PDA

View Full Version : GOD MORGEN DENNE FREDAG!


SQ 777
18-07-2008, 04:56
God morgen fra "LST", Lillestrøm. Kjølig kun 9 grader. Avgårde med LH i dag til GVA. Første gang hit. Sveits har blitt forsømt tidligere ! Ha en fabelaktig helg og ferie der dere måtte være.;)

Thomas
18-07-2008, 06:06
Trudde du var evakuert etter bombefunn?! ;)

- Her settes kursen for jobb i bunker'n de neste 9 timene - hakuna matata!

BSSW
18-07-2008, 07:45
God morgen.

Her i Egersund prøver man å tiden til å gå før avreise med SK 4627. Sete 14A er valgt.

Her er det ihvertfall opphold, så da kan man vel være glad, selv om temeraturen kunne vært litt høyere.

LN-MOW
18-07-2008, 08:05
Er'e freddann ellerede? Time flies ....
Her i Mosjoen er jeg enda ikke kommet langt nok ned i vedhaugen til at Farmer har bestilt returbillett, men naa ser det ut som at vi naermer oss saa smaatt .. imidlertid ser det ut som at jeg ikke kommer meg hjemover foer rundt 1. august ..

Ensifret antall grader ute, men sammenlignet med Atlanta er dette svaert behagelig!

AirbusTrond
18-07-2008, 08:14
God dag fra det lille torget ved Akerselva vestre bredd. Dæven for en vond kaffe en av mine kolleger har brygget i dag. Overlever jeg denne, blir det fredagspils om åtte timer...

Utflyttet
18-07-2008, 08:35
Morn morn fra et sted!

Nå gjenstår en liten flytur, denne gang ikke noe -200 eller -300, men en -vetfaktiskikke, og så skal vi se om vi kan finne et sted å sove og når jeg våkner skal jeg begynne å grave igjennom en del bra bilder og rydde opp. :)

Ha en bedre tid på dagen hvor nå enn dere er!

-A

zico77
18-07-2008, 08:44
God morgon!

Då var eg tilbake i Bergen, i vante omgivelser, med regn og gråvær. Bare ein dag igjen no, så er det helg. Fortsatt lenge til ferie, men alle andre har jo ferie, så det er ikkje veldig travelt.....

Ha ein flott dag alle saman!

SAJblue
18-07-2008, 09:09
God morgen fra Stjørdalen:)

Sitter på jobb og prøver å holde meg våken. Heldigvis er det endelig fredag. På jobb er det rolig, det skjer rett og slett ikke så mye her på sommeren.

I kveld blir det gjensyn med skolekamerater over et glass (eller to) med pils^_^

jcnorway
18-07-2008, 09:09
God fredag fra Oslo sentrum. Blir en tur oppover mot Hedmarken for å besøke besteforeldrene til samboeren i helgen. Ser fram til å bli vartet opp med mat og kaker :lol: Kjører forbi OSL på vei oppover og da klør det jo alltid litt ekstra i reise-genet :) Ha en fin fredag alle sammen!

Egil
18-07-2008, 09:14
God morgen fra Mosjøen! Varmen er nå formidable 10`C og man kan se blå himmel opptil flere steder nå, så LN-MOW, om du timet løpet rett i dag kom du deg både tørrskodd til jobb og fikk litt sol på kroppen ^_^

Jeg skal ikke på jobb før 1430 i dag, men skal prøve å få montert noen greier i leiligheta før den tid!

E!

Ludde
18-07-2008, 10:25
Semester......!!!!!!

Var sista dagen på fältet igår före semester!
SQ061 hade diverta så fina bilder på den senare. Också en annan Tesis air cargo kommer senare på Bild Forum!

