
HEIA SAS !! :devot:

LTH
22-01-2005, 12:18
Dette er TØFT!!! :smokin

Savipix
22-01-2005, 12:34
Bon voyage Khun Farmer. Detta måste väl snart bli standard hos dom flesta longhaul carriers om dom skall lyckas vinna battaljen om passagerarna.

Farmer
22-01-2005, 13:46
Hehe, dette var moro..:) Tenk å være online her oppe !
Dette blir jo en "live" trip report. Har et meget hyggelig og opplagt crew i dag, og det strømmer på med mat, snacks, mineralvann og rød vin. Ikke helt fullt fly, da alle pax som skulle til Singapore tydeligvis ble flyttet over til direkteflyet til SQ i dag.
Er akkurat nå rett over det Kaspiske hav, etter å ha hatt på setebeltene over fjellområdene i Georgia som skapte en voldsom turbulens. Meget bra info fra Cockpit hele tiden om hvorfor det blir turbulens over høye fjell. Ser mange av mine medpassasjerer som senket skuldrene betydelig etter flott info.
Vi skal visst snart inn i et nytt slikt turbulent område på andre siden av sjøen her, så vi får bare holde på hatten :)

BEF
22-01-2005, 13:54
Jeg skal snart over "dammen" med BA B744.
Har BA fått slikt ombord?

Litt på siden; BA må vel være det eneste selskapet i verden som får seg til å annonsere
"Velkommen om bord alle sammen, og en spesiell varm velmkost til dere som reiser i Club!".

Håper tilbudet om WLAN ombord også blir en økonomigreie og ikke bare for de som har tilgang til ferdig betalte biletter.

Farmer
22-01-2005, 13:58
Originally posted by BEF
Jeg skal snart over "dammen" med BA B744.
Har BA fått slikt ombord?

Litt på siden; BA må vel være det eneste selskapet i verden som får seg til å annonsere
"Velkommen om bord alle sammen, og en spesiell varm velmkost til dere som reiser i Club!".

Håper tilbudet om WLAN ombord også blir en økonomigreie og ikke bare for de som har tilgang til ferdig betalte biletter.


På SAS er det tilgang over hele flyet. Problemet der bak kan være at de ikke har strømforsyning.. Da må man ha med ekstra batterier ..

BEF
22-01-2005, 14:15
Kan vel alltids bli sittende på toalettet en stund? ;)
Der er det jo stort sett strømuttak.

EB
22-01-2005, 14:56
Kjempegøy... Innlegg "live from 35.000 feet) er en ny ting på forumet... BA har vel ikke kommet i gang med dette ennå...men de fleste kommer vel etter på dette området! Internett har visst kommet for å bli...

Blubird
22-01-2005, 14:58
Originally posted by EB

Internett har visst kommet for å bli...



Det mener Lufthansa også. Tilbyr de de samme fasiliteter ombord enda?

sail4fun
22-01-2005, 15:00
Originally posted by Blubird

Originally posted by EB

Internett har visst kommet for å bli...



Det mener Lufthansa også. Tilbyr de de samme fasiliteter ombord enda?


LH (http://cms.lufthansa.com/fly/de/en/inf/0,4976,0-0-1144212,00.html) har hatt nett onboard siden våren -04

Farmer
22-01-2005, 15:14
Og her kommer første bildet av Scanair.no online på 38000 fot. Tatt sånn cirka litt sør om Kabul 22/1 kl 1405

amatør
22-01-2005, 15:15
Dette blir nok standard på de fleste langruter snart,for ellers så blir det vel tap for de som ikke har det.

Farmer
22-01-2005, 15:23
Og slik ser fjellheimen sør for Kabul ut i dag. Ikke rart Goggen ikke finner Bin Laden.
Legg også merke til jordkrummingen ....

BU9001
22-01-2005, 15:24
Vedder på at det blir poppis med laptop i cockpit snart.
Vi i BU har det men uten internett oppkopling.
Må da være mye billigere enn acars.:spin:
Kanskje jeg kan få bonus for å foreslå dette?

jb1
22-01-2005, 15:26
Dette er jo glimerende. Flere selskaper kommer nok etter de som har. Kanskje litt synd for dem som vill e slappe av på jobbreiser og kunne si at de ikke kunne jobbe ombord p.g.a. mangel på internett, men jeg synes dette er bra. har Lufthansa dette i alle klasser?

TG923
22-01-2005, 15:39
Originally posted by Farmer
Hehe, dette var moro..:) Tenk å være online her oppe !
Ikke helt fullt fly, da alle pax som skulle til Singapore tydeligvis ble flyttet over til direkteflyet til SQ i dag.



SAS har vel ikke tenkt seg til Singapore p.g.a. forsinkelsen, beregnet ankomst BKK 0026 og retur igjen kl. 0120 til CPH (40 min. forsinket hjem igjen) ser det ut til.

TOS
22-01-2005, 15:51
Originally posted by BU9001
Vedder på at det blir poppis med laptop i cockpit snart.
Vi i BU har det men uten internett oppkopling.
Må da være mye billigere enn acars.:spin:
Kanskje jeg kan få bonus for å foreslå dette?


