View Full Version : Sofitel New York
Er det noen som har erfaringer med Sofitel New York? Planlegger tur til NY til høsten og får 7 netter på Sofitel for ca 17 000 NOK. Får inntrykk av at denne prisen er ganske bra når man sammenligner med priser på andre, tilsynelatende dårligere, hoteller på Manhattan, eller?
jcnorway
23-06-2008, 21:51
Skal til New York i høst jeg også og valgte denne gangen å booke 7 netter på Hilton Garden Inn Times Square. Betaler 10 000 for 7 netter. Sofitel NY er et bra hotell. Spørsmålet er om den er verdt 7000 kr ekstra... Det må du selv avgjøre :)
Tommy777
23-06-2008, 23:11
Sofitel NYC er en av de 4 beste hotellene i byen og kan virkelig anbefales! Prisen er selvsagt hoey, men 485 dollar natta er ikke noen daarlig pris.
Du kan jo sammenligne f.eks. St. Regis, Four Seasons eller Mandarin Oriental.
Aa sammenligne med Hilton Garden Inn blir helt feil. Det er et Oekonomi Hilton og jeg vil vel paastaa at 10K for HGI er en hoey pris for hva du faar der.
Dersom du vil gaa litt ned i pris, men fortsatt ha tilnaermet luksus, kan jo Westin Time Square eller noen av W hotellene, sjekk www.spg.com
Jeg har en bra corporate pris der og kan hjelpe med rabatter. Send meg PM dersom du er interessert med datoer saa kan jeg sjekke priser
jcnorway
23-06-2008, 23:28
Var ikke meningen å sammenligne:) Forsøkte bare å komme med et forslag på et rimeligere hotell. Som nevnt så er Sofitel absolutt å anbefale hvis man ønsker luksus! Ønsker man noe lavere standard men sentral beliggenhet så mener jeg HGI er et godt alternativ:) 10k for 7 netter inkl. tax for Evolution room med Kingsize bed synes jeg ikke er så ille. Dette er snakk om 1 uke i mnd.skiftet august/september, Labor day weekend.
Tommy777
24-06-2008, 01:27
Jeg fant Westin Time Sqare fra torsdag til tirsdag over laborday weekend til USD 296 pr. doegn uten mine rabattkoder. Skal bli litt over 10K norske + skatt.. Westin er nok bra mange hakk hvassere enn Hilton Garden Inn
Takk for tips, jcnorway og Tommy777.
Har lest litt rundt på Tripadvisor, og både Sofitel og Westin har generelt gode reviews. Det virker imidlertid som Sofitel ligger et hakk over med tanke på service og fasiliteter. Tror derfor vi skeier ut med Sofitel denne gangen, men takk for tilbudet om hjelp til rabatter Tommy.
Turen min blir i november, så det kan kanskje være derfor prisforskjellen på Sofitel og Hilton Garden Inn er så stor, jcnorway. Når jeg søker på wwte på de samme datoene, så får jeg Garden Inn til 1000 kroner mer for hele oppholdet enn Sofitel.
De andre hotellene som du nevner Tommy ligger ganske mye høyere, så da velger jeg å tro at jeg gjør et godt kjøp. Når man først skal bruke så mye penger på hotell så er det greit å ha den følelsen for å legitimere utskeielsene:D
jcnorway
24-06-2008, 08:27
Jeg fant Westin Time Sqare fra torsdag til tirsdag over laborday weekend til USD 296 pr. doegn uten mine rabattkoder. Skal bli litt over 10K norske + skatt.. Westin er nok bra mange hakk hvassere enn Hilton Garden Inn
Hehe... med dagens dollarkurs (5,33 for kjøp hos Forex) så blir det rundt 11 000 NOK + skatt (7 døgn utgjør ca 128 USD i tax), så da ender man på ca 11 700 NOK. Forutsetter selvfølgelig at 296 pr døgn også gjelder de to dagene du ikke har sjekket her (mener PW14 skulle ha 7 døgn og du har sjekket 5 døgn).
Uansett... Godt valg av hotell, PW14 :) Kan jo prøve å komme med en tripreport på fly og hotell når jeg er tilbake i begynnelsen av september :)
Skal innom NY en langhelg i august - har ikke booket hotell enda. Så jeg takker også for tipsene!
jcnorway
24-06-2008, 10:49
Bodde på Casablanca Hotel i fjor da jeg var i NYC. Kan også anbefales! Hadde det vært ledig så hadde jeg valgt denne igjen, men dessverre var den fullbooket... Nr 1 på listen over NYC-hoteller hos tripadvisor.com (og vært nr 1 leeeeenge).
Jeg har bare varme ord om Jumeirah Essex House på 160' Central Park South. Meget bra hotell, store flotte rom, meget hjelpsom betjening og herlig plassering!
Tommy777
24-06-2008, 16:32
Takk for tips, jcnorway og Tommy777.
Har lest litt rundt på Tripadvisor, og både Sofitel og Westin har generelt gode reviews. Det virker imidlertid som Sofitel ligger et hakk over med tanke på service og fasiliteter. Tror derfor vi skeier ut med Sofitel denne gangen, men takk for tilbudet om hjelp til rabatter Tommy.
Turen min blir i november, så det kan kanskje være derfor prisforskjellen på Sofitel og Hilton Garden Inn er så stor, jcnorway. Når jeg søker på wwte på de samme datoene, så får jeg Garden Inn til 1000 kroner mer for hele oppholdet enn Sofitel.
De andre hotellene som du nevner Tommy ligger ganske mye høyere, så da velger jeg å tro at jeg gjør et godt kjøp. Når man først skal bruke så mye penger på hotell så er det greit å ha den følelsen for å legitimere utskeielsene:D
Du har gjort et meget godt valg og prisene i NYC er rett og slett crap shoot. De varierer noe voldsomt. Har bodd paa Sofitel NYC flere ganger, firmaet jeg jobber hos naa har en corporate avtale med Accor kjeden. Det er et luksushotell helt paa hoeyde med de andre 3 i NYC.
Hehe... med dagens dollarkurs (5,33 for kjøp hos Forex) så blir det rundt 11 000 NOK + skatt (7 døgn utgjør ca 128 USD i tax), så da ender man på ca 11 700 NOK. Forutsetter selvfølgelig at 296 pr døgn også gjelder de to dagene du ikke har sjekket her (mener PW14 skulle ha 7 døgn og du har sjekket 5 døgn).
Uansett... Godt valg av hotell, PW14 :) Kan jo prøve å komme med en tripreport på fly og hotell når jeg er tilbake i begynnelsen av september :)
Naa bruker jeg ikke Forex som kilde, men midtkursene til NRK. De er gode pekepinner for kredittkortbelastninger. Regner med at vaar venn ikke har tenkt aa stikke paa Forex aa veksle penger og betale i cash. sjekk tekst TV paa NRK.no: 1 dollar USD 5.1077. Og paa Westin laa prisen uken foer og etter Labor day paa 296 alle doegnene.
Det beviser igjen at prisene i NYC varierer noe voldsomt og er lite forutsigbare. Derfor har vaar venn faatt mye for pengene!