CK
18-07-2008, 10:37
Glad fredag fra STO. Kåken er vasket og ryddet og klart til å overleveres foreldre som skal låne den i helgen. Selv skal jeg ut å fly igjen i dag - ARN-CPH-TRF. Skulle ha god tid på CPH til å få meg en moccha frappuccino på Starbucks i dag også. Noe å kose seg med på turen med LN-WDE (endelig en Q400!) på turen opp til Vestfold. Neste uke blir det nesten full uke i STO, så da blir det kanskje tid til å oppleve noe annet av byen enn Solna og Frösundavik!

jb1
18-07-2008, 10:43
God morgen. Kjølig vær i hovedstaden, men solen skinner, men den norske somemren er like usikekr som jeg husker den fra sist jeg tilbragte en sommer her.

Discus
18-07-2008, 10:48
God morgen fra Oslo. Greit vær så langt, så får vi se hva dagen bringer, blir uansett innendørsjobbing i dag. Avtale med en elg (dvs. deler av en elg) i kveld, så da blir det nok noe farget drikke i druefamilien i tillegg.

Ha en fin dag og helg!

SQ321
18-07-2008, 10:54
Go' morgen fra Nydalan. Oj, jeg er trøtt i dag men det er fredag og det eneste som gjelder i dag er relaksering hjemme etter at +/- 6 timer med lett arbeid er unnagjort.

Ha en fortreffelig ferdag!

Someone
18-07-2008, 11:05
God morgen fra Oslo. Idag er planen å gå rundt på en stor gressplen å slå små hvite baller i vann og så langt inn i skogen som jeg klarer mens jeg banner høyt og lavt....jepp jeg skal spille golf. Ellers tror jeg det blir en rolig kveld, men man vet aldri hva som dukker opp. God helg

JoeW
18-07-2008, 11:08
I dag skal jeg endelig hente bilen jeg crashet for noen uker siden... Får satse på at man er i kjørbar stand efter gårsdagen. Tror ihvertfall det gikk greit uten nabovarsel.

Tenker det blir en ID-tur til CPH neste uke for å se på leilighet. Tror ikke jeg egner meg som fattig (student), men får prøve å finne et pent bosted likevel...

FBU 4EVER
18-07-2008, 13:49
Sent opp idag som følge av at man ikke kom seg i seng før nærmere kl. 0200 i natt. Det blir en bytur idag. Skal kjøpe det 24. og siste vinglasset i serien Riedl Grand Cru. Har samlet i en ti-års periode. Nødvendig når ett glass koster 892 kr. Ellers blir det en pizza på Olivia på Aker Brygge, eller Brunello i Tordenskjoldsgate. Vi får se. Det blir nok et par glass vin på Enoteca også.
Ha en fin fredagsettermiddag!

Savipix
18-07-2008, 13:52
God fredag från Sigtuna,

Solen skiner och jag är väl i det närmaste helt återställd efter gårdagens single malt och thaimatsafton. I eftermiddag/kväll blir det jobb på STOKESK och klockan 22 blir det heeeeelg!
Önskar eder alla en riktigt fin dag vad än ni skall göra.

CK
18-07-2008, 13:53
vinglasset i serien Riedl Grand Cru. Har samlet i en ti-års periode. Nødvendig når ett glass koster 892 kr.

fritt for IKKE å vaske opp hjemme hos Stein Kaptein (skjønner nå hvorfor Airbus-kuskene våre må ha så godt betalt... hehe;) )

Egil
18-07-2008, 13:56
fritt for IKKE å vaske opp hjemme hos Stein Kaptein (skjønner nå hvorfor Airbus-kuskene våre må ha så godt betalt... hehe;) )

Lurer på om vinen smaker bedre i slike glass ^_^
Men men, noe skal man da samle på!

E!

Tommy777
18-07-2008, 14:07
God morgen fra Harstad. Her var det kaldt, gitt.. Og litt regn i omraadet. Modern har akkurat disket opp frokost, men hun har faatt meget tung kritikk av meg og brodern fordi hun har sluttet aa bake broed!! Skandale!

Ble tur med RRE i gaar, fresht og nytt fly med god frokost. Purseren klaget dog paa at de ikke hadde faatt montert en klype i galley foran for aa henge papirer og manifester paa. Speedbird, frem med skrujernet :-D

Blir familiebesoek mm i dag.