Da ser vi frem til første innlegg fra rundt 35.000 fot, men ikke fra en passasjer, men fra cockpit....
:D

jy

Farmer
22-01-2005, 16:00
Originally posted by TG923

Originally posted by Farmer
Hehe, dette var moro..:) Tenk å være online her oppe !
Ikke helt fullt fly, da alle pax som skulle til Singapore tydeligvis ble flyttet over til direkteflyet til SQ i dag.



SAS har vel ikke tenkt seg til Singapore p.g.a. forsinkelsen, beregnet ankomst BKK 0026 og retur igjen kl. 0120 til CPH (40 min. forsinket hjem igjen) ser det ut til.



Yepp, de skulle snu flyet i full fart i BKK og forsøke å være i rute igjen i CPH i morgen ..

sail4fun
22-01-2005, 16:07
Originally posted by Farmer
Og her kommer første bildet av Scanair.no online på 38000 fot. Tatt sånn cirka litt sør om Kabul 22/1 kl 1405





Dette var stilig ..., blir ikke så lite fristet til å teste ut dette .....

Farmer
22-01-2005, 18:11
Ahhh, smatt , smatt:)
Da var en helt utsøkt middag fortært ombord, og jeg sitter her med en god kopp kaffe og en nydelig Hennesy Konjakk.

Til forrett fikk jeg Gravet laks med Skagensalat og egg.Utsøkt serverd på skikkelig porselen, fulgt av en god 2002 Chablis 1st Cru "Montmains" Jean-Marc Brocard.

Til hovedrett valgte jeg laks og torsk med poteter,muslinger og bouillabaissessaus sammen med en flott rødvin fra California: 2002 Zinfandel, Ancient Vines, Cline Cellars står det i menyen her.
Tok faktisk 2 påfyll av denne :)

Må bare innrømme at jeg er imponert over SAS langruter for tiden. Her må det ha skjedd noe dramatisk , til det bedre! Bra service, motivert og trivelig besetning og bra flymateriell. Sitter sammen med en Thailender som reiser en gang pr mnd til Europa, og han med flere av sine kolleger foretrekker SK business framfor både TG og LH.
Det synes jeg er interessant, og jeg forstår dem godt !

TG923
23-01-2005, 02:52
Originally posted by Farmer

Originally posted by TG923

Originally posted by Farmer
Hehe, dette var moro..:) Tenk å være online her oppe !
Ikke helt fullt fly, da alle pax som skulle til Singapore tydeligvis ble flyttet over til direkteflyet til SQ i dag.



SAS har vel ikke tenkt seg til Singapore p.g.a. forsinkelsen, beregnet ankomst BKK 0026 og retur igjen kl. 0120 til CPH (40 min. forsinket hjem igjen) ser det ut til.



Yepp, de skulle snu flyet i full fart i BKK og forsøke å være i rute igjen i CPH i morgen ..



Besetningen som skulle fly BKK - SIN - BKK er vel glade da...
Litt sene har flyet blitt tydeligvis, forventet ankomst CPH kl. 0821 (rutetid 0630)

EB
23-01-2005, 22:12
Her er det vel et godt eksempel på at samarbeidet inne en allianse kommer kundene til gode... Mindre forsinkelser og for noen en non-stop hjemreise... Heia alliansene (nøytral når det gjelder hvilken allianse;) )

Farmer
25-01-2005, 16:07
Noen av dere SAS gutta som vet om det er planer for å innstallere WLAN på innenlands og Europa flyene også. Vil tro at behovet og interressen blant de reisende er vel så stort der også.. for dette var bare helt glimrende!:up:

LCH
25-01-2005, 16:20
Farmer, hva koster det å bruke WLAN ombord?

Farmer
25-01-2005, 16:30
Originally posted by LCH
Farmer, hva koster det å bruke WLAN ombord?


Fikk kvittering på USD 14,95 for hele turen., dvs ca 95 kr med dagens kurs. Koster jo like mye for en time på enkelte flyplass WLAN ..

TG923
25-01-2005, 16:58
Ser ut som du fikk det billig, på www.sas.se står det følgende:

Kostnad för Internet ombord

SAS Net Access erbjuder ett flexibelt betalningsupplägg för att passa dina olika behov.

- Tillgång till Internet under hela flygningen kostar USD 29.95
- Tidsbegränsad tillgång kostar USD 9.95 för de första 30 minuterna och därefter 25 cent per minut.

Du kan betala med alla vanliga kreditkort eller med EuroBonus-poäng (du får mer information om betalning med poäng ombord).

Farmer
27-01-2005, 08:05
Originally posted by Farmer
Noen av dere SAS gutta som vet om det er planer for å innstallere WLAN på innenlands og Europa flyene også. Vil tro at behovet og interressen blant de reisende er vel så stort der også.. for dette var bare helt glimrende!:up:


Ingen som vet noenting om det er planer om å installere i flere flytyper ??