PDA

View Full Version : God lørdag godt folk!


Egil
02-08-2008, 06:45
Da var det bare å innse det, det ble for få timer søvn i natt også... Og man trenger en kanne med kaffe og ca 362 kg med post fra postens sorteringsanlegg i Fauske ombord på WF739 for å våkne!

Men etterpå blir det frokost @ MJF med nystekte vaffler, kokte egg, "nystekt" brød og jammen har det ikke blitt nevnt at sjokoladekake kommer på bordet også :lol:
Blir her til ca kl 14 i dag og ja, i kveld skal vi se fotballkamp! Ja det gjelder også dere som holder med det andre laget :rolleyes:
Blir forhåpentligvis et verdig punktum for en av verdens beste fotballspillere :nor

E!

Madman
02-08-2008, 06:55
God morgen fra OSL.

Det går i kaffe her og, for å si det sånn... ;)
Får se hva den store charterdagen bringer, men den har starta greit her ihvertfall.
*...fylle opp koppen igjen...*

Ha en flott lørdag alle sammen.

flyer88
02-08-2008, 07:11
God morgen fra OSL ;D 1 time igjen, så er jeg ferdig for natten ;) Hadde håpet sola skulle skinne gjennom hangarportene her, men det ble det ikke noe av tydligvis. Ha en fin dag alle sammen ;)

LN-MOW
02-08-2008, 07:24
God morgen fra Gate 34 paa OSL. Det var et jaevlig mas aa komme seg hit, men herfra og ut gaar det vel bedre ... men hvorfor er nordmenn saa jaevlig stresset og uhoeflige paa flyplassen? Det er dytting og masing overalt ... det er saa mye mer avslappet hjemme.

Ingen koe paa Business, saa det gikk fort aa bli kvitt kofferten. Fastlane var stengt, saa det var aa stille seg i koe med de uvaskede massene .. men det gikk relativt kjapt. Noen har tydeligvis vaert paa kurs hos TSA, for med de nye bordene gaar det mye raskere gjennom kontrollen.

Jeg husker de dagene da loerdagsmorgenene var stille og rolige ,,, no more!

Da roper de .. 3F venter .. neste stopp Frankfurt.

EB
02-08-2008, 08:24
Glad lørdag morgen... Snart på vei til Gjøvik og årets Sommerslagere på Gjøvik Gård. I morgen bærer det videre til Østerdalen og til fjells. Ha en bedre lørdag...

Shadow
02-08-2008, 10:12
Fastlane var stengt, saa det var aa stille seg i koe med de uvaskede massene ..

Tja ... er Fastlane et produkt som LH tilbyr da ;) Tjihi

sirpjalle
02-08-2008, 10:13
God morgen! Sitter på hytta, kaffen er klar og prinsessene ser på barnetv. Får vel snart reise meg opp av stolen og lage frokost til de....

Er en del småting som må gjøre i dag. Bla rydde for små og store trær.

Ha en fin dag forumister! :)

seilfly
02-08-2008, 10:23
Og vi er kommet til D-10. Dagen er grå og lavtrykket over England trekker skyver en bygelinje og en kaldfront nordover, begge med torden i seg. Godt synlig på yr.no sin værradar og ippc sine analyse- og prognosekart.

BSSW: Hva med en detalj i dagens go-mårran-tråd?

JoeW
02-08-2008, 10:31
Tja ... er Fastlane et produkt som LH tilbyr da ;) Tjihi

På en eller annen måte er jeg litt i tvil om Adecco-vakten klarer forskjellen mellom et SAS-bp med SK-nummer og et SAS-bp med LH-nummer...

seilfly
02-08-2008, 10:35
Enten har du testet det selv og vet at de ikke kan forskjellen, eller i motsatt fall så tipper jeg at det ikke tar så mange kurs-timer til for en vekter å lære seg forskjellen :)

JoeW
02-08-2008, 10:37
De må ha en huskelapp limt opp med bilde av et pandion-kort og teksten "innehavere av dette kortet skal ikke stoppes". Og det burde saktens være en enklere sak..