Hickok
18-07-2008, 14:27
God ettermiddag fra Hovedstaden. Tok faktisk LN-RRE i går også. Da på 22:45 avgangen CPH-OSL . Har vært et par dager i Dublin på en liten "midt i uken helgetur". Tungt å begynne på igjen i dag da, ja! Lurer ellers på om det er mulig å slippe Priority-tags på baggen. Har testet dette noen ganger nå, og det tidligste jeg har fått baggen er rundt halvveis. I Dublin var den den absolutt siste som kom på båndet!

Tommy777
18-07-2008, 14:38
Lurer ellers på om det er mulig å slippe Priority-tags på baggen. Har testet dette noen ganger nå, og det tidligste jeg har fått baggen er rundt halvveis. I Dublin var den den absolutt siste som kom på båndet!

He he... Tenkte det samme.. Paa OSL kom bagasjen nesten sist ut, det samme paa OSL. I VRN og i MUC kom den foerst. Rart det der...

LN-MOW
18-07-2008, 14:44
Samme for meg på OSL - kom langt bak i rekka. Men i Mosjøen gikk det greit ... alt kom samlet i en tralle. :)

Utflyttet
18-07-2008, 14:48
Jeg har til og med oppleve at SQ har rotet bort baggen min denne uken, og det er uvanlig. :)

De skulle stoppe den og retagge den i AKL og det skjedde, men de glemte å laste den og vips ble det krøll i mine planer.

Men nå er det leggetid, i mellomtiden har jeg lagt opp en haug med mindre bra bilder i trip rapporten min, så får jeg få klistret inn omtalen av flyturene og hoteller fra denne uken, det er jaggu ting som endrer seg bare man lar vær å prøve de på noen år.

-A

LN-MOW
18-07-2008, 14:53
Det kan skje selv det beste flyselskap.

Fine bilder og morsom reportasje. Gleder meg til mer.

JoeW
18-07-2008, 15:13
Men at priority bagen kommer først har vel også noe med lastingen og gjøre.......

Nå er det jo forsåvidt litt viktigere med priority når vi snakker litt større fly enn smågrisene på OSL også da...

Tommy777
18-07-2008, 15:34
Det kan skje selv det beste flyselskap.



He he.. Vel, SAS i Norge har stabilt de siste aarene overhodet ikke hatt kontroll paa prioritert bagasje. Det gjelder de fleste stasjoner.

Godt aa se at ingenting har forandret seg paa et aar i gamlelandet :lol:

LN-MOW
18-07-2008, 15:43
Tommy .. jeg mente mistet bag på SQ.


Men at priority bagen kommer først har vel også noe med lastingen og gjøre.......

Nå er det jo forsåvidt litt viktigere med priority når vi snakker litt større fly enn smågrisene på OSL også da...

Selvfølgelig. Og derfor burde det ikke være så vanskelig å ha samme prosedyre paa ALLE stasjoner: Pribagen lastes sist i standard posisjon, eller per note på LDM. Dermed kan ankomststasjonen legge pribagen rett i tralle ved ankomst og koste ned til båndet. Dette er ikke akkurat rakettvitenskap, og omtrent alle verdens flyselskaper fixer det. Bortsatt fra SAS.

Utflyttet
18-07-2008, 15:44
Dette er ikke akkurat rakettvitenskap, og omtrent alle verdens flyselskaper fixer det. Bortsatt fra SAS.

SAS hvem? NO, SE, DK, IC? ;)

-A

Tommy777
18-07-2008, 15:47
SAS hvem? NO, SE, DK, IC? ;)

-A

Ja, ja, ja og ja! ;)

Egil
18-07-2008, 16:03
Samme for meg på OSL - kom langt bak i rekka. Men i Mosjøen gikk det greit ... alt kom samlet i en tralle. :)

He he, ja på MJF får "alle" Priority på utlevering av bagasje :colgate:

E!

Tommy777
18-07-2008, 16:21
He he, ja på MJF får "alle" Priority på utlevering av bagasje :colgate:

E!

