Log in

View Full Version : RSL skal til WAS!

RSL
19-06-2008, 01:38
Da har jeg booket tur til IAD med SK. 29. august drar jeg til Uncle Sam, og blir der 6 dager. Gleder meg!

Tommy777
19-06-2008, 03:41
God tur! Håper du skal du på jobb? En uke i IAD blir kanskje litt kjedelig?

RSL
19-06-2008, 04:10
Skal ikke jobbe nei, skal besøke en kompis som bor i DC. Var der i fjor også, og synes det er et fint sted, så tror ikke det blir kjedelig. Vi har planer om å besøke min kompis' familie i New Hampshire, og derifra kjøre til Boston. I tilegg så har jeg tusen planer oppe i hodet mitt, så problemet blir i alle fall ikke kjedsomhet! Tror heller at tid blir en knapphet.

Tommy777
19-06-2008, 04:13
Skjønner. Jeg synes DC blir litt kjedelig som turist etter 3 dager, men kjenner man folk der blir det jo noe helt annet

RSL
19-06-2008, 10:33
Et lite spørsmål: Turen er bestillt gjennom Orbitz.com, og derfor har jeg fått to forskjellige billettnummer å forholde meg til. Et "ticket number" og en "record locator". Er det noen som vet om det er mulig å logge inn på SAS med noe av dette?

LN-AØR
19-06-2008, 12:13
Et lite spørsmål: Turen er bestillt gjennom Orbitz.com, og derfor har jeg fått to forskjellige billettnummer å forholde meg til. Et "ticket number" og en "record locator". Er det noen som vet om det er mulig å logge inn på SAS med noe av dette?

Nope. Henvend deg til SAS kundesenter og du får bookingref.

LN-MOW
19-06-2008, 12:38
Sist jeg booked Orbitz fikk jeg KL/AF-referansen oppgitt i itinery. Det er mulig at den ref'en du har faatt er SAS' sin. Proev aa logg inn og se hva som skjer.

RSL
19-06-2008, 12:45
Nope. Henvend deg til SAS kundesenter og du får bookingref.

Okej. Men saken er den at billettene er helt latterlig billige. Vil ikke SAS være litt motvillig med å hjelpe en som betaler 2000 kr mindre enn det de selv krever? Forresten vil jeg takke alle som har gitt meg svar, dere er så hjelpsomme! :)

LN-MOW
19-06-2008, 12:52
Nei, selvfoelgelig ikke. En kunde er en kunde. Men Scanor hjelper deg sikkert hvis du PM'er ham.

CK
19-06-2008, 13:25
WAS en en fin by - mye fint å se.
Ikke glem Smithsonian og NA&SM-annekset på Dulles... *drømme*

Tommy777
19-06-2008, 16:22
Okej. Men saken er den at billettene er helt latterlig billige. Vil ikke SAS være litt motvillig med å hjelpe en som betaler 2000 kr mindre enn det de selv krever? Forresten vil jeg takke alle som har gitt meg svar, dere er så hjelpsomme! :)

Dersom billetten er utstedt er det vanskelig for noen aa gjoere noe med bookingklassen. BTW, du leter etter bookingklasse V. Det er den billigste bookingklasse som gir 100% poeng.

Neste gang boer du vurdere Wideroe.no. Der bestiller du billigste pris og chatter ganske saa enkelt med en av deres representanter online umiddelbart etter du har bestilt billetten og de oppgraderer deg gjerne til V klasse

Martin
19-06-2008, 16:34
Dersom billetten er utstedt er det vanskelig for noen aa gjoere noe med bookingklassen.

Har nå opplevd og få skiftet bookingklasse, jeg. Skjedde dagen før avreise,, på en billett som var bestilt, kjøpt og betalt over en måned i forveien..

Tommy777
19-06-2008, 16:36
Har nå opplevd og få skiftet bookingklasse, jeg. Skjedde dagen før avreise,, på en billett som var bestilt, kjøpt og betalt over en måned i forveien..