Shadow
02-08-2008, 10:42
På en eller annen måte er jeg litt i tvil om Adecco-vakten klarer forskjellen mellom et SAS-bp med SK-nummer og et SAS-bp med LH-nummer...

EBP kortet er klistret opp der fordi disse personene også kan bruke fast tracken til innlands avganger.
Og de ser faktisk forskjell på en SK nummer og et LH nummer


PS.... Er G4S ikke Adecco :colgate: tjihi

Discus
02-08-2008, 10:55
God morgen fra imperiets hovedstad. Litt frokost og litt mer turist i by'n først, så går ferden vestover med en av BAs 767 fra T4 i kveld.

JoeW
02-08-2008, 11:05
EBP kortet er klistret opp der fordi disse personene også kan bruke fast tracken til innlands avganger.
Og de ser faktisk forskjell på en SK nummer og et LH nummer


PS.... Er G4S ikke Adecco :colgate: tjihi

Mulig, men er vel ikke dedikerte folk som kun står på Fasttrack?

jeg ble jo tatt med buksene nede når jeg gikk gjennom vanlig security med en brusflaske og fikk en overhøvling uten like, inntil en med en stripe til, som jeg har sett en del, ba henne roe seg ned litt, da jeg var en av, sitat, "gate-gutta" hahaha.

Shadow
02-08-2008, 11:12
jeg ble jo tatt med buksene nede når jeg gikk gjennom vanlig security med en brusflaske og fikk en overhøvling uten like,

Hadde jeg blitt tatt med buksa nede av en G4S ansatt hadde ikke jeg skryti av det .... håper du var kjapp med å få dratt den på deg ;) hehehe
Nei er vel ikke dedikerte som står i Fasttracken så vidt jeg vet, men er ikke alltid de ferskeste heller, og de blir fulgt opp, har blitt ringt ned til vaktlederen en del ganger når det ikke helt er sånn det skal være der.

Egil
02-08-2008, 11:24
Og de ser faktisk forskjell på en SK nummer og et LH nummer

Bra det da, men LH3137 er faktisk co-share med SK som SK3645 og jeg kan tenke meg at MOW ville fortalt dem et alvorsord om de hadde forsøkt å stoppe han ^_^

E!

Vede
02-08-2008, 11:26
God morgen. Klarte og forsove meg til min vakt som startet 08.30 i dag. Grunnen til det er muligens at jeg ikke fikk sove, men når jeg endelig fikk såve så ble Tor med hammeren i det hissige hjørnet i sammen med et kraftig regnver. Men men shit happens. 16.00 er jeg på vei hjem.

LN-MOW
02-08-2008, 11:32
Nuvel .. jeg har ikke for vane aa overhoevle folk i andres paasyn - jeg er mer av den typen som tar en grusom hevn i ettertid, men jeg trodde dette var for Star-partners ogsaa? Men jeg har ikke ferdes saa mye paa OSL de siste aarene, saa jeg ligger vel litt etter ...

Cecilie
02-08-2008, 12:12
God morgen!

American Visa er i box, og det var da litt av noen sikkerhetsrutiner US Embassy har i Oslo, dere! Det var ikke en søppeldunk å oppdrive i mils omkrets fra ambassaden, til sammenlikning står søppeldunkene tett opp til veggene på Slottet. Hysteriske, anyone?
Men ja, intervju og alt gikk greit, så nå har jeg i allefall lovlig oppholdstillatelse i USA frem til 1juli09 : )

Nå gjenstår "kun" litt klesvask og pakking før mamma, pappa og jeg drar til Gardermoen til mandag for å overnatte der, og tirsdag, som jeg flytter til Uniten og blir en del av forumets US Corner :-)

Idag må jeg kjøpe inn litt småting, og ellers er alt klart! Jeg gleder meg!