Dersom bagasjen har Priority tag boer du dele ut en pils til paxen og baere kofferten ut i drosja ^_^

EB
18-07-2008, 16:59
Glad fredag ettermiddag... Da er ungene tilbakelevert og vi har ungefri... Nå skal hovedstaden nytes i noen dager før det bærer på ny hyttetur mandag ettermiddag. Ha en bedre sommerfredag!

JoeW
18-07-2008, 19:05
Dersom bagasjen har Priority tag boer du dele ut en pils til paxen og baere kofferten ut i drosja ^_^

Jeg har pri-merket bag til Hovden og Førde før jeg, men jeg tviler vel helt ærlig på at det gjør noe forskjell all den tid alt får plass i en trolley. :P

Hickok
18-07-2008, 19:47
Da var jeg hjemme igjen i Bergen, og i dag var det kjempefremgang siden bagasjen kom blant første tredel. Først kom all spesialbagasjen, så alle med oransje heavy lapper, så en del annen bagasje. Deretter min. I dag hadde de glemt taggen, så det var kanskje derfor jeg fikk den tidlig, siden det fortsatt ikke hadde kommet noen med Priotrity tagger når jeg fikk min. :)

Discus
18-07-2008, 19:57
Kanskje Priority betyr så raskt som mulig inn i lasterommet hos SAS???

JoeW
18-07-2008, 20:19
Jeg vet ihvertfall at stuerne på OSL forsøker som best de kan med pri-bag til slutt..

Someone
18-07-2008, 20:22
Jeg vet ihvertfall at stuerne på OSL forsøker som best de kan med pri-bag til slutt..

Og enkelte tror fortsatt at bagasjehandling ville blitt dårligere ved outsourcing........

LCH78
18-07-2008, 20:26
prioritybag er jo sist inn i flyet og først ut da.. og dermed nederst i tralla ;)

JoeW
18-07-2008, 20:32
Rent teknisk er jo baggasjehåndteringen for samtlige flyselskaper på OSL, med unntak av Widerøe ( ;) ) outsourcet. (SAS --> SGS) :)

Egil
18-07-2008, 21:26
Dersom bagasjen har Priority tag boer du dele ut en pils til paxen og baere kofferten ut i drosja ^_^

Når paxen får bagasjen er jeg på vei ut til flyet for å laste ny bagasje og/eller starte opp maskinen . . .
Hadde vi forresten hatt iskald pils er jeg ikke sikker på om noen ville fått bagasjen sin, priority eller ikke ;)

E!

CK
18-07-2008, 21:35
men, nei - det ble ingen tur med WDE på meg i kveld. Visstnok er den slanke kanadiern syk, så WF316 er cancelled i kveld. Da ble det to ekstra timer på CPH, SK til OSL og en eller annen form for bakketransport til TRF der bilen står og venter. GREAT! I stedet for å ankomme hytta rundt midnatt, blir det nå tidligst ved 4-tiden. Gleder meg STORT til å sette meg i bilen og kjøre fra TRF en gang ved 02:00-tiden. Får satse på å sove på flyet og bussen. Neste uke kjører jeg til OSL... (det er vel straffen for at jeg la ned direkteruten TRF-ARN for et par år siden....)

JoeW
18-07-2008, 22:08
Sånn kan det gå. Men stort verre enn Denim Airs tekniske regularitet blir det vel ikke. ;)

Shadow
18-07-2008, 22:11
prioritybag er jo sist inn i flyet og først ut da.. og dermed nederst i tralla ;)

Tjihi, vel i "teorien" skal jo pri bag'n lastes i egne traller ;)
Vet at dette har blitt terpet gang på gang på gang, men det ser ut til at det aldri hjelper hehe

JoeW
18-07-2008, 22:27
Tjihi, vel i "teorien" skal jo pri bag'n lastes i egne traller ;)
Vet at dette har blitt terpet gang på gang på gang, men det ser ut til at det aldri hjelper hehe

Når WFs -100 kommer til Sandane vet jeg ikke hvor mange traller som trengs jeg. ^_^

EDIT: Fikk akkurat OnePass-statement for June, med følgende reklame: "You've got suits older than our planes". What the heck does Continental know about my suits?!

