View Full Version : Jobbe på OSL
Hei!
På tide og få seg ny jobb, og har alltid hatt lyst til og jobbe på flyplass.
En jobb som dette: http://www.finn.no/finn/job/object?finnkode=13729959&sid=xz4cbaSvWZv260872&WT.svl=Link
Er det en morsom jobb? Variert?
Noe dere anbefaler?:)
Jeg jobber for Menzies og kan garantere at du vil få en jobb full av utfordringer, variasjon, utfordringer og gode kolleger...
Send meg gjerne en PM hvis du lurer på noe.
S
FlightDeck
16-06-2008, 19:13
Jeg har hatt en liknende jobb og syntes etter hvert at den ble rimelig lite utfordrende - selv om man sikkert kan argumentere med at ingen dag er lik. Likevel er oppgavene de samme og jeg syntes i alle fall ikke at det var særlig utfordrende. Men folk er jo forskjellige.
Wishmaster
16-06-2008, 20:05
Medema - assistanse
Sodexho - flyrengjøring
Europark - Parkeringsmuligheter
Tårnet - dirigere flytrafikk
OSL - flyplass-driften
Kabin vert(inne) / flyger
HAndlingagentene: SGS, Widerøe, Røros & Menzies
Ramp - stuer, bakke-service, vinking, lasting-lossing, pushback +++
Trafikk - innsjekk, boarding, close-out, handling koordinator,
Billettskranke - billettbooking
Skattefri - kassesalg av varer.
Mulighetene er mange, du. Bare å velge og vrake.
Fordeler og ulemper med alt. Bare ikke basèr deg på "8-16 man-fre" jobb,da må du lete lenge.
Jeg har hatt en liknende jobb og syntes etter hvert at den ble rimelig lite utfordrende - selv om man sikkert kan argumentere med at ingen dag er lik. Likevel er oppgavene de samme og jeg syntes i alle fall ikke at det var særlig utfordrende. Men folk er jo forskjellige.
Vel, det spørs litt hvor du jobber og hvilke oppgaver man får. Og alle handling selskaper er ikke like. Jeg ville heller aldri kun ha gjort en ting. Det er når man får varierte dager med forskjellig oppgaver man får det spennende. Og det tror jeg at jeg og mine kolleger har. Og i løpet av kort tid så blir det nok enda mer variert og spennede....
S
Og i løpet av kort tid så blir det nok enda mer variert og spennede....
Hmmm....lukter vi CO-handling for dere kanskje :rolleyes:, den som venter får se tipper jeg for de som vet kan vel ikke si noe før det er sagt (eller noe sånn)
Søkte i Menzies, var på intervju og fikk jobben :)
Så da starter jeg 50% der i løpet av august, med opplærings om ikke så alt for lenge. Blir spennende :)
Velkommen i "klubben" får se om vi får gjort deg også til "flyplassjunkie"
S
Grattis. Får håpe du gjør en bedre jobb enn stuerne som jobbet på OSL i dag. Jeg ventet 50 min på bagasjen min! Kom med NB 674 fra CPH...
Det behøver jo ikke bety at stuerne har gjort en dårlig jobb....
Velkommen til OSL!
Grattis. Får håpe du gjør en bedre jobb enn stuerne som jobbet på OSL i dag. Jeg ventet 50 min på bagasjen min! Kom med NB 674 fra CPH...
Hørte at det var noe greier der. Vil nok ødelegge statistikken. Stuerne pleier å være ganske raske, og har ganske bra snitt tider for bag fra fly og inn.
Litt usikker på hva som egentlig skjedde, men tror det var en eller annen missforståelse mellom de forskjellige, samtidig som det måtte gjøres om litt plasseringer da et fly var forsinket ut pga av teknisk. Og dermed skar det seg.
Men det er heldighvis ikke ofte det skjer.
S
Da blir det kurs i BA sitt innsjekkingssystem i slutten av juli :) Tror det kan bli spennende! Håper jeg går til noe bra :)
Jeg synes jo det er best å lære codeco først (dere bruker vel det til NB), men det er smak og behag. Men lærer seg til å like det man bruker mest! ;)
Jeg synes jo det er best å lære codeco først (dere bruker vel det til NB), men det er smak og behag. Men lærer seg til å like det man bruker mest! ;)
Jasså, flere som er Codeco nerd skjønner jeg...:p
Da blir det kurs i BA sitt innsjekkingssystem i slutten av juli :) Tror det kan bli spennende! Håper jeg går til noe bra :)
Da får du ikke klusse det til når jeg skal avgårde med BA i slutten av måneden ;)
Bare husk på BA sin "fraud-check" før du sjekker inn paxen så er BA happy ;)
.. at man får beskjed i systemet om å sveipe kredittkortet til passasjeren slik at man kryssjekker booking ref. med kortet.
Ble ihvertfall ikke fulgt 100% i SA tiden :)
Hva om paxen ikke har med kortet - eller om bookingen er gjort av en annen?
Spørr Menzies, jeg har kastet GHM'en til BA langt pokker i vold! ;)
Hva om paxen ikke har med kortet - eller om bookingen er gjort av en annen?
Da skal man vel stoppes. Er det ikke dette MH også har innført nå?
learjet: Klart codeco er best!;)