PDA

View Full Version : Premiair DC10-10

peace
01-07-2008, 23:30
Hei alle sammen.

Jeg bare lurer på om noen her inne har bilder av kabinen fra DC10-10 maskinene til Premiair?

Disse er jo de flotteste flyene som har fløyet i norsk luftfart etter min mening.
Har selv fløyet dem, og synes ikke de var så ukomfortable heller.
Selvfølgelig kan ikke komforten sammenlignes med dagens fly, men det var liksom en spesiell skjarm i DC10'erne til Premiair.

Kunne tenkt meg å se bilder fra kabinen på disse, tok ingen selv den gangen jeg fløy dem.

MD11
01-07-2008, 23:40
Så hyggelig at flere her inne minnes DK og deres DC10. Hadde selv gleden av å reise med "Bamse" OSL-KGS-OSL i 1996. Min første reise med widebody og en stor opplevelse:D Det var forresten på den reisen jeg bestemte meg for å bli cabin crew, og sånn ble det:D Har dessverre ingen bilder men maskinene gikk etterhvert til MyTravel i UK og hvis du søker på airliners.net på ac-reg så tror jeg at du skal finne innvendige bilder. Flotte maskiner var det iallefall og meget behagelig å reise med.

peace
01-07-2008, 23:46
Det var på min reise med Premiair og DC10 jeg også bestemte meg for hva jeg skulle bli.;)
Det litt pga den servicen som var ombord. Ingen klarer å slå Premiair i service mener jeg.

Det er trist at Premiair tiden er over, kunne gjort mye for å få både navnet og de gode gamle wide body'ene tilbake. Charter flyene idag kan jo ikke sammenlignes;)

MD11
02-07-2008, 00:02
Premiair var også et navn som de fleste kjente til. TUIFlyNordic og Thomas Cook Scandinavia blir som du sier, ikke det samme!

peace
02-07-2008, 00:12
Det er bra sikkert.

Men de skifter jo navn så ofte, lurer på hva det neste blir.
Håper en dag på å få tilbake Premiair. Men, selskapet er nok historie for godt vil jeg tro:(