PDA

View Full Version : Hotellpoeng og booking via Expedia

litt-amatør
05-08-2008, 00:07
Etter et avsalg og en ny forespørsel har jeg fått avslag fra EuroBonus om Eurobonus- poeng etter et opphold på Radisson SAS i Düsseldorf. Det var ikke jeg som bestilte oppholdet som ble bestilt via Expedia (dessverre). Jeg skjønner ikke hvorfor dette er avslagsgrunn. Spesielt irriterende er det fordi romprisen var så høy at jeg vil kalle det på grensen til ran (det var altså ikke jeg som booket!!!:exclaimation:rolleyes:). Nærmere bestemt 4.400 NOK per natt.

Gis det ikke bonuspoeng når oppholdet er booket via Expedia?

Tommy777
05-08-2008, 18:46
Det gis vanligvis ikke poeng naar man booker hoteller og flyreiser via slike websider.

OSLflyer
06-08-2008, 00:32
Det gis vanligvis ikke poeng naar man booker hoteller og flyreiser via slike websider.

Flyreiser! Det er vel ikke riktig, Tommy

Tommy777
06-08-2008, 01:04
Flyreiser! Det er vel ikke riktig, Tommy

Det er baade rett og feil forsaavidt. Dersom flybilletten er published, mottar man poeng, dersom den er lavere enn published (i en budsituasjon som paa feks Priceline, Cheapticket e.l.) mottar man ikke poeng

OSLflyer
06-08-2008, 08:34
Det er baade rett og feil forsaavidt. Dersom flybilletten er published, mottar man poeng, dersom den er lavere enn published (i en budsituasjon som paa feks Priceline, Cheapticket e.l.) mottar man ikke poeng

Takk for avklarigen. Dermed hos tradisjonelle webbaserte reisebyråer som f.eks. travelocity, zuji osv. er opptjeningen etter billettklasse som vi er kjent med fra tidligere.

litt-amatør
06-08-2008, 09:01
Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men det er vel ganske spesielt at prisen bare er latterlig høy via en slik side. Jeg skjønner som nevnt ikke hvordan vedkommende som bestilte kunne finne på å bestille her, men men...:angry:

Takk for svar i alle fall. :)

gustavf
06-08-2008, 14:24
Expedia er vel en av de websidene som ikke tilbyr noe annet enn publiserte flypriser?

Tommy777
06-08-2008, 22:14
Expedia er vel en av de websidene som ikke tilbyr noe annet enn publiserte flypriser?

Tror det, ja. Orbitz er vel ogsaa kun publiserte mens de andre har last minute seats under publisert pris

dc-8-63
07-08-2008, 00:08
Etter et avsalg og en ny forespørsel har jeg fått avslag fra EuroBonus om Eurobonus- poeng etter et opphold på Radisson SAS i Düsseldorf. Det var ikke jeg som bestilte oppholdet som ble bestilt via Expedia (dessverre). Jeg skjønner ikke hvorfor dette er avslagsgrunn. Spesielt irriterende er det fordi romprisen var så høy at jeg vil kalle det på grensen til ran (det var altså ikke jeg som booket!!!:exclaimation:rolleyes:). Nærmere bestemt 4.400 NOK per natt.

Gis det ikke bonuspoeng når oppholdet er booket via Expedia?

Det har nok noe med at Expedia tar seg godt betalt (meget godt betalt) av hotellene de bestiller normal provisjon til Expdia er 28% !! - har personlig alltid klart aa faa samme pris som den jeg fant paa Expedia direkte fra Hotellet og normalt langt bedre rom....

FlightDeck
10-08-2008, 22:21
Jeg har opplevd å ikke få EuroBonus-poeng fordi jeg har bestilt via Hotels.com. Da riktignok med en stor rabatt slik at det ble verdt det - men som regel er det lurt å bestille via hotellkjedens nettside. Finner du billigere pris et annet sted, er det dessuten lurt å sjekke muligheten for garanti da gjerne selskapene hevder at de alltid har lavest pris på sine nettsider.

Discus
13-08-2008, 18:55
Finner du billigere pris et annet sted, er det dessuten lurt å sjekke muligheten for garanti da gjerne selskapene hevder at de alltid har lavest pris på sine nettsider.

Yepp - og hos en del får du da beste pris minus 10%, 25% eller nos enkelte 1. natt gratis. MEN det må være samme betingelser og romkategori!

Fant et noe rimligere rom på et Radisson-hotel i London på hotels.com ifht. radisson.com. Kanselleringstidspunktet hos hotels.com var kl. 12, radisson.com hadde kl. 16, så det var ikke ihht garantreglene og ingen 25% avslag hos radisson.com

FlightDeck
13-08-2008, 19:18
I know, man må følge med! Som regel er dette garantigreiene noe ordentlig lureri, men jeg har kommet gjennom noen ganger.