PDA

View Full Version : Hotelltips

Discus
22-06-2008, 21:34
Hei alle reiseglade/-gale som skal på ferietur rundt om kring i verden og ønsker å spare noen kroner på overnatting.

Tenkte å dele et tips ifbm. hotellbooking:

Ser du en god pris du kan avbestille, så book med en gang og fortsett å lete etter bedre pris hos andre. Du kan jo avbestille hvis du finner noe gunstigere eller hvis prisen går ned.

Er du NAF-medlem så kryss av for AAA-rate. Det gir en del fordeler og rabatt på mange hoteller, særlig i USA. (Jeg har aldri vist NAF-kortet, så får man tolke det som man vil ;)....)

Eks. med AAA-rate hos Marriot får man mulighet til å kansellere booking til ankomst til en lavere pris enn normal forhåndsbetalt booknig. En del ganger er også frokost inkludert hos Marriot med AAA-rate.

Hos Hyatt i Chicago var AAA-prisen 40% lavere enn normal forhåndsbetalt weekendpris når jeg var der i mai! Og det ble billigere på Hyatt enn hos de "dårligere" hotellene som Comfort og Best Western.

På vanlige walk-in-rates er det ofte rundt 10% å spare på både hoteller og moteller med NAF-kort.

Noen hotellkjeder har prisgaranti, der de matcher lavere priser du finner andre steder enn på deres hjemmesider. Noen gir i tillegg avslag og et par gir deg gratis første natt dersom alle betingelser er oppfyllt. Her er det en del feller å gå i, men muligheten er der hvis man har tid og lyst. (Booker man uten forhåndsbetaling så kan man jo evt. avbestille dersom garamtien ikke går gjennom)

Se også: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=32463&highlight=hotell

EDIT: Wyndham Rewards har prisgaranti med første natt gratis dersom du finner det billigere et annet sted: http://www.wyndhamrewards.com/

Tommy777
23-06-2008, 20:00
Dersom du er NAF medlem vil det ikke si at du har rett til aa bruke AAA rater i USA. Du kan gjerne legge inn AAA, men det er en sjanse for at du maa vise AAA kortet ditt ved innsjekk. Saa beveger du deg utpaa dette sjansespillet, pass paa aa ha backup. Paa ankomstdagen er nemlig aldri forkjoepsprisen tilgjengelig og da kan det fort bli dyrt dersom man blir spurt om medlemskort og ikke kan vise dette....

Saa jeg ville vaert forsiktig med aa bruke AAA rater dersom man ikke er medlem

Discus
23-06-2008, 21:45
Vel, derom strides de lærde tydelig vis. Iflg. diverse hotellkjeder er NAF likestillt med AAA via ARC-Europe og FiA (Fédération Internationale de l'Automobile). Har aldri hatt problemer med det, selv om jeg i begynnelsen spurte om det (uten at de ville se kortet). På NAF-kortet står det også en Club-code man oppgir for "international AAA-rabatt" på en del av kjedenes web-sider, eks. Hilton.

Er man i tvil ifht. forhåndsbooking så kan man sjekke på: http://www.arceurope.com/

Står man i resepsjonen på en walk-in-rate er det bare å spørre om AAA/NAF-rabatt.

Tommy777
24-06-2008, 00:22
Har aldri vaert NAF medlem, saa jeg skal ikke uttale meg om hva som er inkludert, men etter en kjapp titt paa deres hjemmeside, finnes det noe som heter "Show your card" som kan gi rabatter rundt om. Naar jeg soeker paa f.eks. Hyatt i Chicago faar jeg foelgende frem: http://ww1.aaa.com/scripts/WebObjects.dll/AAAOnline.woa/5017/wo/o9LGbDMbxbPLizbmglfAug/1.9.29

Call 866-AAA-SAVE for the lowest available rate when booked in advance. AAA/CAA members can receive 10% off the regular room rate at participating Hyatt Hotels.