Det var ikke det som skjedde med deg, fordi du oensket ikke aa betale for aa faa en bedre bookingklasse. Det skjer en sjelden gang at en agent gjoer feil og skifter bookingklasse ved irr ops. Spoersmaalet var om du kan kjoepe deg opp, det kan du ikke etter at billetten er utstedt.

Martin
19-06-2008, 16:49
Det som skjedde meg meg, var de som arrangerte arrangementet jeg skulle på, gjorde om på timeplanen, sånn at jeg måtte reise en dag før.. "noen kjente noen", og de fikk endret meg til en annen flight, hvor den bookingklassen jeg var booket i var full, og jeg havnet i en annen, som plutselig gav 100% opptjening.. ;)

RSL
19-06-2008, 16:57
Dersom billetten er utstedt er det vanskelig for noen aa gjoere noe med bookingklassen. BTW, du leter etter bookingklasse V. Det er den billigste bookingklasse som gir 100% poeng.

Neste gang boer du vurdere Wideroe.no. Der bestiller du billigste pris og chatter ganske saa enkelt med en av deres representanter online umiddelbart etter du har bestilt billetten og de oppgraderer deg gjerne til V klasse

For å si det sånn, Widerøe var ikke i nærheten av den prisen jeg fikk på Orbitz. :)

RSL
19-06-2008, 16:58

Jeg bryr meg ærlig talt ikke om bookingklasse, til den prisen jeg har betalt, er jeg glad så lenge jeg får sitte på et klappsete. :P

Tommy777
19-06-2008, 17:07
ok, jeg mener jeg leste noe om at du oensket deg opp til M klasse. Finner ikke den posten lengre..

RSL
19-06-2008, 17:09
ok, jeg mener jeg leste noe om at du oensket deg opp til M klasse. Finner ikke den posten lengre..

Neida. For den posten har jeg aldri skrevet. :) Selvfølgelig er det hyggelig med bonuspoeng, men det viktigste for meg nå er å vite at billettene er OK fra SAS' side.

Tommy777
19-06-2008, 17:15
Beklager. Surrer noe voldsomt paa morran. Rotet med denne traaden her: http://forum.scanair.no/showthread.php?p=279673#post279673

RSL
19-06-2008, 17:48
Uff. Telefonkøen hos SAS tar sin tid. Nå har jeg ventet en halvtime, og har bare rykket 2 plasser frem i køen. :(

Edit: Etter 40 min i telefonkø fikk jeg snakke med en trivelig dame som ga meg et referansenummer (5 digits), og som sa at alt var i orden. Men det ser ut til at dette nummeret ikke fungerer på SAS sine sider. Noen som vet grunnen til dette?

EB
19-06-2008, 18:13
Ta en tur innom jernbanestasjonen også - bygget om til et bra handlesenter. DC er absolutt en flott by... God tur!

RSL
19-06-2008, 18:14
Ta en tur innom jernbanestasjonen også - bygget om til et bra handlesenter. DC er absolutt en flott by... God tur!

Union Station er fin den. Men gleder meg mer til de nyåpnede museene.

Discus
19-06-2008, 23:47
Edit: Etter 40 min i telefonkø fikk jeg snakke med en trivelig dame som ga meg et referansenummer (5 digits), og som sa at alt var i orden. Men det ser ut til at dette nummeret ikke fungerer på SAS sine sider. Noen som vet grunnen til dette?

Dersom du ikke har booket hos SAS så ser du ikke reservasjonen der før du kan sjekke inn (dvs. 22 timer før avgang fra første flyplass)

RSL
22-06-2008, 16:40
Da har jeg funnet ut at det blir UA videre fra IAD samme dag. Skal til BOS, for så å komme meg på hyttetur i New Hampshire.

RSL
28-08-2008, 18:57
Da reiser jeg i morgen. Prøver å logge inn på SAS, men får fortsatt ikke frem bestillingen min i SAS sine systemer.

Uansett, det kommer nok snart en aldri så liten rapport om mine opplevelser bak gardinen hos SAS.