PDA

View Full Version : Sterling giver Menzies skylden for "kuffertkaos i Kastrup"


Terminal3
06-08-2008, 17:30
Ventetider på bagagen på op til 2 timer i CPH her til sommer er nu også nået til medierne:

Fra danske TV2 Lorry:
"Forrige sommer var det bagage-båndene, den var gal med i Københavns Lufthavn. Denne sommer hersker der på ny kuffert-kaos i Kastrup. Flypassagerer må vente timer på at få udleveret bagagen. Lufthavnens nye bagagehåndteringsfirma får skylden for problemerne."

Se evt. video på http://tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=05-08-2008&cID=1&vId=437611

Sterlings kommunikationsdirektør giver skylden på Menzies - men afviser samtidig at man har valgt Menzies fordi de var billigere....

CK
06-08-2008, 17:56
YOU GET WHAT YOU PAY FOR.....

sk931
06-08-2008, 19:37
rigtigt nok.....Tror egentlig nok at Menzies forsøger at gøre det godt nok, men måske har de gabt over for meget på en gang....Vi ser jo dagligt hvor meget bagage Menzies sender
over til os som vi fragter videre for dem..og det er meget skal jeg lige hilse og sige
Hilsen
ole

laurenz
07-08-2008, 01:13
De ansatte gjør nok så godt de kan men CK er inne på noe. Etter å ha observert hvordan Menzies blir styrt på OSL så får jeg inntrykk av at de lokale selskap i stor grad er overlatt til seg selve. Opplæring og oppfølgening virker mangelfull.
En av de som kom fra Menzies i Nederland fnyste og lo av Servisair men jeg tror nå heller han var missynlig...

FlyHi
07-08-2008, 12:43
At Sterling skyder skyldes på Menzies synes jeg er useriøst. Ingen tvivl om at Menzies har store problemer på CPH, men mon ikke Sterling skulle vende blikket mod sig selv og så hyre et handlingselskab, der kan levere det produkt man som passager burde kunne forvente sig. Sterling siger selv i tv-indslaget at Menzies ikke er valgt pga af prisen, men mon ikke sandheden er en lidt anden???

Som CK siger, så er det et spørgsmål om at man får hvad man betaler for og det er vist ingen hemmelighed at Sterling helst ikke vil betale mere end minimum. Jeg er sikker på at Sterling har været 100 procent klar over at skiftet til Menzies vil give dem problemer - både mht. check-in og bagage, men de har sikkert taget en beslutning om at det kan de leve med - blot de kan spare pengene.

Det er for såvidt fint nok. Sterling må i mine øjne selv om hvor dårligt et produkt de vil have, men at man bagefter skyder skylden på andre end selskabet selv er useriøst.

I passagerernes øjne, så er handlingselskabet irrelevant - de har købt en billet af Sterling og burde kunne forvente en bedre service. Hvis Sterling ikke kan få deres underleverandører til at leve op til kravene, så er det Sterling der har fejlet overfor passagerne og ikke handlingselskabet, som passagererne ikke har nogen aftale med.

CK
07-08-2008, 14:08
Di har helt rett, FlyHi, det går til slutt ut over Sterling. Det er Sterling som kunden har kjøpt reisen fra, og for meg som kund er egentlig underleverandørene irrelevant. Har ikke underleverandøren levert det de skal, regner jeg med at NB har en klausul i kontrakten som gjør at de kan bytte handling agent.

krølle
07-08-2008, 14:50
Med fare for å piske i opprørt vann:
Er vel fler handling selskap i Cph som bør ta en gjennomgang av sine rutiner,
vet egenhendig om bags fra et fly, selskap uintr., som stod 1 time ved siden av båndet i ankomsthallen uten å bli losset.
Grunn - den som kom med baggen var ferdig på jobb, så han droppet baggen og gikk hjem.
Ved ett annet tilfelle ble barnevogn stående igjen ved flysiden, grunn - de som lastet var ferdige, gått til ny maskin og nå var det kun pushe folk tilbake.

Dette går i 1ste rekke utover flyselskapet, men så svinger ballen inn over handling selskapet.

Så hva er det idelle? Holde handlingprisene nede, ta den bøygen som måtte oppstå, eller skru opp prisen og være sikret kvalitet:rolleyes:

laurenz
07-08-2008, 15:04
Det er nok ikke bare handlingselskapene på CPH som må sjekke noen rutiner. Jeg tror hele bransjen burde sette seg rundt bordet og diskutere hva de ha av handling, hvordan de vil ha at det blir gjennomført, hvor lang tid ting skal ta, hva det skal koste osv. Det er liten tvil om den effektiviseringen vi har sett de siste 10 årene har gått ut over kvaliteten i alle led.