Martin
18-07-2008, 22:54
EDIT: Fikk akkurat OnePass-statement for June, med følgende reklame: "You've got suits older than our planes". What the heck does Continental know about my suits?!

Min konfirmasjonsdress er nå ca. 10 år gammel, pluss at jeg har en fra 1999 (Ingen av disse er selvsagt passe nå, men hvertfall den ene henger fortsatt i skapet), så for min del tror jeg det stemmerl.. (De har selvsagt eldre fly enn det og, men..)

Så forresten i forrige uke på flere steder i US and A, at Pri-baggene kom først, så der borte virker det tydeligvis.. Så også ut til å virke sånn nogenlunde på OSL i dag morges - min var ikke Priority-tagget, og kom nesten sist :rolleyes:

JoeW
18-07-2008, 22:58
Shadow jobber vel på CLC/CDC? Hvordan er opplegget med compartments og transferbag/prioritybags hos SK?

Tommy777
18-07-2008, 23:02
Når WFs -100 kommer til Sandane vet jeg ikke hvor mange traller som trengs jeg. ^_^

EDIT: Fikk akkurat OnePass-statement for June, med følgende reklame: "You've got suits older than our planes". What the heck does Continental know about my suits?!

July OnePass Statement for Tommy kom ogsaa naa, fant jeg ikke denne vittige kommentaren :D.

Har du en link?? Den maa Dag faa se. Jeg har nok noen suits som er eldre enn noen av Dags fly, men sammenligner man CO sin flaate og mine dressers snittalder, vinner garantert min garderobe :lol:

Tommy777
18-07-2008, 23:03
Shadow jobber vel på CLC/CDC? Hvordan er opplegget med compartments og transferbag/prioritybags hos SK?

Fra et passasjerssynspunkt (EBG siden EBG kom) har dette ikke funket siden 2002-2003. Dog er det jo hyggelig at Shadow synes det er komisk at det ikke funker :)

JoeW
18-07-2008, 23:10
Her har vi et shot av den! (når du trykker på den, kommer du bare inn på en site som forteller om hvor fantstiske grønne CO er).

http://i165.photobucket.com/albums/u62/joew_bucket/suits.jpg

Og sånn når vi er i gang tommy, så du note-en som ligger på FastTrack-disken på OSL? Jeg lastet den opp på FT tidligere i dag. Tydelig at SAS har hatt visse utfordringer med Adecco/G4S:

http://i165.photobucket.com/albums/u62/joew_bucket/06292008.jpg

learjet
18-07-2008, 23:11
Førøvrig en riktig god kveld fra Ascott Hotell i CPH. Har tilbrakt dagen med å tusle rundt i sentrum. Sterkt varierenede vær fra piss regn til strålende sol. Hvis været holder blir det tur på Tivoli med snuppa i morgen.

Siden Martin nevner CO, så har kan jeg jo nevne at de har krav til handeling agenten på at priority bag SKAL først og innen x antall minutter. Prio bag vil da være på bånnet sånn ca når første pax ankommer..... Og dette er noe som måles jevnlig.

Registrerer at det nevnes at SGS ramp "prøver" å ta prio bag tilsist. Hvis det er tilfelle så vil jeg kalle det en hån mot eget selskap og kunde. Da har man ikke mye forståelse for jobben. Vitner vel om at det er noen som lever i en litt for beskyttet verden....

S

JoeW
18-07-2008, 23:13
KL måler også dette. (I tillegg til mange andre mer eller mindre artige audits).

LN-MOW
18-07-2008, 23:15
Dersom bagasjen har Priority tag boer du dele ut en pils til paxen og baere kofferten ut i drosja ^_^

Genialt!! Den er jeg for!!!!

Shadow
18-07-2008, 23:17
Vel synes det ikke er så komisk nei, heller ganske leit ettersom dette er et produkt som har blitt lovet kundene til være kunder, altså kundene til SK, LH osv osv.
Nå det blir terpet på så funker det en kort periode for så å falle fra igjen.
Vet at de er flinkere på utgående avganger, slik at man får bag'n fortere på destinasjone f.eks LHR.
Ankomst OSL er helt i bånn, men all skyld skal ikke alltid legges på stuerne der, for det er jo også avhengig av at avgangsstasjonen har separert pri bag'n.