Ha en finfin dag : )

LCH78
02-08-2008, 12:22
På en eller annen måte er jeg litt i tvil om Adecco-vakten klarer forskjellen mellom et SAS-bp med SK-nummer og et SAS-bp med LH-nummer...

Dem har jo en kortleser for strekkoden på BP da.. for å sjekke om du har gyldig tilgang :)

seilfly
02-08-2008, 12:29
Skyteam: Hvor i USA?

JoeW
02-08-2008, 12:35
Dem har jo en kortleser for strekkoden på BP da.. for å sjekke om du har gyldig tilgang :)

OK, jeg har ikke brukt fasttrack jeg.... :P

Thomas
02-08-2008, 13:25
Litt av en "god morgen"-tråd, but anyways! Det ble en sen natt i bunker'n som fryktet, hjemme 0240, og arbeidstiden går til 0030 - djises!
Idag regner det lett ute, og iflg radaren til MET.no tror jeg ikke det gir seg med det aller første - tilbake til OSL om ett par timer.. ser ut som ting går bedre idag!

zico77
02-08-2008, 13:31
Ah, endelig ein lørdag der eg faktisk har laga meg frokost på eige kjøken :) Nytrekt kaffi, varme rundstykker, og dagens avis. Avslappa :)

Det lukter regn i lufta i dag, så det blir vel kanskje ikkje dei store sprella ute, men det skal bli rolig! :)

Ha ein herlig lørdag alle saman!

bu995
02-08-2008, 14:31
Så ble det endelig lørdag og da kom også regnet over ENKJ :(

Sitter og venter i spenning på at kvalifiseringen til Ungarns Grand Prix skal begynne, satser på at Lewis Hamilton knuser Ferrari og sikrer pole position for McLaren :)

Og jo da, det ble 1-2 til McLaren :)

BSSW
02-08-2008, 14:39
Her har man stått opp for en time siden, eller der omkring. Litt overskyet men varmt og opphold. Var en tur på SVG igår og tittet litt og så at eggene var lagt for i år. Fikk også med meg en Electra som var innom. Planen for idag blir å gjøre så lite som mulig, selv om det blir en tur til byen for å shoppe.

Ha en fin dag folkens :)

BSSW: Hva med en detalj i dagens go-mårran-tråd?

Ok, her er dagens quiz: Hva og gjerne hvor?
http://i304.photobucket.com/albums/nn194/olavfje/ccc60d89.jpg

Cecilie
02-08-2008, 15:33
Skyteam: Hvor i USA?

Mitchell, Nebraska : ) Rett ved byen Scottsbluff, og på grensen til Wyoming

Farmer
02-08-2008, 17:07
Puhh. Varmt her nord I dag. Har hatt en tretimers jobb med motorsag for aa rydde unna noe skog I forbindelse med et byggeprojekt her paa Farmen. Gravemaskinen skal til der paa mandag,slik at dette kunne ikke utsettes lenger. Tror jeg skal satse mer paa kroppsarbeide framover da jeg kjenner at formen har vaert bedre

Hickok
02-08-2008, 23:46
Mitchell, Nebraska : ) Rett ved byen Scottsbluff, og på grensen til Wyoming
Og like ved grensen til Sør-Dakota og innsjøen Angustoura. Veldig bra til bading.

Gulboble
03-08-2008, 00:21
Rekker en liten hilsen fra Montevideo før det er slutt på lørdagen (hjemme). Kom hit med TACA natt til i dag og var på plass på Radisson ved femtiden lørdag morgen.

LN-MOW
03-08-2008, 13:57
Og like ved grensen til Sør-Dakota og innsjøen Angustoura. Veldig bra til bading.

Saerlig paa vinteren!! :lol:

Husk vintertoey. VARMT vintertoey .... !!!!