View Full Version : Dubai i November
Har bestilt en reise med SK til Dubai i November.
Noen som har vært der tidligere, og kan anbefale hotell, og diverse attraksjoner? Er det noe man bare må oppleve?
Chaos Controller
05-08-2008, 07:00
Hotell kommer helt ant paa hvilken prisklasse du er ute etter, har du ubegrensett budsjett vil jeg anbefale Burj Al Arab ;)
Om du har raad til aa bo der eller ikke, anbefaler jeg en besoek til hotellet for aa se deg om, eventuelt spise (middag for ca 1500 nok pr. person, dyrt til aa vaere her nede, billig i forhold til Norske priser, og ekstremt god mat og fantastisk utsikt.)
Mall of the Emirates boer besoekes, om ikke annet for aa se paa verdens stoerste innendoerse skibakke.
En dagstur ut i oerkenen med Arabian Adventures i 4x4 er fantastisk morsomt, og boer proeves.
Om du har sansen for dette, dra saa ut i oerkenen og lei en quadbike (ATV) for en time, og kjoer selv som en gal mann opp og ned sanddynene.
Lei et sjoefly for en time http://www.bluebanana.com (tror jeg, mange andre artige ting aa gjoere der ogsaa) og faa sett palmene og the world fra luften.
Ellers mye annet aa finne paa ogsaa, men kommer an paa hvor gammel du er, om du reiser alene eller med barn, hvor lenge du blir etc.
SudCaravelle
05-08-2008, 11:13
Hvis dere skal være der en stund så kan det ofte bli litt "mye" Dubai og anbefaler bl.a Medina Souk, som vel og merke er en fake souk/marked/landsby - men veldig avslappende og gir litt arabisk følelse. Mye gode restauranter.
Fantastiske biffer får du på Palm Grill på Radisson hotellet - herlig restaurant med stor mørk pianist som drar av easy listening svisker i hjørnet. Dette hotellet er forøvrig greit i forhold til pris
En restaurant jeg liker veldig godt der (hvis man begynner å bli litt matlei) er en liten mexe-restaurant som ligger i Arabian Courtyard. Null dresscode og morsom service.
Det er en libanesisk (meget bra mat) restaurant på det ene Hyatt hotellet som er genial. Upscale arabisk mat med hele pakken, magedans osv, samt overflod av mat. Fra rett en til kaffen tar fort en 3-4 timer :)
Dette var stort sett mat, men ellers så er det vel shopping som Chaos anbefaler, og 4x4 morro.
ClassOne
11-08-2008, 09:27
Hvis du liker å kjøre fort med bil, så bør du prøve Audi RS4 experience på Dubai Autodrome. Mulig de har fått R8 der også nå.
Skal selv ned i Desember, Hotellet jeg har bodd på ved tidligere besøk er dessverre stengt nå, så jeg leter etter et bra alternativ selv.
Ellers må jeg si meg enige med de andre her, bare nyt Dubai. Men der kommer til å gå litt penger..hehe Nyte en pils på Barasti bar er en av mine favoritter:)
Prøv Ski Dubai jævli morsomt og ikke minst spesiell opplevelse i et kjøpesenter! Mange gode restauranter, men OBS! de lokale har ikke alkohol dersom du skulle like å ha en pils eller vin til maten, ikke en pils å få kjøpt i butikken heller!
He, he det er en flott bar i hotellet next door med inngang fra kjøpesenteret med godt tysk øl og OK pris.:cheers: Sideinngangen er like ved "Ski".....Kempinski:lol: er det vel. Jeg har egen radar for slike steder når fruen er ute og shopper...
ClassOne
13-08-2008, 17:54
Her finner du også masse info om events, mat osv osv..
http://www.timeoutdubai.com/dubai/
Chriscross
14-01-2009, 10:14
Hei,
Skal ha noen dager i Dubai i beynnelsen av mai, håper det ikke er mer enn 35 grader enda på den tiden:cry: Noen som har kjennskap til de ulike RadissonSAS hotellene? Har endel Goldpointsplus poeng, så hadde vært greit å bruke disse. Fint om noen vet om oppgraderingsmuligheter med GP Gold (eller EBG, men det funker neppe der nede).
Andre alternativer (maks 1400 inkl frokost, helst mindre og gjerne lounge tilgang) er også interessante. Både by og strand er interessant.