JoeW ... jobber ikke på CLC nei, er Loadcontroller (redcap), så husker ikke helt oppsettet for det, men er jo avhengig av flytype og antall bag ;)
Men lokal og transfer splittes ja (skal iallfall når det er plass)

JoeW
18-07-2008, 23:20
Å ja, så jeg har bare latt meg forvirre av tittelen "Loadcontroller" - så det er det heter i SGS! ;)

LN-MOW
18-07-2008, 23:20
Siden Martin nevner CO, så har kan jeg jo nevne at de har krav til handeling agenten på at priority bag SKAL først og innen x antall minutter. Prio bag vil da være på bånnet sånn ca når første pax ankommer..... Og dette er noe som måles jevnlig.




Dette er noe de fleste selskaper har. Selv ATA hadde det. Det svei paa pungen for Swissport naar de ikke klarte kravene til first og last bag. I den tiden vi hadde F, ble ogsaa pribaggen lastet separat - og det funket. Selv med Swssport.

Shadow
18-07-2008, 23:21
Å ja, så jeg har bare latt meg forvirre av tittelen "Loadcontroller" - så det er det heter i SGS! ;)


Vel er bare en av titlene/stillingene jeg har ;)

Discus
18-07-2008, 23:24
Litt av problemet her hjemme på berget er at det er litt for enkelt å "gjøre ting på sin måte" og skylde på at "det er jo bedre slik" uten at det får store konsekvenser. (Nei, gjelder ikke bare pri-bags, men generelt.) I en del andre land må man jo pent gjøre som man får beskjed om, ellers er det rett ut. Her hjemme er det selskapet som får svi, mens den ansatte sitter trygt.

LN-AØR
18-07-2008, 23:24
God kveld. Her pakkes kofferten før avreise til NCE i morgen via RIX med airBaltic. Ha en fin helg alle sammen! :)

JoeW
18-07-2008, 23:25
Ja, det er blitt en relativt normal routing det, LN-AØR. Og den inkluderer vel hele 25 minutter i RIX?!

LN-AØR
18-07-2008, 23:50
Ja, det er blitt en relativt normal routing det, LN-AØR. Og den inkluderer vel hele 25 minutter i RIX?! Det gjør den!;) Er verdt mellomlandingen når prisen er halvparten av det SK, Sterling og DY tar!!!

JoeW
18-07-2008, 23:52
Får håpe det går bra da... Har alltid mange bekymrede pax som innser de bare har 25 min der, men det er vel det som er min. connection time der. Ellers er jo AirBaltic sikkert et interessant bekjentskap! ;)

Nei, får kanskje komme meg i seng så jeg kommer meg opp klokken tre i natt og på jobb før Riga-flyet til LN-AØR kommer! ;)

FBU 4EVER
19-07-2008, 12:20
fritt for IKKE å vaske opp hjemme hos Stein Kaptein (skjønner nå hvorfor Airbus-kuskene våre må ha så godt betalt... hehe;) )

Og hadde jeg tjent like mye som en Lufthansa skipper, så kunne jeg ha kjøpt hele serien på en gang!;)

CK
21-07-2008, 10:46
men, nei - det ble ingen tur med WDE på meg i kveld. Visstnok er den slanke kanadiern syk, så WF316 er cancelled i kveld. Da ble det to ekstra timer på CPH, SK til OSL og en eller annen form for bakketransport til TRF der bilen står og venter. GREAT! I stedet for å ankomme hytta rundt midnatt, blir det nå tidligst ved 4-tiden. Gleder meg STORT til å sette meg i bilen og kjøre fra TRF en gang ved 02:00-tiden. Får satse på å sove på flyet og bussen. Neste uke kjører jeg til OSL... (det er vel straffen for at jeg la ned direkteruten TRF-ARN for et par år siden....)

Det ble en lang tur - dør til dør ca 12 timer (kunne like gjerne reist til BJS!), var til slutt på hytta 04:45!