PDA

View Full Version : Økning på Torp


imm
10-07-2008, 13:12
Til tross for konkurranse fra Rygge, har Torp hatt økning i passasjertallet i første halvår.

Denne artiklen er fra hegnar.no

http://www.hegnar.no/reise_livsstil/article292564.ece

CK
10-07-2008, 13:20
Konkurranse fra Rygge?
Jeg kan ikke helt se at de to flyplassene konkurrerer - om annet enn flyselskapene. RYG/OSL og TRF/OSL - der er det en viss konkurranse, men TRF/RYG??

En økning på 0,3% - eller 2200 pax er ikke all verden. Det tilsvarer én rundtur med Dash 8-300 om dagen (med 75% kabinfaktor).

ENTO
10-07-2008, 20:24
Konkurranse fra Rygge?
Jeg kan ikke helt se at de to flyplassene konkurrerer - om annet enn flyselskapene. RYG/OSL og TRF/OSL - der er det en viss konkurranse, men TRF/RYG??

En økning på 0,3% - eller 2200 pax er ikke all verden. Det tilsvarer én rundtur med Dash 8-300 om dagen (med 75% kabinfaktor).

Nå nå, det var litt av en tone da ??!!

Rygge ender opp som en charterplass med noen avg. i uken. Det var det.
Snakket med en som skulle hente en venn på Rygge her om dagen med et småfly. Han ville bli belastet med kr. 2900,- i handling av handlingselskapet der borte for å få lov til å gå ut på tarmac og ombord i en Cessna172. Uffamei.

MartinL
10-07-2008, 20:49
Har reist i til/fra Torp en del ganger i år hvor det uten unntak har värt overfylt av reisende. Er det noen utbyggingsplaner? På meg virker det som at Torp har nådd smertegrensen for lengst av hva fasilitetene innedörs klarer å håndtere.

ENTO
10-07-2008, 21:13
Ja det er jeg helt enig i. Når man har passert security(felles for utland og innland) og så går ut på utland, så synes jeg utlandsdelen er trang og varm osv. Når man i tillegg trykker inn ankommende pax inn der da blir det for dumt.

plane-spotter
11-07-2008, 00:17
Nå nå, det var litt av en tone da ??!!

Rygge ender opp som en charterplass med noen avg. i uken. Det var det.
Snakket med en som skulle hente en venn på Rygge her om dagen med et småfly. Han ville bli belastet med kr. 2900,- i handling av handlingselskapet der borte for å få lov til å gå ut på tarmac og ombord i en Cessna172. Uffamei.

Rygge er privat eid... Derfor er det dyrere, er noen sikkerhetstiltak som avinor vanlighvis gjør som handlingselskapet selv må gjør og derfor blir det dyrere... Og gi meg en god grunn til at rygge ender opp med noen avganger i uken?

KennethGS
11-07-2008, 08:23
Rygge er privat eid... Derfor er det dyrere...


Torp er også privat, men jeg har aldri hørt om at noen har blitt avkrevd flere tusen i handling, bare for å slippe ut på tarmac...:rolleyes:

Den summen der er jo stor nok til å dekke handling av en ganske stor turboprop... :drunk:

Discus
11-07-2008, 09:33
Spørs vel om vedkommende har ønsket pax-handling eller GA-håndtering.

På Torp er det bare vanlig landingsavgift for GA. Parkerer man på GA-parkeringen så får man jo også transport til terminalbygget av en flyplassbil (ikke handlingselskapet)

KennethGS
11-07-2008, 10:38
På Torp er det bare vanlig landingsavgift for GA.

...og gratis for mikrofly... :colgate:

ENTO
11-07-2008, 20:04
Nå nå, det var litt av en tone da ??!!

Rygge ender opp som en charterplass med noen avg. i uken. Det var det.
Snakket med en som skulle hente en venn på Rygge her om dagen med et småfly. Han ville bli belastet med kr. 2900,- i handling av handlingselskapet der borte for å få lov til å gå ut på tarmac og ombord i en Cessna172. Uffamei.

Det ble i dette tilfelle også forespurt om vedkommende kunne gå inn militærporten. Der var det søknad min. en uke i forveien. Og for å kunne ev. gå via en av flyklubbene så må man være klarert gjennom klubbens system.