View Full Version : Vurderer objektiv
Jeg har kikket på litt mer glass til samlingen. Jeg har kikket på http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=11584. Men jeg er ikke den mest kyndige på feltet. Er dette verdt å satse på?
Har så smått begynt å tenke på D200/300 som avløsning for min D70. Her heller jeg nok mot 300, regner med at den nye D700 ville påvirke prisene en smule.
Kjenner du noen som skal til USA snart? Da bør du evt be de kjøpe linse til deg der, Sigma 50-500mm får du til halve prisen over dammen :)
Jeg skal også kjøpe denne linsa - ingen tvil.....
Trekker frem denne posten igjen, jeg kikker videre på fotoutstyret. Har så smått begynt å vurdere D700/D90, og blir litt forvirret av alle de forskjellige forkortelser, betegnelser og formater, såpass må jeg innrømme:drunk:. Vil SIGMA 50-500/4-6,3 APO EX DG HSM, passe sammen med D700ens FX-fullformat, eller vil jeg bli sittende igjen med et 5 megapixels kamera og kanter rundt bildene?
Har forsøkt å søke rundt på nettet for å finne ut av dette, men klarer ikke å finne et tilfredsstillende svar, så er det noen her som kan komme med opplysende klartekst?
Den passer til Nikon sin D700. Sigma-linser som er beregnet for kamera med crop-faktor har benevnelsen DC (jmf EF-S hos Canon) :)
bare husk på at på d700 vil du få nesten samme opplevelse av 500mm som med 300mm på et dx-kamera, men det var du vel alt klar over :-) 450mm for å være nøyaktig...
IngemarE
13-02-2009, 10:15
Vad det gäller hus, kan jag verkligen rekommendera D300:an.
Den kan du dessutom hitta begagnad, för en rimlig peng!
DX-sensorn ger dig brännviddsförlängningen, och har D300:a dessutom riktigt fina hög-ISO-prestanda.
De pengar du sparar på att köpa ett begagnat D300-hus, kan du istället lägga på Sigmas "nya" 150-500 OS (Optical Stabil.), vilket är betydligt bättre än den gamla "Bigman" 50-500.
Takker for gode svar! Det blir uten tvil en handel før sommersesongen setter inn for fullt.