MEN det staar ogsaa inne paa Show your card siden: CAUTION HOT DEALS USA

Caution

in principle, "AAA Hot Deals" offered online are available to AAA members only unless specified otherwise.

AAA rate er nemlig noe helt annet og paa Flyertalk hoerer vi hele tiden historier om folk som har booket AAA rate og ikke faatt beskjed om aa vise medlemskort ved ankomst.

Best available rate (som Show your card gir) er stort sett aldri den billigste raten du kan faa. Igjen, AAA rate er noe helt annet.

La meg si det saann: Det er selvsagt helt greit aa proeve og det gaar kanskje greit, men i hoeysesong med fulle hoteller hadde jeg satset paa aa ha en backup ellers kan det lett bli dyrt og frustrerende

Discus
24-06-2008, 09:09
Uansett tror jeg det er mange som ikke er klar over at NAF-medlemskap kan gi gode rabatter på veldig mange hoteller world wide.

Men som du sier - er ikke bestandig at rabatten er på de laveste prisene, som ellers i samfunnet må man jo sjekke hva som er gunstigst der og da.

Hickok
24-06-2008, 09:20
Tidligere fikk du kort av NAF som sa noe slikt som "Show your card and save". Dette er vel slagordet til AAA, og det er den samme logoen på baksiden av kortet. Dette funker(t) for å få AAA rabatter.

Discus
24-06-2008, 09:28
Yepp - står "ARC Europe - Show your card" på dem fremdeles.

Wig-wag
27-06-2008, 12:41
Hehe!

Jeg sjekket engang inn på et tilfeldig valgt motell i en tilfeldig valgt liten by på Stillehavskysten i Oregon. Trivelig by og ålreit hotell.

Men da jeg skulle finne ut hva det kostet begynte han å spørre meg om hvilke rabattkort eller andre rabattmuligheter jeg hadde. Vi fant etterhvert ut at jeg ikke hadde noe som helst, og da ga han meg 10% rabatt fordi jeg var den eneste han noengang hadde vært utsatt for som ikke var berettiget til noen rabatt!

Discus
13-07-2010, 10:47
Trekker opp denne igjen siden NAF nå har kommet med et tilleggskort for å unngå plunder og det er mange gode AAA-rates i USA i ferietiden. Har funnet Flex-rates på Hyatt i D.C., NYC, Jersey City som ligger 20-40 USD under best prepayed rate.

http://www.naf.no/no/Bilferie/Under-reisen/Bilferie-i-USA/Tilleggskort-for-Show-your-Card/

Også rabatt på diverse butikker, fornøyelsesparker (Six Flags, Universal, Sea World) etc. etc.

SQ 777
13-07-2010, 21:14
He, he, jeg bruker senior ( og er over 62 ) men de ber aldri om leg, så jeg må jo se veldig slik ut....:old:old:oldb:headbang

Forresten, hva er NAF rabatt ? I forhold til andre..

Bruker ofte Hilton og da ber de om en int AAA kode som jeg ikke har... :colgate:

Neste gang i forbindelse med ABQ har vi Hilton Santa Fe.... Kunne prøvd den ?:spin

Discus
13-07-2010, 22:49
Forresten, hva er NAF rabatt ? I forhold til andre..

Bruker ofte Hilton og da ber de om en int AAA kode som jeg ikke har... :colgate:

Rabatten varierer en del, men det er jo bare å sjekke av for AAA neste gang du sjekker priser. NAF-koden hos Hilton er 316.

Min erfaring er at Marriot og Hyatt ofte kan ha knalltilbud, Hilton-familien er veldig varierende. Det beste er at hos Hyatt og Marriot er at prisene ofte er minst like gode (eller bedre) enn pre-payed, men AAA-ratene er oftest flex. Men som alltid - sjekk alle priser!

Best Western gir stort sett 10%, og de aller felset moteller i USA gir deg 10% på walk-in-rate. Det er hvertfall min erfaring.